Skip to content
ورق فولادی اکسین اهواز

ورق سیاه یکی از مهمترین و پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت و ساختمان است. ورق سياه تولیدی در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، اکسين و کاويان اهواز از مرغوبترین ورق تولید داخلی در بازار آهن هستند. ورق فولادی سیاه، دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می باشند. مزایایی که سبب شده تا خریداران ورق سیاه، به دلیل کیفیت بالا محصولات این شرکت ها را انتخاب نمایند.
در این مطلب با تاریخچه و ویژگی ورق سياه فولاد مبارکه اصفهان، ورق اکسين و کاويان اهواز آشنا می‌شویم. در ادامه نیز برای انتخابی بهتر، به بررسی تفاوت ها و تمایزات هر یک از ورق های تولید داخل می پردازیم.

ورق فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین و معتبرترین تولیدکننده محصولات فولادی در کشور است. این کارخانه در نزدیکی شهر مبارکه اصفهان واقع شده و کار خود را از سال 1360 آغاز کرده است. این مجتمع در مساحتی حدود 35 کیلومتر مربع و با بیش از 12000 پرسنل مشغول فعالیت می باشد.

ویژگی ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

  1.  شرکت فولاد مبارکه فعالیت مستمری در زمینه تولید انواع ورق از جمله ورق سیاه دارد. به گونه ای که سهم قابل توجهی در حدود 50 درصد از نیاز کشور توسط این کارخانه تأمین می شود.
  2.  این شرکت استانداردهای متعددی نظیر DIN 17100، DIN 17155 ، JIS1301، SAE، IRACOR و IRAFORM را در تولید ورق سیاه درنظر گرفته است.
  3. حوزه کاربرد و استفاده ورق فولاد مبارکه به دلیل تنوع در ابعاد، سایز و مشخصات فنی بسیار گسترده است. به طوری که امروزه ورق فولاد مبارکه در سوله سازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، تیر ورق، قطعات و خودرو سازی ،لوله فلزی ، قوطی پروفیل، گاردریل و صنایع سبک و سنگین کاربرد دارد.
  4. این شرکت در فرآیند نورد سرد ورق هایی از ضخامت 0.4 میل تا 2 میل را در انواع روغنی و گالوانیزه و اسید شو تولید میکند. و در فرآیند نورد گرم ورق هایی از ضخامت 2 میل تا 15 میل را در ورق سیاه تولید میکند.
  5.  ورق فولاد مبارکه اصفهان در عرض های 1.5،1.25،1 متر و طول های 2، 2.5 و 6 متر تولید میشوند.

ورق فولاد مبارکه اصفهان

ورق اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از کارخانه های برجسته کشور در زمینه تولید ورق فولادی است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده است. کارخانه اکسین در نزدیکی اهواز و در چند کیلومتری جاده بندر امام خمینی قرار دارد. امروزه ورق سیاه اکسین برای ساخت سوله، تانکر، مخزن، کشتی سازی، تجهیزات دریایی و … کاربرد دارد.

ویژگی ورق سیاه اکسین

مهمترین ویژگی ورق سیاه اکسین کیفیت و ابعاد خاص این شرکت میباشد. این شرکت بر خلاف شرکت های دیگر توانایی تولید ورق سیاه در عرض 2 و 2.5 متر و طول 6 و 12 متر را دارد. همچنین این شرکت تولید انبوه خود را بر تولید ورق هایی با ضخامت بالای 8 میل متمرکز کرده است.
یکی از ویژگی های دیگر این شرکت، انجام تمامی مراحل تولید فولاد به صورت صفر تا صد است. به گونه ای که از استخراج سنگ تا نورد شمش و تولید ورق سیاه توسط شرکت صورت می پذیرد.
استانداردهای تولیدی تقش مهمی در تولید انواع محصولات این برند به ویژه ورق سیاه دارد. از جمله استاندارد ISO9001 کیفیت، OHSAS18001 ایمنی و بهداشت و ISO14001 ویژه صنایع پتروشیمی.

ورق سیاه اکسین خوزستان

ورق سیاه کاویان اهواز

شرکت فولاد کاویان اهواز یکی از شرکت های قدیمی و باسابقه در زمینه تولید انواع ورق فولادی است. این شرکت نخستین بار در سال 1354 و در فاصله چند کیلومتری شهر اهواز فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت فولاد کاويان ، اولين توليدکننده ورق ضخيم فولادی کشور می باشد و اکنون در آستانه ورود به چهارمين دهه حضور در عرصه اقتصادی و کار و تلاش قرار دارد.

ویژگی ورق سیاه کاویان

برجسته ترین ویژگی این شرکت تولید ورق سیاه در عرض های 1.25 و 1.5 متر و طول 6 متر و در ضخامت های بالای 8 میل میباشد. امروزه شرکت کاویان حضور پررنگی در بازار آهن آلات و تولید ورق سیاه دارد. به گونه ای که سهم قابل توجهی از نیاز صنعت و ساخت و ساز را به خود اختصاص داده است.

ورق سیاه کاویان را تحت استانداردهای مختلفی تولید و به فروش می رساند. از جمله آن ها می توان به ورق A516،A283،ST52،ST37 اشاره کرد.
این ورق ها در ساختمان سازی، خودروسازی، مخازن تحت فشار، ماشین آلات و … کاربرد دارد.

کیفیت یکی از محورهای اصلی ورق کاویان برای تولید انواع آهن آلات بوده است. در همین راستا استانداردهای داخلی و خارجی مختلفی را برای تولید محصولاتی با کیفیت در نظر گرفته است. استاندارد ASTM، EN10045، EN10163 و DIN از جمله این موارد است.

قیمت ورق فولاد کاویان

سهم تولید بازار ورق آهن

فولاد مبارکه اصفهان از جمله شرکت های شناخته شده در ایران و خاورمیانه است. به گونه ای که سهم حدود 50 درصدی از بازار کشور را به خود اختصاص داده است. شرکت های اکسین و کاویان نیز سهم قابل توجهی از بازار را بر عهده دارند. اما حوزه تمرکز فعالیت آن ها اغلب بخش مرکزی و جنوبی کشورمان است.

نوع ورق آهن

ورق سیاه معمولاً به صورت رول، برشی و فابریک (شیت) در بازار موجود میباشد. فولاد مبارکه اصفهان با توجه به تولید ورق فولادی در ضخامت های پایین، توانایی عرضه ورق بصورت رول و فابریک را دارا میباشد اما از آنجاییکه شرکت های اکسین و کاویان ورق هایی با ضخامت بالا تولید میکنند صرفا امکان عرضه این محصولات بصورت شیت میباشد.

  1. ورق سیاه با ضخامت کم (کمتر از 15 میلی متر)
    در تولید ورق سیاه نازک یا همان ضخامت های کم، ورق فولاد مبارکه کیفیت بالاتری دارد. البته این بدان معنا نیست که کیفیت ورق های تولیدی دو شرکت اکسین و کاویان پایین است. بلکه با توجه به تجربه و فرآیند ساخت، کیفیت ورق سیاه کمتر از 15 میلی متر در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالاتر است.
  2. ورق سیاه ضخیم (بالای 15 میلی متر)
    در حال حاضر فقط دو شرکت اکسین و کاویان در زمینه تولید ورق های ضخیم فعالیت دارند. در بین این دو نیز محصولات شرکت اکسین از کیفیت بالاتری نسبت به کاویان برخوردار است.

برای مشاهده تفاوت ورق فولاد St37 و St52 >> اینجا کلیک کنید<<

قیمت روز ورق، شیت و پلیت

قیمت ورق سیاه

قیمت و هزینه خرید ورق سیاه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. قیمت جهانی ، نرخ ارز، ابعاد و مشخصات فنی ورق سیاه و فاصله حمل و … از جمله این موارد است. شما مخاطبان ارجمند برای آگاهی از قیمت روز انواع ورق می‌توانید به صفحه قمیت ورق آهن سیاه مراجعه نمایید.

خرید ورق سیاه با بهترین قیمت

مجموعه تخصصی فولاد جهان مهر بیش از دو دهه در زمینه فروش آهن آلات و مقاطع فولادی مانند انواع ورق (سیاه St37, st52, A516، گالوانیزه، اسیدشوی، روغنی و…)، لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار، لوله گالوانیزه، تیرآهن ( هاش، معمولی، زنبوری)، قوطی و پروفیل، ناودانی (سیک، هموزن اروپا)، نبشی ، میلگرد و…  فعالیت دارد. لذا امکان مشاوره و بررسی آخرین قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، کاویان و اکسین اهواز را فراهم کرده است. مشاوره تخصصی خرید، ارسال به سراسر کشور، تأمین محصولات متنوع و باکیفیت از مزایای خرید از فولاد جهان مهر است. برای دریافت مشاوره رایگان خرید ورق و سایر مقاطع فولادی می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید ورق فولاد گالوانیزه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *