Skip to content
لوله گازی سپاهان 6 متری

یکی از مهمترین حوزه های استفاده از انواع لوله فلزی ، صنایع تولیدی به ویژه صنعت گاز و لوله کشی گاز است. از این رو لوله و اتصالات گاز نقش مهمی در تأمین و توسعه این حوزه بر عهده دارند. لوله گاز سپاهان و لوله گاز سپنتا دو نمونه از برجسته ترین انواع لوله گاز در بازار هستند. در این بخش قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و مزایای دو نمونه از پرکاربردترین لوله‌ ها؛ یعنی لوله سپاهان و سپنتا بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

کاربرد انواع لوله گاز سپاهان و سپنتا

امروزه لوله گاز به ویژه لوله گاز سپنتا و سپاهان کاربردهای فراوان و مختلفی دارند. از مصارف خانگی گرفته تا کارخانه ها و مراکز تولیدی بزرگ. از جمله برجسته ترین حوزه های مصرف این لوله ها عبارتند از:

  • استفاده در واحدهای تولیدی و نیروگاه ها نظیر پالایشگاه های نفتی.
  • پرکاربرد برای کارخانه ها و صنایع مادر همچون پتروشیمی و تولید برق.
  • استفاده برای لوله کشی گاز خانگی و واحدهای مسکونی یا تجاری.
  • استفاده از انواع لوله گاز سپاهان و سپنتا برای واحدهای کوچک صنعتی، سوله و کارگاه.

بازار آهن شاد آباد

لوله گاز توکار و روکار

لوله گاز در انواع و اندازه های مختلفی تولید و استفاده می شوند. لوله گاز 6 متری سپاهان و لوله گاز خانگی سپنتا از نمونه های پرمصرف و رایج در این زمینه هستند. این لوله‌ها درکنار سایر انواع لوله گاز خانگی در دو نوع لوله توکار و لوله روکار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

لوله گاز روکار برای اجرای انشعابات و خطوط لوله در بخش ساختمان و پروژه استفاده می شوند. نظیر لوله گاز خانگی و یا لوله های گاز در فضای شهری و مانند آن. به بیان ساده تر این نوع لوله ها بر روی کار نمایان و قابل رؤیت و تعمیر هستند.

از طرفی دیگر لوله گاز توکار برای مواقعی که لوله و اتصالات درون کار مدفون می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. نظیر بسیاری از تأسیسات و لوله کشی های شهری، روستایی و صنعتی.

برای مشاهده تفاوت لوله گاز روکار و لوله گاز توکار می توانید >>اینجا کلیک کنید<<

بررسی مشخصات لوله گاز سپاهان

برند سپاهان یکی از برندهای فعال و خوش نام در بازار لوله و اتصالات فولادی است. لوله گاز سپاهان نیز یکی از محصولات پرتقاضای این مجموعه صنعتی معتبر و قدیمی است. کیفیت بسیار مناسب و ساخت لوله همگام با استانداردهای روز دنیا و کشور از ویژگی‌های برجسته تولیدات سپاهان است.

امروزه انواع لوله گاز توکار و روکار سپاهان در اندازه ها و مشخصات مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. به گونه ای که این تجهیزات در کشورهای همسایه، خاورمیانه، اروپا و آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله گاز سپاهان در کنار کیفیت بسیار مطلوب، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. شما مخاطبان ارجمند برای مشاهده آخرین قیمت لوله گاز سپاهان می‌توانید به صفحه محصولات شرکت لوله سازی سپاهان مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید در بازار لوله ای پی آی سپاهان به لوله مانیسمان سپاهان نیز شناخته می شود ولی شرکت سپاهان لوله مانیسمان تولید نمی کند و لوله مانیسمان با لوله ای پی آی متفاوت می باشد. برای اطلاع از تفاوت های لوله مانیسمان و لوله ای پی آی می توانید >>اینجا کلیک کنید<<

لوله گاز 6 متری سپنتا ساوه

بررسی مشخصات لوله گاز سپنتا

بدون شک، از پرمصرف‌ترین و پرتقاضاترین انواع لوله گاز به ویژه لوله گاز خانگی، لوله تولیدی برند سپنتا است. تمرکز و به نوعی نقطه قوت لوله سپنتا، حوزه لوله کشی گاز خانگی، مجموعه های مسکونی و کارخانه‌هاست. از این رو این شرکت برای پاسخگویی به نیاز بازار، اقدام به تولید انواع لوله گاز توکار و روکار نموده است.

مقاومت و دوام بسیار رضایت‌بخش برای انتقال گاز شهری در کنار رعایت استانداردها و قیمت مقرون به‌صرفه از ویژگی‌های لوله گاز سپنتا است. مشخصاتی که سبب شده تا این تجهیزات، طرفداران و خریداران زیادی در بازار داشته باشد. همین موضوع لوله گاز خانگی سپنتا را به برندی معتبر و پرآوازه تبدیل کرده است. برای مشاهده آخرین قیمت لوله گاز خانگی سپنتا می‌توانید به صفحه محصولات شرکت لوله سازی سپنتا مراجعه نمایید.

تفاوت لوله گاز سپاهان و لوله گاز سپنتا

شاید در انتخاب و خرید لوله گاز سپاهان یا خرید لوله گاز سپنتا تردید داشته باشید؟ یا آن که مشتاق باشید تا با تمایزات این دو نوع لوله پرکاربرد بیشتر آشنا شوید. اگر چنین است، ما در ادامه تفاوت های اصلی این دو را بیان کرده ایم.

نخستین و شاید مهمتری تفاوت لوله گاز سپاهان و سپنتا را می توان حوزه استفاده و مصرف اشاره کرد. لوله گاز سپاهان به ویژه لوله گاز 6 متری سپاهان انتخابی ایده آل برای مصارف لوله گاز توکار، صنعتی و کارگاهی است. به ویژه برای لوله گاز توکار. در حالی که لوله گاز سپنتا اغلب برای گازکشی خانگی، متجمع‌های مسکونی، صنعتی کوچک و لوله گاز روکار انتخاب می شود. البته تولیدات هر دو برند بسته به مشخصات قابلیت استفاده در شرایط مختلف را دارند.

لوله گاز سپنتا اغلب از نوع لوله سیاه درزدار است. از این رو قابلیت اجرا، تعمیر و نصب سریع تر و آسان تری دارد. در نتیجه امکان راه اندازی و تعمیرات احتمالی با سهولت بیشتری انجام می شود. این ویژگی برای لوله کشی و تأسیسات شهری و روستایی امتیاز ارزشمندی است.

لوله گاز سپاهان فرآیند تولید دشوارتری داشته و تولیدات نهایی اغلب ساختاری بدون درز و یکپارچه تری با استاندارد و تاییدیه شرکت گاز را دارند. بنابراین از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به نمونه هم رده و مشابه برخوردارند. همین امر باعث شده تا برای شرایط حساس و سنگین، انتخاب بهتری باشد. البته لازم به ذکر است که شرکت سپنتا نیز لوله با تاییدیه اداره گاز و استاندارد API 5L نیز تهیه می کند.

قیمت لوله گاز سپنتا نسبت به قیمت لوله گاز سپاهان مقرون به صرفه تر و ارزان تر است. برای مشاهده لیست قیمت لوله گاز می‌توانید به صفحه محصولات شرکت لوله سازی سپنتا مراجعه نموده یا با 88654200 تماس بگیرید.

لوله گاز صنعتی

فاکتورهای مؤثر بر قیمت لوله گاز سپاهان و سپنتا

در قیمت لوله گاز 6 متری فاکتور های مهمی تاثیر گذار است که در زیر موارد مهم مطرح شده است:

نوع کاربرد و حوزه استفاده

شرایط و موقعیت استفاده از لوله گاز نقش مهمی در انتخاب نوع لوله گاز و در نتیجه قیمت خرید دارد. طبیعتاً انتخاب و خرید لوله گاز خانگی با لوله گاز کارخانه پتروشیمی بسیار متفاوت است. لوله گاز خانگی هزینه به مراتب کمتری نسبت به قیمت لوله گاز صنعتی دارد.

قیمت جهانی فلزات و نرخ ارز

فولاد و آهن آلات از جمله محصولاتی هستند که قیمت آن ها وابستگی زیادی به بازارهای داخلی و خارجی دارد. افزایش یا کاهش نرخ قیمت فولاد و همچنین نوسانات نرخ دلار در کشور بر قیمت خرید لوله فلزی گاز سپاهان و سپنتا مؤثر خواهد بود.

مشخصات فنی لوله گاز

هرچه میزان فولاد مصرفی در لوله بیشتر باشد، قیمت خرید لوله نیز افزایش خواهدیافت. افزایش مشخصات فنی نظیر ضخامت، قطر و طول لوله گاز از مواردی است که میزان فولاد مصرفی را افزایش می‌دهد.

جدول وزن لوله گاز توکار API

لوله گاز توکار مطابق با استاندارد ISIRI 3574 و همچنین API 5L Grade B تولید می شود. در جدول وزن لوله گاز  توکار API می توانید وزن هر لوله را با توجه به سایز و ضخامت لوله گاز مشاهده کنید.

اندازه
وزن شاخه ۶ متری
(کیلوگرم)
وزن یک متر طول
(کیلوگرم)
ضخامت
(میلی متر)
قطر خارجی
(میلیمتر)
تعداد شاخه در بندیل
وزن بندیل
(کیلوگرم)
۱/۲ اینچ
۷.۶۸
۱.۲۸
۲.۸
۲۱.۳
۱۹۶
۱۲۹۸
۳/۴ اینچ
۱۰.۲
۱.۷
۲.۹
۲۶.۷
۱۲۷
۱۲۹۵
۱ اینچ
۱۵.۰۶
۲.۵۱
۳.۴
۳۳.۴
۶۱
۹۱۹
۱/۴ ۱ اینچ
۲۰.۵۸
۳.۴۳
۳.۶
۴۲.۲
۶۱
۱۲۵۵
۱/۲ ۱ اینچ
۲۴.۴۲
۴.۰۷
۳.۷
۴۸.۳
۶۱
۱۴۹۰
۲ اینچ
۳۲.۵۲
۵.۴۲
۳.۹
۶۰.۳
۳۷
۱۲۰۳
۱/۲ ۲ اینچ
۴۰.۸۶
۶.۸۱
۴
۷۳
۳۷
۱۵۱۵
۳ اینچ
۵۰.۲۲
۸.۳۷
۴
۸۸.۹
۱۹
۹۵۴
۱/۲ ۳ اینچ
۶۳.۴۸
۱۰.۵۸
۴.۴
۱۰۱.۶
۱۹
۱۲۰۶
۴ اینچ
۷۱.۵۲
۱۱.۹۲
۴.۴
۱۱۴.۳
۱۹
۱۳۵۹
۵ اینچ
۹۷.۱۴
۱۶.۱۹
۴.۸
۱۴۱.۳
۱۱
۱۰۶۹

محاسبه تقریبی وزن لوله گاز

هر چند به کمک جدول وزن لوله گاز بالا می توان وزن لوله گازی را به طور دقیق محاسبه کرد اما در برخی موارد در عدم دسترسی به اطلاعات می توان به صورت تقریبی نیز اقدام به محاسبه ی وزن لوله های گازی نمود.

از آنجایی که لوله گاز از جنس فولاد هستند برای محاسبه ی وزن آن ها می توان از رابطه ی زیر استفاده کرد.

۰.۱۴۷* ضخامت لوله بر حسب میلی‌متر * (ضخامت لوله بر حسب میلی‌متر – قطر بیرونی لوله بر حسب میلی‌متر ) = وزن یک شاخه ۶ متری بر حسب کیلوگرم

مرکز فروش لوله گاز سپاهان و سپنتا

مرکز فروش و نمایندگی لوله گاز سپاهان و سپنتا در تأمین محصولات باکیفیت و اورجینال نقش دارد. ضمن آن که امکان خرید با قیمت مقرون به صرفه و ضمانت را برای شما به ارمغان می آورد.

خرید لوله گاز سپاهان و سپنتا با بهترین قیمت

شرکت فولاد جهان مهر با بیش از 23 سال تجربه و فعالیت تخصصی در زمینه فروش لوله و اتصالات فلزی، آماده ارائه انواع خدمات است. تهیه و عرضه انواع لوله سپاهان و سپنتا نیز از خدمات برجسته و پرتقاضای مجموعه است.

امکان ارسال به سراسر ایران، تضمین بهترین قیمت درطول پروژه و تنوع بالای محصولات از مزایای فولاد جهان مهر است. شما مخاطبان گرامی برای آگاهی از قیمت روز لوله گاز سپاهان و سپنتا و همچنین مشاوره تخصصی می‌توانید با 88654200 تماس برقرار نمایید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *