Skip to content
تیرآهن اصفهان

همواره کیفیت بالا، اصل بودن و اطمینان از کارایی پروفیل فولادی امری انکارناپذیر و فوق العاده مهم محسوب می شود. این ویژگی در برخی موارد مثل تیرآهن که مستقیماً با سلامت و جان افراد در ارتباط است، اهمیت دو چندانی دارد.

بدون شک، تقبلی بودن تیرآهن به عنوان یکی از اجزای اصلی ساختمان، نتایج زیان بار و بعضاً فاجعه باری به دنبال خواهد داشت. نتایجی که می تواند خسارت های مالی و جانی فراوانی به دنبال داشته باشد. بنابراین، راه‌های تشخیص تیرآهن اصل و تقلبی و استفاده از تولیدات باکیفیت اهمیت زیادی دارد.

پس اگر شما هم به عنوان یک مهندس یا فعال حوزه ساخت و ساز، به دنبال راه‌های تشخیص تیرآهن اصل و تقلبی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. چرا که قصد داریم روش ها و تکنینک های متعدد و کاربردی را با شما در میان بگذاریم. بدون شک این موارد می تواند در خرید تیرآهن اصل و با کیفیت کمک شایانی به شما نماید.

تیرآهن اصفهان

تیرآهن چیست و چرا اطمینان از کیفیت آن مهم است؟

تیر آهن یک نوع پروفیل فولادی است که اغلب برای تحمل فشار و نیروهای وارده بر سازه استفاده می شود. تیرآهن با ظاهر I یا H شکل معمولاً به عنوان ستون و یا شاه تیر در ساختمان ها کاربرد دارد.

باتوجه به مزایای تیرآهن به عنوان یک عضو فشاری و یا خمشی، از اعضای فولادی رایج و پراستفاده هستند. دلیل اتصال به انواع مقاطع، اجرای سریع، امکان توسعه و کاربرد در بخش های مختلف از جمله مزایای تیرآهن است. همین امر باعث شده تا کیفیت و اطمینان از اصالت آن ها، حرف اول و آخر را در کارایی و ایمنی بزند.

از آن جایی که تیرآهن در عضوهای حساسی از ساختمان استفاده می شود، اطمینان از کیفیت آن اهمیت بیشتری دارد. اعضای باربری که معمولاً نقشی کلیدی در حفظ سازه و تحمل فشار ایفا می کند. بدون شک، وجود نقص و آسیب آن، ارتباط مستقیمی با سلامت ساختمان و جان ساکنان دارد. پس، آشنایی با راه‌های تشخیص تیرآهن اصل و تقلبی و خرید تیرآهن اورجینال فوق العاده مهم است.

چگونه تیرآهن اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

شاید در نگاه اول به نظرتان برسد، تشخیص تیرآهن تقلبی از تیرآهن اصلی کار ساده ای نباشد. تا حدودی هم حق با شماست. اما با وجود روش های کاربردی که در ادامه اشاره می کنیم، جای نگرانی چندانی وجود ندارد. چراکه با به کارگیری آن ها می توانید تا حد قابل قبولی از کیفیت و اصالت تیرآهن مطمئن شوید.

از جمله مهمترین و کاربردی ترین راه‌های تشخیص تیرآهن اصل و تقلبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی پلاک و شناسنامه تیرآهن های خریداری شده
  • علائم حک شده بر روی تیرآهن
  • وزن تیرآهن، از شاهکلید های تشخیص تیرآهن اصل و تقلبی
  • ویژگی های ظاهری به ویژه توجه به رنگ تیر آهن
  • مشخصات فنی مثل قابلیت جوش کاری تیرآهن
  • آنالیز و نتایج آزمایش و تست تیرآهن

در ادامه با نحوه تشخیص تیرآهن تقلبی از تیرآهن اصل بیشتر آشنا خواهیم شد.

تیرآهن اصفهان

  1. بررسی پلاک و علائم حک شده بر روی تیرآهن

    تیرآهن ها ارسالی توسط مراکز فروش تیرآهن دارای پلاک است. معمولاً بر روی هر بندیل و بسته ارسالی این پلاک قرار می گیرد. پلاک ها حاوی اطلاعات مختلفی به عنوان شناسنامه تیرآهن هستند. مواردی مثل عنوان پروفیل، استاندارد به کارگرفته شده در ساخت تیرآهن، تاریخ تولید، نام برند و نظایر آن. بررسی این مشخصات با سفارش تیرآهن راهکار خوبی برای تشخیص تیرآهن اصل و تقلبی است.

  2. علائم حک شده بر روی تیرآهن

    یکی از اقداماتی که کارخانه تیرآهن برای فروش محصول انجام می دهند، حک علائم و مشخصات است. علائمی اختصاری که نشان دهنده ویژگی ها و نام و نشان محصول تولیدی است. از آنجا که این کار باعث ثبت مشخصات و حتی نوعی بازاریابی برای برند تیرآهن است، در اغلب مواقع وجود دارد. پس از دیگر راه های کاربردی برای تشخصی تیرآهن تقلبی و اصل بررسی علائم حک شده می باشد.

  3. وزن تیر آهن

    شاید وزن تیر آهن را بتوان یکی از مهمترین و شاهکلیدهای اصلی برای بررسی تیرآهن اصلی و تقلبی دانست. چراکه تغییر در گرماژ ( Grammage ) و نوع آلیاژها به راحتی بر روی وزن تأثیرگذار است. بسیاری از نمونه های تقلبی نیز برای مقرون به صرفه شدن و کسب سود بیشتر، وزن درستی ندارند. پس حتماً وزن تیرآهن خریداری شده را با جدول وزن انواع تیرآهن IPE، IPB و … مطابقت دهید.

  4. ویژگی های ظاهری به ویژه توجه به رنگ تیر آهن

    برای تشخیص تیرآهن اصلی و تقلبی همیشه لازم به بررسی فنی نیست. در برخی موارد ویژگی های ظاهری نیز به شما کمک می کنند. به خاطر داشته باشید که تیرآهن باکیفیت و اصل دارای رنگ یکنواخت است. وجود هرگونه علامت غیرمعقول روی سطح تیرآهن، عدم تطابق هندسی، کدر بودن و نظایر آن نشانه ای برای تیرآهن بی کیفیت است.

  5. مشخصات فنی مثل قابلیت جوش کاری تیرآهن

    اتصال به سایر پروفیل فولادی و امکان توسعه یکی از مزایای تیرآهن به شمار می رود. از این رو جوش پذیری تیرآهن حد مطلوب و رضایت بخشی دارد. حال استفاده از ترکیبات و مواد بی کیفیت، قابلیت جوش کاری را کاهش می دهد. پس اگر تیرآهن خریداری شده، قابلیت خوبی در جوشکاری ندارد، می تواند نشانه ای در تقلبی بودن تیرآهن باشد.

  6. آنالیز و نتایج آزمایش و تست تیرآهن

    معمولاً انواع پروفیل فولادی از جمله تیرآهن آزمایش های مختلفی را می گذرانند. بنابراین طفره رفتن فروشنده از ارائه نتایج آزمایش و یا عدم تطبیق نتایج با مشخصات و استاندارد تیرآهن نشانه خوبی از تیرآهن اصل و با کیفیت نیست.

چگونه تیرآهن اصل و با تضمین کیفیت خریداری کنیم؟

برای خرید تیرآهن باکیفیت و اصل روش های متعددی وجود دارد. یکی از کاربردی ترین آن ها، خرید از مراکز تجاری و فروشگاه های بازرگانی پروفیل های فولادی است. چراکه هم در حجم و زمان سفارش محدودیت ندارند و هم با کاهش واسطه قیمت مناسبی ارائه می کنند.

فولاد جهان مهر با تجربه بیش از چند دهه فعالیت در زمینه فروش آهن آلات از مراکز معتبر برای خرید تیرآهن است. امکان بررسی انواع محصولات، مشاوره تخصصی رایگان، تضمین کیفیت و قیمت مناسب از مزایای این مجموعه است. ارسال به سراسر کشور و همچنین استعلام قیمت روز تیرآهن نیز در فولاد جهان مهر به راحتی فراهم است.

شما عزیزان برای آگاهی از شرایط ثبت سفارش، دریافت مشاوره و یا اطلاع از آخرین قیمت تیرآهن اصفهان امروز و وارداتی ترک و کره می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت روز تیرآهن

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *