Skip to content
پلیت کربن استیل

ورق آهن سیاه یا ورق کربن استیل ( Carbon Steel Plate ) به عنوان یکی از پروفیل های پرکاربرد در صنعت و ساختمان محسوب می شود. از این رو بسیاری از مهندسان، کارفرمایان و اشخاص حقیقی به دنبال خرید ورق آهن سیاه هستند. در این مطلب مهمترین نکات کلیدی به عنوان جامع ترین راهنمای خرید ورق آهن سیاه پیش روی شما خواهد بود. پس اگر شما هم به دنبال خرید بهترین ورق سیاه هستید، در ادامه همراه ما باشید.

ورق آهن سیاه چیست؟

ورق آهن سیاه یکی از رایج ترین و پراستفاده ترین ورق های فولادی است. ورق کربن استیل به شیوه نورد گرم و در دمای بسیار بالا تولید می شوند. ظاهری تیره رنگ داشته و از استحکام، انعطاف پذیری و مشخصات فنی گسترده ای برخوردارند. امروزه ورق سیاه در ساختمان سازی، خودروسازی، ساخت تجهیزات و انواع صنایع کوچک و بزرگ استفاده می شود. لذا انتخاب و خرید درست و مطمئن، نقش مهمی در کیفیت انجام کار و همچنین مدیریت هزینه دارد.

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

10 فاکتور طلایی در خرید ورق سیاه

فاکتورهای متعدد و مختلفی برای انتخاب و خرید ورق سیاه نقش دارند. در ادامه به بررسی مهمترین عوامل کلیدی و پارامترهای اثرگذار، به عنوان جامع ترین راهنمای خرید ورق سیاه می پردازیم. توجه به این موارد، می‌تواند انتخاب مناسب و خریدی مقرون به صرفه را برای شما به ارمغان آورد.

1- مشخصات ظاهری ورق سیاه

ورق سیاه خریداری شده باید از ظاهری یکدست و هموار برخوردار باشد. بهترین ورق سیاه، عاری از هرگونه رنگ پریدگی، خوردگی، تاب، ترک و یا رنگ نامتعارف است. هنگام خرید ورق سیاه حتماً به بررسی وضعیت و مشخصات ظاهری ورق بپردازید. اگر خودتان تخصص و یا فرصت کافی ندارید، می توانید این کار را به کارشناسان و مشاوران خبره بسپارید.

  • شما عزیزان برای آشنایی با ملاک های تشخیص کیفیت ورق سیاه می توانید اینجا کلیک کنید.

2- نوع کاربرد ورق سیاه

ورق آهن سیاه کاربرد بسیار گسترده و وسیعی دارد. همین گستردگی سبب شده تا ورق سیاه در مشخصات فنی مختلف و با استانداردهای گوناگون تولید شود. از صنایع بزرگ نظیر کشتی سازی، خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز گرفته تا ساختمان سازی و لوازم خانگی.
بدون شک کارهای سنگین و صنعتی نیازمند مشخصات فنی بالاتر نسبت به کارهای سبک و متداول است. توجه به کاربرد ورق، در انتخاب بهترین ورق سیاه نقش مهمی دارد. زیرا زمینه استفاده در سایز، ضخامت، اندازه و قیمت ورق تأثیرگذار است.

3- ترکیب و مواد سازنده

ورق آهن سیاه بر پایه فولاد و با ترکیبی از برخی عناصر ساخته و عرضه می شود. میزان درصد هر یک از این مواد، خواص مکانیکی ورق مانند مقاومت و انعطاف پذیری را دستخوش تغییر می کند. به عنوان مثال منگنز یکی از عناصر تشکیل دهنده ورق سیاه است. افزایش آن، استحکام و پایداری در برابر فشار را افزایش می دهد. از طرفی در انعطاف پذیری ورق اثر کاهشی دارد. بررسی پلاک شناسایی و یا انجام برخی آزمایش های متالورژی برای آگاهی از بافت ساختاری ورق مؤثر است.

4- برند سازنده ورق سیاه

امروزه شرکت ها و کارخانه های مختلفی اقدام به تولید و فروش ورق آهن سیاه می کنند. ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، ورق اکسین خوزستان و ورق کاویان اهواز از مرغوب ترین انواع ورق در بازار است. تجربه بالا و سابقه درخشان، کیفیت و اصالت ورق، تنوع در ابعاد و اندازه و رعایت استانداردها از مزایای آن‌هاست.

ورق های تولیدی شرکت های مختلف، علی رغم داشتن مزایای و ویژگی ها ارزشمند، دارای تفاوت های گوناگونی است. اندازه، ضخامت، نوع ورق و قیمت از جمله این موارد است. پس اگر قصد خرید بهترین ورق آهن سیاه دارید، حتماً به تمایزات و ویژگی منحصر به فرد برندها توجه نمایید. در این خصوص می توانید مطلب تفاوت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان با ورق اکسین و ورق کاویان اهواز را مطالعه نمایید.

درکنار شرکت های نامبرده، برندهای دیگری نظیر فولاد گیلان، فولاد خرم آباد، سهند و فولاد درخشان نیز فعالیت دارند. علاوه بر ورق های ایرانی، ورق های وارداتی نیز بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص می دهد. ورق های وارداتی کشورهای چین، کره، روسیه و اوکراین از آن جمله اند. خرید از مراکز واردکننده معتبر و باسابقه، مهمترین نکته برای تهیه ورق های وارداتی محسوب می شود.
مشاوران ما آماده اند تا برای انتخابی ایده آل و مقرون به صرفه در کنار شما باشند. شما می توانید برای کسب مشاوره تخصصی و آگاهی از قیمت روز ورق سیاه همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید ورق آهنی

5- ابعاد و اندازه ورق آهن سیاه

بدون تردید مشخصات فنی نظیر اندازه و ابعاد، یکی از پارامترهای کلیدی در راهنمای خرید ورق آهن سیاه است. ورق سیاه غالباً به شکل رول ورق (کویل) و پلیت فابریک (شیت) به بازار عرضه می شود. عرض استاندارد ورق رول معمولاً 1000، 1250، 15000 و 2000 میلی متر است. ضخامت آن ها نیز بازه 1.5 تا 15 میلیمتر را در بر می گیرد. از حیث طول نیز ورق سیاه رول شده، محدودیت خاصی ندارد.

ابعاد و اندازه ورق سیاه فابریک یا همان شیت، کمی محدودتر از رول است. چرا که در سایز مشخصی تهیه و عرضه می شود. ضخامت آن ها معمولاً از 3 میلیمتر شروع و تا نزدیک 100 میلیمتر ادامه دارد. ابعاد آن نیز غالباً 1 در 2 متر، 2.5 در 1.25، 1 در 6 متر، 1.5 در 6 متر، 2 در 6 متر و 2 در 12 متر می باشد.
برای مشاهده و بررسی انواع ورق آهن سیاه می توانید به صفحه لیست قمیت ورق کربن استیل مراجعه نمایید.

6- وزن ورق سیاه

وزن ورق از عواملی است که در مشخصات فنی و همچنین خواصی نظیر استحکام، انعطاف پذیری و دوام اثرگذار است. شما با استفاده از فرمول زیر می توانید وزن ورق سیاه را بر حسب کیلوگرم به دست آورید.

طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت(میلی متر) * 7.85 = وزن ورق فولادی (کیلوگرم)

این فرمول در واقع همان فرمول چگالی بر اساس وزن و حجم است. عدد 7.85 نیز مربوط به چگالی فولاد می باشد. لازم به ذکر است برخی از شرکت ها و برندهای تولیدکننده، برای سادگی از جداول آماده استفاده می کنند.

7- استانداردها و خواص ورق آهن سیاه

امروزه برای تولید ورق سیاه استانداردهای مختلفی در نظر گرفته می شود. ورق سیاه St37 که به آن ورق معمولی نیز گفته می شود، رایج ترین نوع ورق سیاه است. برای کارهای متداول و امور ساختمانی گزینه مناسبی است.

ورق سیاه St52 از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به ورق St37 برخوردار است. به آن ورق صنعتی گفته شده و برای امور سنگین و گزینه هوشمندانه تری است.

از دیگر استانداردهای معمول که برای تهیه و خرید ورق آهن سیاه، A283، A516، A36 و CK45 است. ورق های تولیدی تحت این استانداردها اغلب برای موارد خاص و ویژه استفاده می شود. نظیر استفاده در صنایع پتروشیمی، مخازن تحت فشار، شرایط محیطی ویژه نظیر خوردگی و یا تولید قطعات و تجهیزات.

8- شرایط بارگیری، ارسال و تسویه نهایی

صفر تا صد بارگیری و ارسال ورق ، نقش مهمی در انتخاب و خرید ورق کربن استیل دارد. از چگونگی بارگیری توسط جرثقیل و حمل تریلی گرفته تا زمان تحویل و شرایط ارسال. همچنین صدور فاکتور نحوه پرداخت و تسویه نهایی سفارش از فاکتورهای کلیدی در خرید است. توجه داشته باشید که مبلغ سفارش، از حساب شخص یا شرکتی که پیش فاکتور با نام آن صادر شده بایستی واریز گردد.

ورق کربن استیل

9- قیمت ورق سیاه

قیمت ورق آهن سیاه از فاکتورهای کلیدی و تعیین کننده برای خرید است. محصولات صنایع تولیدی به ویژه آهن آلات و مقاطع فولادی به عوامل متعددی بستگی دارند. از این رو، قیمت نهایی آن ها نیز تابع پارامترهای گوناگونی است.

قیمت جهانی آهن و فولاد، نرخ ارز، تورم و شرایط اجتماعی کشور از عوامل مؤثر بر قیمت ورق سیاه است. علاوه بر آن مشخصات فنی نظیر وزن و ضخامت ورق، فاصله حمل و ارسال و حجم سفارشات نیز تأثیرگذار است. برای مثال قیمت ورق 10 میل و 12 میل از مابقی ورق فولاد مبارکه اصفهان گرانتر می باشد.

به خاطر داشته باشید، ورق خوب و باکیفیت از قیمت منطقی و معقولی برخوردار است. نه گران بودن دلیلی بر کیفیت بالاست و نه ارزان بودن به معنای خریدی اقتصادی. پس هنگام خرید حتماً از قیمت به روز محصولات اطمینان حاصل نمایید. برای آگاهی از آخرین قیمت انواع ورق سیاه می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرد.

10- مرکز خرید و فروش ورق آهن سیاه

امروزه شرکت ها و مراکز مختلفی اقدام به تهیه و عرضه انواع ورق و آهن آلات می نمایند. توجه به تجربه و سابقه شرکت، تخصصی بودن و همچنین خدمات ارائه شده اهمیت زیادی انتخاب دارد. یک مرکز خرید خوب و مطمئن می تواند اصالت کالا، کیفیت مرغوب، پشتیبانی و رضایت را به همراه داشته باشد.

چه روش هایی برای خرید ورق آهن سیاه وجود دارد؟

به شکل های مختلفی می توان نسبت به خرید ورق سیاه اقدام نمود. روش هایی که مزایا و معایب خاص خود را دارد. خرید مستقیم از کارخانه، بنگاه فروش آهن، بورس کالا و شرکت های تخصصی فروش آهن آلات از جمله آن هاست.

  1. خرید مستقیم از کارخانه در کنار قیمت مناسب، محدودیت هایی دارد. معمولاً محدودیت حجم، طولانی شدن پروسه خرید و ارسال و همه روزه نبودن فروش از مهمترین آن هاست.
  2. خرید ورق آهن سیاه از شادآباد و یا مرکز آهن تهران و سایر بنگاه های فروش آهن از دیگر موارد است. درست است محدودیت زمان و حجم وجود ندارد؛ اما باید به هزینه انبار و عدم امکان بازگشت سفارش توجه داشت.
  3. خرید از بورس کالا نیز راهکار خوبی برای تهیه و خرید ورق آهن سیاه است. اطمینان از کیفیت و قیمت مناسب از مزایای این روش است. البته نیاز به کد معاملاتی، محدودیت در روزهای سفارش، طولانی شدن پروسه و خرید در حجم بالا از محدودیت های آن است.
  4. خرید از شرکت های تخصصی فروش آهن آلات و ورق سیاه راهکاری مناسب و هوشمندانه است. چراکه امکان خرید جزئی و کلی ورق فراهم است. ضمن آن که محدودیتی در زمان و یا مکان ارسال سفارش ندارید. همچنین می توانید از خدمات متعددی نظیر مشاوره تخصصی خرید، امکان برگشت کالا و تضمین کیفیت بهره مند شوید.

خرید بهترین ورق آهن سیاه

فولاد جهان مهر با بیش از نیم قرن تجربه آماده ارائه انواع خدمات در زمینه خرید ورق آهن سیاه است. این مجموعه تخصصی امکان بررسی و خرید طیف وسیعی از محصولات فولادی و آهن آلات را فراهم کرده است.
ما در فولاد جهان مهر آماده ایم تا با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه خرید آهن آلات و مقاطع فولادی مانند انواع ورق ( کربن استیل St37, st52, A516، گالوانیزه، اسیدشوی، روغنی و…)، لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار، لوله گالوانیزه، تیرآهن ( هاش، معمولی، زنبوری)، قوطی و پروفیل، ناودانی (سبک، هموزن اروپا)، نبشی ، میلگرد و…  با شما همکاری داشته باشیم. امکان مشاوره تخصصی خرید، ارسال به سراسر کشور، تأمین محصولات متنوع و باکیفیت از مزایای خرید از فولاد جهان مهر است.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید ورق و سایر مقاطع فولادی می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید ورق سیاه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *