Skip to content
توری مش جوشی فلزی

توری فلزی و مش فولادی از جمله تجهیزات کاربردی برای افزایش استحکام و بهبود عملکرد اجزای سازه ای هستند. امروزه توری و مش فولادی به کمک شبکه‌ای از تار و پودهای فلزی کاربرد زیادی در ساختمان و صنعت دارند. تقویت بخش های سازه ای نظیر فونداسیون، ساخت گابیون و حصارکشی از جمله کاربردهای توری و مش فولادی است.
در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ها و تفاوت توری فلزی و مش فولادی بپردازیم. در پایان نیز نگاهی به عوامل مؤثر بر قیمت آن ها خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی و خرید توری فلزی و مش فولادی هستید در ادامه همراه ما باشید.

توری فلزی چیست؟

توری فلزی یک نوع شبکه بافته شده از سیم یا مفتول فلزی به صورت عمود بر هم است. در توری های فلزی سیم‌ها یا همان مفتول های فلزی در خطوط افقی و عمودی کنارهم قرار می گیرند. به فواصل ایجاد شده بین این خطوط، چشمه توری گفته می شود. بسته به فاصله خطوط یا همان ابعاد چشمه، توری ریزبافت و درشت بافت از انواع توری فلزی حاصل می گردد.

مش فولادی چیست؟

مش فولادی در واقع نوعی از توری های فلزی است که در آن به جای سیم از میلگرد استفاده می شود. به زبان ساده‌تر، اگر در ساخت توری به جای سیم از میلگرد ساده یا آجدار استفاده شود، مش فولادی پدید می‌آید. مش های فولادی به دلیل مقاومت بالا اغلب در حوزه ساختمان سازی و تقویت بخش های مختلف سازه کاربرد دارند.

توری جوشی

تفاوت توری فلزی و مش فولادی

شاید شما هم با شنیدن کلمه توری فلزی یا مش فولادی به یک معنی اشاره کنید. یا بعضاً در شرایط مختلف این دو را به جای یکدیگر به کار ببرید؟ اما خوب است بدانید، این دو محصول پرکاربرد و پرفروش فولادی تفاوت هایی با هم دارند. مواردی که به دقت در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • ماهیت ساخت

    مش فولادی نوعی از توری فلزی بوده و از همین خانواده محسوب می شود. در واقع مش فولادی را می توان زیرمجموعه ای توری فلزی دانست که در آن از میلگرد به جای سیم استفاده شده است.

  • استحکام و مقاومت توری و مش

    و یکی از مهمترین تفاوت های توری فلزی و مش فولادی، استحکام آن هاست. مش فولادی به دلیل استفاده از میلگرد که از سیم های فلزی مقاومت تر است، استحکام بیشتری دارد. مش فولادی مقاومت بالایی در برابر فشار داشته و به راحتی قابل گسستن و جداشدن نیست.

  • جنس و مواد سازنده

    توری های فلزی از مفتول ها و سیم های مختلف ساخته می شود. توری گالوانیزه، توری استیل و وری پی وی سی از جمله این موارد است. در حالی که مش فولادی به کمک میلگردهای فولادی از نوع ساده یا آجدار تولید می شود.

  • زمینه کاربرد توری و مش فولادی

    توری فلزی بسته به نوع جنس کاربردهای مختلفی دارد. به همین دلیل دامنه کاربردهای توری فلزی به مراتب بیشتر و متنوع تر از مش فولادی است. امروزه برای فونداسیون، نما، حصارکشی، محوطه سازی، گابیون بندی، صنایع کشاوزی و محفظه های نگهداری از توری فلزی استفاده می شود.
    مش فولادی اغلب به صورت خاص در صنعت ساخت و ساز کاربرد دارد. مثلاً برای تقویت پی ساختمان، پایه های پل، ساخت سوله، سقف سازه، ورزشگاه و فرودگاه از مش استفاده می شود.

  • وزن توری و مش

    توری های فلزی به دلیل استفاده از مفتول و سیم های نازک تر، وزن کمتری در قیاس با میلگرد دارند. از این رو توری های فلزی را می توان سبک تر از مش فولادی قلمداد کرد.

  • قیمت مش فولادی و توری فلزی

    از دیگر معیارهای مهم در تفاوت توری فلزی و مش فولادی قیمت خرید آن هاست. مش فولادی معمولاً به دلیل استفاده از میلگرد که نوعی سیم قطورتر است، قیمت بالاتری دارد. هر چند قیمت این دو محصول پرفروش به عوامل متعددی بستگی دارد.

  • بررسی قیمت توری فلزی و مش فولادی

    اگر نگاهی به لیست قیمت انواع توری و مش بیندازید، دامنه گسترده ای از قیمت ها را می بینید. دلیل آن تفاوت در جنس، مشخصات فنی، ابعاد چشمه، نوع بافت (میزان تراکم) و ابعاد چشمه است. به عنوان مثال قیمت توری ریزبافت با توری درشت بافت متفاوت است. یا مثلاً قیمت مش فولادی با میلگرد 6 با قیمت مش فولادی میلگرد 8 فرق دارد.

  • از دیگر فاکتورهایی که می تواند هزینه خرید توری و مش فولادی را دستخوش تغییر کند، هزینه بارگیری و ارسال است. در کنار این موارد، تغییرات قیمت جهانی فلزات، نرخ ارز و دلار و مرکز فروش پروفیل فولادی نیز مؤثر است.

بهترین روش خرید توری فلزی و مش

برای خرید توری و مش فولادی همچون سایر پروفیل های فولادی، روش های مختلفی وجود دارد. خرید حضوری و سفارش اینترنتی از شرکت های تجاری از جمله این روش هاست. خرید حضوری امکان بررسی و مقایسه نزدیک محصولات دارد. اما برای مراجعه باید به زمان و مکان خاص آن توجه داشت. ضمن آنکه در خرید حضوری توری و مش فولادی معمولاً باید برای تناژ بالا سفارش داد.
خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر مزایای خاص خود را دارد. عدم نیاز به مراجه و صرفه جویی در زمان از مهمترین آن هاست. امکان مقایسه دو یا چند محصول، عدم محدودیت در مکان و زمان سفارش و خرید در تناژ کم یا زیاد از دیگر مزایا است. همین ویژگی ها در کنار ارسال به سراسر کشور، خرید آنلاین توری و مش فولادی را انتخابی ایده‌آل کرده است.

خرید توری و مش فولادی با بهترین قیمت و کیفیت

خرید از مراکز معتبر و باسابقه نقش تعیین کننده ای در خریدی باکیفیت و مقرون به صرفه دارد. مرکزی که با تولیدکنندگان مختلف همکاری داشته و تنوع بالایی از محصولات را ارائه نماید. همچنین امکان مشاوره تخصصی خرید توری و مش فولادی و ارسال به سراسر کشور را داشته باشد.
شرکت فولاد جهان مهر بیش از چند دهه است که زمینه تهیه و فروش آهن آلات فعالیت دارد. انواع ورق فولادی، لوله سیاه درزدار، لوله مانیسمان، میلگرد ، ناودانی، نبشی، تیرآهن و همچنین انواع توری و مش فولادی را عرضه می کند.
خرید از فولاد جهان مهر هیچ محدودیت زمانی، مکانی و یا ارسال ندارد. شما عزیزان از سراسر کشور می توانید در تناژ کم یا زیاد نسبت به اخذ مشاوره تخصصی رایگان اقدام کنید. همچنین. مشاوران ما آماده ارائه قیمت روز انواع محصولات فولادی به شما مخاطبان عزیز هستند.

خرید مش فلزی

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *