Skip to content
لوله مانیسمان چینی

حمل و نقل لوله فولادی مانیسمان از جهت رعایت نکات ایمنی برای ارسالی امن و مطمئن اهمیت دارد. ضمن آن که هزینه های ناشی از حمل لوله مانیسمان در قیمت تمام شده مشتریان اثرگذار است. بنابراین آشنایی با نکات مهم در حمل و نقل لوله مانیسمان و فاکتورهای مؤثر بر هزینه حمل موضوع بسیار مهمی است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین نکات حمل و نقل و عوامل تأثیرگذار در هزینه حمل لوله مانیسمان بپردازیم. پس اگر به دنبال خرید و سفارش لوله مانیسمان قیمت مناسب هستید، در ادامه همراه ما باشید.

پنج نکته کلیدی در حمل و نقل لوله مانیسمان

  1. بارگیری و حمل و نقل لوله فولادی بدون درز یا همان لوله مانیسمان نیازمند شرایط خاصی است. برای جلوگیری از بروز آسیب هایی نظیر تورفتگی، خراشیدگی و ضرب خوردگی باید محافظ مناسب داشته باشند. در نتیجه کمربندی نایلونی، عایق های محافظ و استفاده از جرثقیل و طناب های فولادی مناسب، فاکتوری کلیدی در حمل لوله مانیسمان است.
  2. حمل و نقل لوله های فولادی مانیسمان باید به دور از شرایط جوی، رطوبت و یا موارد خورنده باشد. این شرایط می تواند کیفیت لوله های خریداری شده را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین استفاده از پوشش عایق در برابر گرد و غبار و باران و ایجاد تهویه مناسب اهمیت زیادی در حمل و نقل لوله مانیسمان دارد.
  3. عدم رعایت اصول ایمنی در حمل و نقل پروفیل های فولادی می تواند سبب آسیب و نقص شود. آسیب ها و خسارت های مالی و حتی صدمه های جانبی به افراد از جمله این موارد است. واژگونی در اثر عدم توزیع یکنواخت وزن بار به ویژه در حمل جاده ای نکته مهم این زمینه به شمار می رود. بنابراین لازم است تا از خدمات شرکت های معتبر و با سابقه در حلم لوله مانیسمان و ترجیحاً با ارائه بیمه محصول استفاده کرد.
  4. فاکتورهای مؤثر بر هزینه حمل لوله مانیسمان در مدیریت هزینه های سفارش نقش تعیین کننده ای دارد. امروزه جابجایی و ارسال لوله مانیسمان به روش های گوناگونی انجام می شود. حمل و نقل جاده ای و استفاده از کامیون، خاور و نیسان رایج ترین روش خصوصاً برای وزن پایین است.
    تریلرهای لبه دار و کفی نیز برای ارسال لوله مانیسمان در تناژ بالا کاربرد دارد. انتخاب روش درست روش حمل و نقل لوله مانیسمان علاوه بر قیمت مناسب در صحت ارسال کالا نیز نقش بسزایی دارد. پس حتماً پیش از ثبت سفارش ارسال با مشاوره تخصصی از این موضوع اطمینان حاصل نمایید.
  5. حمل و نقل و ارسال لوله مانیسمان نیازمند تجربه و تخصص بالاست. نداشتن این دو فاکتور احتمال بروز آسیب به سفارش و به دنبال خسارت های فیزیکی و مالی را به همراه دارد. بنابراین حتماً از خدمات شرکت های معتبر و باسابقه در زمینه فروش لوله مانیسمان استفاده کنید.
محموله وارداتی شرکت فولاد جهان مهر در بندر شهید باهنر (بندرعباس)
محموله وارداتی لوله مانیسمان چینی شرکت فولاد جهان مهر در بندر شهید باهنر (بندرعباس)

روش های حمل و نقل لوله مانیسمان

برای حمل و نقل لوله مانیسمان می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. مهمترین آن ها عبارتند از:

  • حمل و نقل جاده ای
  • حمل و نقل ریلی
  • حمل و نقل دریایی
  • حمل و نقل کانتینری
  • ترکیبی از روش های فوق

در برخی موارد ممکن است بسته به فاصله و محل پروژه از ترکیبی از روش‌های حمل لوله مانیسمان استفاده شود. مثلاً قسمتی از مسیر ارسال به کمک کانتینر و بخشی از مسیر با استفاده از حمل و نقل جاده ای.

روش جاده ای، رایج ترین روش برای ارسال و حمل و نقل انواع لوله مانیسمان است. انواع کامیون، خاور و نیسان در حمل و نقل جاده ای لوله فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش معمولاً برای تناژ کم به کارگرفته شده و هزینه مقرون به صرفه ای دارد. با توجه به اینکه حجم اغلب سفارش های مشتریان پایین است، فلذا این روش پرکاربردتر است. امروزه ارسال انواع لوله مانیسمان رده 20 و لوله مانیسمان رده 40 از این طریق صورت می پذیرد.

برای سفارش های خریداری شده در تناژ بالای 20 تن از حمل و نقل ریلی استفاده کرد. جابجایی های لوله در فاصله طولانی و یا صادرات لوله مانیسمان نیازمند روش های دیگری است. حمل و نقل دریایی، حمل کانتینری و روش های ترکیبی در این شرایط مورد استفاده قرار می گیرد. انواع تریلر کفی، تریلر ترانزیت، تریلر لبه دار و کمپرسی از گزینه های رایج و پراستفاه در این روش ها هستند.

فاکتورهای مؤثر بر هزینه حمل و نقل لوله مانیسمان

  • هزینه ارسال و حمل و نقل لوله مانیسمان نظیر ارسال سایر پروفیل های فولادی همچون حمل و نقل تیرآهن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله آن ها می توان موارد زیر اشاره کرد:
  • بدون شک فاصله حمل و میزان مسافت ارسال سفارش عامل کلیدی و تعیین کننده در تعرفه ارسال لوله مانیسمان است. هر چه فاصله مقصد ارسالی بیشتر باشد، طبیعتاً قیمت حمل نیز افزایش پیدا می کند. نوع منطقه جغرافیایی و مسیر دسترسی نیز می تواند هزینه های ناشی از فاصله ارسال را دستخوش تغییر کند.
  • مشخصات فنی و وزن لوله مانیسمان ارتباط مستقیمی با قیمت و هزینه حمل و نقل دارد. به عنوان مثال قیمت ارسال لوله مانیسمان رده 40 با لوله مانیسمان رده 80 متفاوت است. چراکه وزن و مشخصات فنی متفاوتی دارد.
    شیوه و روش ارسال از دیگر معیارهای کلیدی در هزینه حمل و نقل لوله مانیسمان است. ارسال جاده ای معمولاً هزینه کمتر و مقرون به صرفه تری دارد. این روش برای تناژ پایین کاربرد دارد. ارسال لوله فولادی به وسیله تریلی و یا بارگیری در کانتینر به دلیل ضریب امنیت بالاتر، تجهیزات و زمان متفاوت، قیمت بالاتری دارد.
  • هزینه های دستمزدی از قبیل دستمزد راننده، هزینه بیمه و ارزش افزوده عواملی مهم در تعیین قیمت است. در کنار آن کمیسیون باربری و سود شرکت حمل و نقل نیزم در قیمت ارسال لوله مانیسمان تأثیر دارد.
  • مرکز انبارداری و حمل و نقل لوله مانیسمان به دلایل مختلف بر قیمت و هزینه حمل و نقل لوله مانیسمان مؤثر است. به عنوان مثال برخی شرکت ها سود کمتری در بارنامه لحاظ می کنند و سعی می کنند این سود را با جذب مشتری و افزایش تعداد سفارش جبران کنند. از طرفی دیگر برخی شرکت ها، خود فروشنده و تأمین کننده لوله هستند. پس قیمت مناسب و بعضاً تخفیف های خوبی برای ارسال دارند.

روش های خرید لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان روش های مختلفی وجود دارد که هریک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. مراجعه حضوری به بازار فروش لوله مانیسمان نظیر شادآباد و آهن مکان و خرید از کارخانه از جمله آن هاست. این روش امکان مشاهده و بررسی انواع لوله مانیسمان در رده های مختلف را فراهم می کند. از طرفی نیاز به مراجعه در زمان و مکان مشخص و سفارش در تناژ بالا از محدودیت های این روش است.

روش دیگر خرید لوله مانیسمان، استفاده از فروش در بورس کالاست. در این روش می توان لوله مانیسمان قیمت مناسب و باکیفیتی خریداری کرد. هرچند نیاز به کد معاملاتی داشته و همچنین ساعات معاملاتی خاصی دارد.

در کنار این روش ها، خرید از شرکت های بازرگانی با سابقه در زمینه فروش لوله مانیسمان، راهکاری هوشمندانه است. چراکه هم امکان مشاهده و بررسی وجود دارد و هم محدودیتی در زمان مراجعه یا حجم سفارش ندارد. از طرفی دیگر امکان ارسال به سراسر کشور و اطلاع از قیمت لحظه ای لوله مانیسمان نیز وجود دارد. توجه به اعتبار شرکت و استفاده از خدمات فروشگاه های معتبر نکته کلیدی در این خصوص می باشد.

خرید و ارسال لوله مانیسمان با تضمین کیفیت و قیمت

شرکت فولاد جهان مهر یک مجموعه تخصصی با چند دهه تجربه در زمینه تهیه و فروش انواع لوله‌های فولادی است. از این رو تنوع بالایی از انواع لوله مانیسمان بدون درز را برای مشتریان فراهم کرده است.

همکاری با برندهای معتبر داخلی و خارجی، ارسال به سراسرکشور و ارائه قیمت مناسب از مزایای فولاد جهان مهر است. این مزایای ارزشمند در کنار مشاوره تخصصی می تواند خرید محصولات با بهترین قیمت را برای شما به ارمغان بیاورد. شما عزیزان برای اطلاع از شرایط ثبت سفارش و همچنین قیمت لوله مانیسمان می توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *