Skip to content
ورق سوله سازی

ورق سوله از انواع ورق فولادی است که برای ساخت سوله به عنوان یک فضای صنعتی نظیر کارگاه، انبار و سالن استفاده می‌ شود. امروزه اصلی ترین کاربرد ورق فولادی برای مهمترین اجزای سوله یعنی سقف سوله و دیواره می باشد. تنوع بالا در جنس، ابعاد و مشخصات فنی ورق و همچنین سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینه از مزایای ورق سوله است.

در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی های ورق سوله و بررسی مزایای آن بپردازیم. همچنین می خواهیم ببینیم از چه ورق و پروفیل هایی در ساخت سوله استفاده می شود؟ پارامترهای مؤثر بر قیمت ورق سوله چیست و چگونه می توان بهترین ورق با بهترین کیفیت را خریداری کرد؟ پس اگر به دنبال آشنایی و یا خرید ورق برای ساخت سوله هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سوله چیست؟

سوله نوع خاصی از سازه های فولادی با سقف شیبدار و دهانه های نسبتاً بزرگ است. امروزه ساخت سوله برای فعالیت انواع کارخانه، انبار، سالن ورزشی، فروشگاه، تعمیرگاه، مرغداری و آشیانه هواپیما استفاده می شود. از مزایای مهم ساخت سوله می توان به سرعت نصب بالا، کاهش زمان، مدیریت هزینه و مصالح اشاره کرد. در همین راستا استفاده از ورق سوله به عنوان پرکاربرد ترین عنصر ساخت سوله، تقاضای بسیاری در بازار مهندسی دارد.

ورق سوله چیست؟

ورق سوله به ورق فولادی گفته می شود که در ساخت اجزای مختلف سوله مانند سقف سوله، تیر ورق و… مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها در جنس ها و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شود. سادگی در اجرا، تنوع در اندازه و مزایای پرشمار آن باعث شده تا از محصولات پرطرفدار و پرفروش فولادی باشد.

مزایای ساخت سوله با ورق

شاید بپرسید چرا برای ساخت سوله از ورق های فولادی استفاده می کنند؟ در پاسخ باید گفت، ورق سوله دارای مزایای مختلفی است که آن را به گزینه ای هوشمندانه تبدیل می کند. از جمله:

  • استحکام بسیار بالای ورق های فولادی
  • وزن کمتر سازه به دلیل استفاده از ورق
  • مقاومت فوق العاده ورق سوله در برابر بارهای ناشی از ضربه و فشار
  • امکان طراحی و ساخت سوله در ابعاد بزرگ
  • ایمنی بسیار خوب ورق سوله در برابر زلزله به خاطر انعطاف پذیری خوب و وزن کم
  • تنوع بالای ورق فولادی و استفاده در شرایط و کاربردهای مختلف صنعتی و تجاری
  • سرعت اجرای خوب انواع ورق سوله و کاهش زمان ساخت
  • سازگاری خوب با محیط و حمل و نقل نسبتاً آسان
  • قیمت خوب پروفیل های فولادی و مدیریت هزینه

معمولا برای ساخت اسکلت سوله از تیر ورق استفاده می شود. برای کسب اطلاع از سوله تیر ورقی >> اینجا کلیک کنید <<

انواع ورق سوله

بدون تردید ورق فولادی مهمترین عضو برای ساخت سوله محسوب می شود. از این رو انواع مختلفی از ورق به عنوان ورق سوله مورد استفاده قرار می گیرند. از پرکاربردترین آن ها می توان به ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق روغنی و رنگی اشاره کرد. هر یک از این ورق ها دارای مزایای و ویژگی های خاص خود هستند. در ادامه به مهمترین آن ها آشنا خواهیم شد.

ورق سیاه، پرکاربردترین در ساخت سوله

ورق فولادی سیاه به دلیل استحکام خوب، تنوع در ابعاد و ضخامت، گزینه‌ای محبوب و پر استفاده در ساخت سوله است. این نوع ورق سوله هم به صورت رول و هم به صورت شیت به بازار عرضه می شود. ورق فولادی سیاه دلیل روش نورد گرم تولید می شود. در نتیجه ظاهر براق و صافی ندارد. به همین دلیل به آن ورق سیاه گفته می شود.

برای مشاهده لیست قیمت ورق آهنی سیاه  >> اینجا کلیک کنید << و یا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ویژگی و مزایا ورق سیاه برای ساخت سوله

  • استحکام بسیار مناسب برای مقاومت در برابر انواع بارهای وارد بر ورق سوله.
  • انعطاف پذیری و قابلیت جوشکاری خوب
  • ضخامت ورق سیاه برای ساخت سوله بازه بسیار گسترده ای از حدود 1.5 تا 100 میلیمتر دارد. از آن جا که ضخامت ورق سقف سوله از فاکتورهای کلیدی در ساخت است، این دامنه وسیع امتیاز بزرگی است.
  • فولاد مصرفی در ساخت ورق سیاه، دو نوع معمولی و صنعتی با st37 و ورق st52 می باشد. بنابراین برای انواع سوله ها قابلیت استفاده دارد.
  • قیمت مناسب ورق سیاه برای ساخت سوله و مدیریت بهتر هزینه هاست

بازار ورق آهن تهران

ورق گالوانیزه، از بهترین ها ورق ها برای سقف سوله

ورق گالوانیزه از ورق های فولادی با پوشش فلز روی (Zn) است. گالوانیزاسیون باعث می شود تا این نوع ورق سوله دارای خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی باشد. از این رو برای ساخت سوله در معرض عوامل محیطی، ناپایداری جوی و شرایط شیمیایی مناسب است. این ویژگی باید در نحوه محاسبه سقف سوله مورد توجه قرار گیرد.

برای مشاهده تفاوت ورق سیاه با ورق گالوانیزه >> اینجا کلیک کنید <<

ویژگی و مزایا ورق گالوانیزه به عنوان ورق سوله

  • خاصیت ضد زنگ و مقاومت در برابر رطوبت، شرایط اسیدی، گرما و سرما
  • ضخامت متغیر از 0.18 تا 10 میلیمتر برای استفاده در ساخت سوله با شرایط مختلف
  • گزینه ای ایده آل برای استفاده در سقف سوله که در معرض باران، برق و زنگ زدگی قرار دارد.
  • کیفیت ساخت و استحکام مناسب و دوام بالا

برای دریافت قیمت ورق گالوانیزه با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ورق گالوانیزه سوله سازی

ورق رنگی، گزینه ای جذاب برای ساخت سوله

از دیگر انواع ورق سوله می توان به ورق های فولادی رنگی اشاره کرد. ورق رنگی معمولاً همان ورق گالوانیزه هستند که با استفاده از رنگ های مخصوص، رنگ آمیزی شده اند. این رنگ ها، اغلب از نوع اپوکسی، پلی یورتان و پلی استر هستند. پوشش رنگی این نوع ورق ها علاوه بر زیبایی، پوشش مقاوم در برابر خوردگی را تقویت می کند.

ویژگی و مزایا ورق های رنگی در سوله سازی

  • خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی به دلیل پوشش گالوانیزه در زیر لایه رنگ
  • تنوع رنگی بالا و جذابیت ظاهری و چشم نواز
  • تنوع بسیار بالا در ضخامت و نوع رنگ
  • لایه رنگی چند میکرونی باعث ایجاد لایه ای محافظ علاوه بر لایه گالوانیزه در برابر باران، مواد شیمیایی و اسیدی می شود.

برای دریافت قیمت ورق رنگی سوله سازی با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ساخت سوله با انواع ورق روغنی

ورق روغنی از انواع ورق فولادی است که به روش نورد سرد تولید می شود. به همین دلیل ظاهر بسیار شفاف و براقی دارند. از این رو علاوه بر ساخت سوله برای تولید انواع لوازم خانگی، بدنه خودرو و لوله های فولادی کاربرد دارند.

ویژگی و مزایا ورق روغنی به عنوان ورق سوله

  • کیفیت ساخت و دوام خوب برای استفاده در سقف و بدنه سوله
  • ضخامت حدود 0.3 تا 3 میلیمتر برای استفاده در شرایط مختلف
  • ظاهر براق و صیقلی ورق های روغنی
  • قیمت مناسب و مدیریت خوب هزینه ساخت سوله

برای دریافت قیمت ورق روغنی برای سوله سازی با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

* از سایر اجزا برای ساخت سوله و سقف سوله می توان به پروفیل زد و ورق ذوزنقه اشاره کرد.

ورق سقف سوله

محاسبه سرانگشتی ساخت سوله

نحوه محاسبه ساخت سوله به عوامل مختلفی نظیر پلان سوله، پروفیل های مورد استفاده، کاربرد سوله و زمان ساخت دارد.
کاربرد سوله از حیث صنعتی یا تجاری بودن بر مشخصات فنی ورق و سایر مصالح تأثیرگذار است. مسلماً ساخت سوله ورزشی با ساخت سوله مرغداری تفاوت ها و ملاحظات خاص خود را دارد.
اندازه دهانه عامل مهم دیگر برای انتخاب و مشخصات فنی ورق سوله است. هر چه تعداد و اندازه دهانه بزرگتر باشد، طبیعتاً میزان هزینه ساخت سوله نیز تغییر خواهد کرد. بنابراین قیمت سوله با دهانه 10 متر با قیمت سوله با دهانه 6 متر متفاوت است.

مساحت سوله از دیگر پارامترهای مهم و کلیدی است. به عنوان مثال هزینه ساخت سوله 1000 متری با هزینه ساخت سوله 500 متری متفاوت است. چرا که سطح اشغال و مساحت سوله تأثیر مستقیمی بر میزان مصرف مصالح و مقاطع مورد نیاز دارد. بنابراین هزینه و نحوه محاسبه ساخت سوله را دستخوش تغییر خواهد کرد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، برای محاسبات سوله صنعتی و تجاری، باید فاکتورهای مختلفی را لحاظ کرد. البته تجربه و سابقه اجرا و طراحی سوله می تواند سرعت و نحوه محاسبه ساخت سوله را سرعت ببخشد. لذا برای محاسبه سرانگشتی ساخت سوله می توانید از مشاوره با افراد باتجربه استفاده کنید.

فولاد جهان مهر به عنوان یکی از شرکت های تجاری فعال در زمینه فروش ورق سوله آماده ارائه مشاوره است. شما عزیزان برای آگاهی از شرایط و شیوه انتخاب و خرید بهترین ورق سوله می‌توانید همین حالا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

قیمت ورق سوله

قیمت و هزینه ساخت سوله به چندین و چند فاکتور بستگی دارد. بدون شک، قیمت ورق سوله به دلیل اثرگذاری آن و سهم بالا در هزینه اجرای سوله، مهمترین فاکتور است. از این رو آشنایی با عوامل مؤثر بر قیمت ورق می تواند در مدیریت بهتر هزینه بسیار مؤثر باشد.

مهمترین پارامترهای اثرگذار بر قیمت ورق سوله عبارتند از:

  • قیمت جهانی آهن
  • ابعاد و مساحت ساخت سوله
  • نوع کاربری سوله
  • جنس و مشخصات فنی ورق سوله
  • میزان عرضه و تقاضا
  • هزینه های جانبی نظیر انبارداری و ارسال
  • مرکز خرید ورق سوله

خرید ورق سوله با بهترین کیفیت

فولاد جهان مهر از جمله مجموعه های تخصصی در زمینه تهیه و فروش انواع پروفیل فولادی است. سابقه بالای 20 سال، همکاری با برندهای خوب ایرانی و خارجی و تنوع محصولات از مزایای این مجموعه است. ورق سوله نیز به عنوان یکی از محصولات پرفروش برای ساخت سوله صنعتی و تجاری است. از این رو فولاد جهان مهر انواع ورق فولادی مناسب برای سوله سازی را فراهم کرده است.

مشاوره تخصصی خرید ورق سوله، امکان استعلام آخرین قیمت ورق سوله و ارسال به سراسر کشور از دیگر مزایای فولاد جهان مهر است. پس اگر قصد مشاوره، خرید با بهترین کیفیت و یا اطلاع از قیمت روز ورق سوله دارید، همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید ورق سیاه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *