Skip to content
ورق ذوزنقه

ورق ذوزنقه با ظاهر موج دار و ذوزنقه ای شکل، یکی از زیباترین و محبوب ترین پروفیل های فولادی است. این نوع مقاطع فولادی در رنگ ها و جنس های مختلفی به ویژه ورق ذوزنقه گالوانیزه تولید می شود. این تنوع در کنار ظاهر جذاب و خاص با موج های مربعی شکل، سبب کاربرد بالای ورق ذوزنقه ای شده است.

در این مطلب به بررسی انواع ورق ذوزنقه ازجمله ورق ذوزنقه گالوانیزه و فولادی و تفاوت آن ها می پردازیم. علاوه بر آن نگاهی به مزایا، ابعاد و کاربرد ورق ذوزنقه خواهیم داشت. همچنین فاکتور های مؤثر بر قیمت ورق ذوزنقه ای را بررسی می کنیم. در پایان نیز بهترین روش خرید ورق گالوانیزه ذوزنقه قیمت مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید!

توجه داشته باشید قیمت ورق ذوزنقه با توجه به جنس ورق متفاوت می باشد برای مثال ورق ذوزنقه گالوانیزه بسته به قیمت ورق گالوانیزه دارد و قیمت ورق ذوزنقه سیاه بسته به قیمت ورق سیاه استفاده شده دارد. و قیمت ورق رنگی گرانتر از ورق گالوانیزه می باشد و  قیمت ورق گالوانیزه گرانتر از ورق سیاه می باشد. برای دریافت قیمت امروز انواع ورق ذوزنقه با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ورق ذوزنقه چیست؟

ورق ذوزنقه ای ( به انگلیسی Trapezoidal sheet ) یکی از انواع ورق های فولادی پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است. موج دار بودن مقطع ظاهری ذوزنقه ای به آن داده که مهمترین مشخصه ای پروفیل است. ابعاد ورق ذوزنقه به صورت معمول در هر 1.25 متر مقطع حدود 8 موج در نظر گرفته می شود. این شکل موج دار زیبایی و جذابیت خاصی به مقطع بخشیده است. ورق ذوزنقه ای در انواع مختلفی تولید می شود که ورق ذوزنقه گالوانیزه پرکاربردترین آن هاست.

ورق ذوزنقه

مزایای ورق ذوزنقه

  • ظاهر زیبا و جذاب در رنگ های مختلف از جمله انواع ورق ذوزنقه ای سیاه و رنگی
  • کاهش قابل توجه صدا و همچنین عایق خوب حرارتی خصوصاً با پوشش گالوانیزه و رنگی
  • وزن نسبتاً کم و سبک انواع ورق ذوزنقه ای
  • سطح صاف و یکدست و ایمنی خوب در برابر زلزله
  • ضد آب بودن و مقاومت در برابر خوردگی به ویژه در ورق ذوزنقه گالوانیزه
  • مونتاژ و نصب بسیار آسان و سریع در کنار عدم شکستگی ورق
  • دوام و طول عمر بالا خصوصاً در ورق های پوشش دار نظیر ورق گالوانیزه

کاربرد ورق ذوزنقه ای

استفاده از ورق ذوزنقه ای در سقف شیروانی و سوله ها مهمترین کاربرد این نوع پروفیل فولادی است. علاوه بر آن به دلیل جذابیت ظاهری و تنوع در رنگ کاربردهای دیگری نیز دارد. از جمله:

  • استفاده به عنوان حصار و جداکننده سازه ای در ساختمان های در حال احداث
  • ایده آل برای ساخت پناهگاه جهت مراقبت و نگهداری مصالح یا محصولات مختلف
  • کاربرد ورق کرکره ذوزنقه برای جدا کردن مناطق مختلف در بازسازی مغازه و ساختمان
  • گزینه ای مناسب برای سطوح خارجی و سقف انواع ویلا، پارکینگ و خانه

انواع ورق ذوزنقه گالوانیزه و فولادی

ورق ذوزنقه ای در سه شکل اصلی ساده فولادی، ورق ذوزنقه ای گالوانیزه و ورق ذوزنقه رنگی تولید می شود. ورق ذوزنقه گالوانیزه به دلیل پوشش فلز روی (Zn)، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد.
کاربرد ورق ذوزنقه ای اغلب در سقف سازه و در برابر شرایط جوی نظیر بارندگی، برف و مواد شیمیایی است. از این رو ورق های گالوانیزه به دلیل مقاومت خوب در برابر این شرایط از کاربرد بیشتری برخوردار است. ورق های رنگی ذوزنقه ای نیز در تنوع بالایی تولید شده و اغلب با پوشش گالوانیزه هستند. استفاده در سقف انواع خانه و سوله ها مهمترین استفاده آن هاست.

تفاوت ورق ذوزنقه گالوانیزه و فولادی

ورق های ذوزنقه ای فولادی و گالوانیزه در کنار شباهت های ساختاری و ظاهری، تفاوت هایی دارند. تفاوت هایی که باعث شده تا دامنه کاربرد و همچنین قیمت ورق ذوزنقه ای تحت تأثیر قرار بگیرد. از جمله اصلی ترین آن ها عبارتند از:

  • ورق ذوزنقه گالوانیزه دارای خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی است. چراکه با گالوانیزاسیون ( Galvanization ) دارای پوشش مقاوم در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و اسیدی است.
  • دوام و طول عمر ورق ذوزنقه گالوانیزه بیشتر از نمونه های بدون پوشش نظیر ورق ساده فولادی است.
  • کاربرد بیشتر ورق گالوانیزه ذوزنقه نسبت به نوع ساده فولادی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی. ورق های ذوزنقه ای اغلب به عنوان ورق ذوزنقه ای درب سوله، سقف شیروانی، ساختمان و… استفاده می شود. در نتیجه در معرض عوامل محیطی هستند.
  • قیمت ورق ذوزنقه ای گالوانیزه به دلیل فرآیند ساخت و مزایای بالاتر، بیشتر است. قیمت ورق ذوزنقه ای رنگی نیز می تواند این دامنه قیمتی را بسیار گسترده تر نماید. برای دریافت قیمت امروز انواع ورق ذوزنقه با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ابعاد ورق ذوزنقه ای

بدون شک ابعاد و سایر ورق عامل مهمی در انتخاب و نوع کاربر است. خبر خوب این است که به دلیل کاربرد بالای انواع ورق ذوزنقه ای، ابعاد آن بسیار گسترده است. ضخامت ورق گالوانیزه ذوزنقه و… بسته به نیاز مشتری می تواند تعیین شود. از ضخامت نازم چند صدم میلیمتر گرفته تا ضخامت حدود 2 میلیمتر. عرض ورق ذوزنقه ای نیز معمولاً در حدود 1 تا 1.25 متر است.

قیمت ورق ذوزنقه ای

فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت ورق ذوزنقه ای رنگی، گالوانیزه و فولادی نقش دارد. از جمله:

  • نوع جنس و پوشش به کار رفته یکی از آن هاست. ورق های گالوانیزه و رنگی قیمت بالاتری در قیاس با ورق فولادی ساده دارند.
  • مشخصات فنی ورق نظیر وزن ورق ذوزنقه ای، ابعاد ورق ذوزنقه ای و ضخامت نیز در قیمت خرید تعیین کننده است.
  • در قیمت ورق ذوزنقه ای رنگی نباید از نوع رنگ بندی غافل شد. قیمت ورق ذوزنقه سیاه با قیمت ورق ذوزنقه ای قهوه ای و… متفاوت است.
  • قیمت جهانی آهن و بیلت ، نوسانات نرخ ارز و همچنین میزان عرضه و تقاضا عوامل خارجی مهم بر قیمت ورق ذوزنقه ای است.
  • برند سازنده و داخلی یا وارداتی بودن ورق ذوزنقه ای گالوانیزه و … می تواند قیمت خرید را دستخوش تغییر کند. خبر خوب این است که به واسطه فعالیت برندهای معتبر مختلف امکان خرید ورق گالوانیزه ذوزنقه قیمت مناسب وجود دارد. از جمله تولیدکنندگان ورق ذوزنقه در ایران می توان به ورق ذوزنقه فولاد مبارکه اصفهان و دانیال استیل می توان نام برد.
  • مرکز خرید ورق یکی دیگر از فاکتورهای اساسی است که اتفاقاً نقش زیادی در خرید ارزان و مقرون به صرفه دارد. زیرا در کاهش واسطه ها، درنظرگیری تخفیف و ارائه قیمت مناسب نقش دارد.

روش های خرید ورق ذوزنقه

برای تهیه و خرید پروفیل های فولادی از جمله ورق ذوزنقه ای روش های مختلفی وجود دارد. مراجعه به بازار آهن آلات نظیر بازار شاد آباد و یا آهن مکان تهران از جمله آن هاست. لزوم مراجعه حضوری، صرف وقت، خرید در تناژ نسبتاً بالا و بررسی نزدیک محصولات از ویژگی خرید از این فروشگاه هاست.

از طرفی دیگر به دلیل فعالیت بالای شرکت های تجاری، خرید اینترنتی ورق ذوزنقه ای نیز راهکار هوشمندانه است. چراکه محدودیت در مکان و یا زمان مراجعه را ندارد. همچنین می توانید محصولات مختلف و متنوعی را با استعلام آخرین قیمت ورق ذوزنقه ای گالوانیزه و… بررسی کنید.

بهترین شیوه خرید ورق ذوزنقه ای گالوانیزه و رنگی

خرید اینترنتی از شرکت های تجاری فعال در زمینه فروش پروفیل فولادی مزایای متعددی دارد. مشاوره تخصصی، امکان ارسال به سراسر کشور و عدم محدودیتی در خرید تناژ کم یا زیاد از جمله آن هاست. تنوع محصولات در این مراکز بالاست و می توانید قیمت روز و لحظه ای ورق ذوزنقه ای را استعلام نمایید. همچنین شرکت های معتبر به دلیل همکاری مستقیم با برندها و کاهش واسطه ها، قیمت خوبی ارائه می کنند. با درنظرگیری این موارد، خرید از شرکت های تجاری معتبر را می توان از بهترین شیوه خرید ورق ذوزنقه ای رنگی و گالوانیزه برشمرد.

خرید ورق ذوزنقه گالوانیزه و فولادی با تضمین کیفیت

فولاد جهان مهر یکی از شرکت های تجاری معتبر و فعال در زمینه فروش پروفیل های فولادی است. این مجموعه با بیش از 20 سال تجربه و همکاری با برندهای ایرانی و خارجی آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه خرید ورق ذوزنقه است. امکان استعلام آخرین قیمت انواع ورق ذوزنقه ای نیز فراهم شده است.

تهیه و عرضه انواع ورق ذوزنقه فولادی، ورق گالوانیزه ذوزنقه و … تنها گوشه ای از محصولات پرشمار این مجموعه است. شما می توانید انواع نبشی، ناودانی، میلگرد، ورق سیاه ، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، لوله مانیسمان، لوله سیاه درزدار و… را مشاهده و خریداری نمایید. برای آگاهی از قیمت امروز ورق ذوزنقه ای و شرایط خرید می‌توانید با کارشناسان فولاد جهان مهر با تلفن 88654200-021 تماس حاصل نمایید.

خرید ورق سیاه

 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *