Skip to content
لوله مانیسمان بدون درز سایز بالا

امروزه لوله گازی یکی از انواع لوله فولادی پرکاربرد به منظور انتقال گاز و هوای فشرده به شمار می رود. با توجه به گستردگی استفاده از این لوله ها در صنایع و یا مصارف خانگی، انتخاب صحیح آن اهمیت زیادی دارد. چراکه خرید لوله گاز به دلیل تنوع در استاندارد ساخت و مشخصات فنی نیازمند دقت زیادی است.
در همین راستا در این مطلب قصد داریم مهمترین نکات کلیدی را در قالب راهنمای خرید لوله گاز به شما عزیزان ارائه کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

قیمت لوله گازی سپاهان api

لوله گاز چیست؟

لوله گازی نوع خاصی از لوله فولادی است که با گذراندن تست گاز، از صلاحیت لازم برای انقال گاز برخوردار است. همان گونه که از نام لوله گازی مشخص است، وظیفه اصلی آن انتقال گاز خانگی، صنعتی و هوای فشرده است. جنس لوله های گازی اغلب از فولاد st37 بوده و به صورت لوله گاز روکار یا توکار استفاده می شود.

کاربرد لوله گازی

بدون شک انتقال انواع گاز یکی از نیازهای اصلی صنایع و پایگاه های مصرفی است. همین امر سبب شده تا در کنار مصارف خانگی، استفاده از لوله گازی برای صنایع نیز بسیار پراستفاده باشد. از این رو مهمترین حوزه های استفاده از لوله گاز عبارتند از:

  • انواع لوله گاز تو کار و روکار برای انتقال گازشهری به ساختمان ها
  • استفاده در انواع پالایشگاه ها و مراکز تولیدی گاز
  • قابلیت استفاده در واحدهای صنعتی مختلف حتی کارگاه ها و سوله ها
  • صنایع مصرفی مثل پتروشیمی ها، کارخانه ها فولادی
  • استفاده از لوله های گاز در انواع نیروگاه ها به ویژه نیروگاه های برق

انواع لوله گازی

لوله گازی را بر اساس معیارهای مختلفی می توان طبقه بندی کرد. یکی از اصلی ترین آن ها شیوه به کارگیری و نصب در شبکه های گاز رسانی است. در این راستا لوله گازی به دو نوع زیر تقسیم می شود:

  • لوله گاز روکار
    در لوله روکار، لوله های گازی بر روی سطح زمین و پروژه قرار می گیرند. از این رو قابلیت بازرسی، تعمیر و نگهداری ساده تری دارند. هر چند در چنین شرایطی لوله های گاز بیشتر در معرض آسیب و خطر هستند. اکثر پروژه ها معمولاً از لوله های روکار استفاده می کنند.
  • لوله گاز توکار
    در لوله توکار، لوله های گازی درون پروژه و معمولاً در ساختمان یا زمین مدفون می شوند. شناسایی آسیب و نشت احتمالی در چنین شرایطی قدری دشوار است. اما امنیت و حفاظت لوله ها به دلیل قرارگیری در پوشش امن بالاتر می باشد.

لوله گاز api

لوله گاز api یکی از انواع لوله های فولادی با درز مخفی است. این لوله با استاندارد پترولئوم آمریما تولید شده و مقاومت و استحام بسیار بالایی دارد. از این رو اغلب برای لوله گاز توکار مورد استفاده قرار می گیرد. لوله گاز api و لوله مانیسمان از جمله لوله های گازی هستند که بیشتر برای صنایع سنگین و پروژه های کلان استفاده می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ضمینه لوله API >> اینجا کلیک کنید <<

نکات کلیدی در راهنمای خرید لوله گاز

درنظرگیری برخی نکات و فاکتورهای کلیدی نقش مهمی در انتخاب و خرید لوله گازی دارد. نکاتی که علاوه بر خرید بهترین لوله گاز، قیمت مناسب و مقرون به صرفه را به دنبال خواهد داشت. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مشخصات فنی لوله گاز

    امروزه لوله های گازی در سایزها و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.ضخامت لوله و قطر خارجی دو عنصر کلیدی در این خصوص است. لوله های گاز تولیدی کارخانه های ایرانی معمولاً از سایز نیم اینچ تا 4 اینچ را شامل می شود. همچنین ضخامت حدود 2 تا 4 میلیمتر داشته و غالباً در شاخه 6 متری در اختیار خریداران قرار می گیرد.

  2. فشار قابل تحمل

    یکی از معیارهای کلیدی و اصلی برای انتخاب بهترین لوله گاز، توجه به فشار قابل تحمل است. این فاکتور به نوع سیال و گازی که منتقل می شود بستگی دارد. توجه داشته باشید عدم تناسب فشار قابل تحمل و فشار موجود در لوله سبب بروز ترک، شکاف و درنتیجه خسارت های مالی و جانی خواهد شد.

  3. حوزه کاربرد لوله گاز

    طبیعی است که انتخاب و خرید لوله گاز برای پالایشگاه با یک واحد صنعتی کوچک متفاوت است. برخی حوزه های استفاده دارای آئین نامه ها و دستورالعمل های خاصی هستند. مثلاً لوله های مسی یا پلیمری قابلیت استفاده در هر شرایطی را ندارند. یا اینکه لوله های گازشهری باید الزامات خاصی داشته باشد. در این خصوص اخذ مشاوره از کارشناسان تخصصی بهترین راهکار برای اطمینان از خرید لوله مناسب است.

  4. برند سازنده

    امروزه کارخانه های متعددی در کشور اقدام به تولید لوله گاز توکار و روکار می نمایند. گروه صنعتی سپاهان، انواع لوله گاز سپاهان ، سپنتا، لوله ساوه، آریا و اهواز نیز از دیگر برندهای خوب و معتبر ایرانی است. در کنار آن انواع لوله گاز چینی، روسی و سایر برندهای وارداتی نیز سهم مهمی از بازار لوله گازی را به خود اختصاص داده اند.

  5. روش اجرای لوله گازی

    به خاطر داشته باشید، انتخاب نوع لوله از حبث روکار یا توکار بودن اهمیت زیادی در انتخاب و خرید لوله گاز دارد. طبیعتاً مزایای مثل دسترسی آسان و سریع، میزان آسیب پذیری و اهمیت پروژه نقش تعیین کننده ای در این خصوص خواهد داشت. لوله های توکار معمولاً ضخامت بیشتری نسبت به لوله روکار دارد.

  6. قیمت لوله گازی

    هیچ تردیدی وجود ندارد که قیمت لوله گاز، عامل مهمی برای انتخاب و خرید محسوب می شود. قیمت لوله گاز به دلیل اثرگذاری فاکتورهای مختلف مثل مشخصات فنی، نوسانات ارز، هزینه ارسال و نوع لوله متفاوت است. اما به خاطر داشته باشید، گران بودن لوله دلیل موجهی برای بهتر و باکیفیت تر بودن آن نیست. همان طور که قیمت مناسب و مقرون به صرفه دلیلی برای بی کیفیت لوله گاز نخواهد بود. چیزی که اهمیت دارد تناسب کیفیت، خدمات و قیمت است.

  7. انتخاب مرکز فروش معتبر، شاهکلید خرید بهترین لوله گاز

    مرکزی که از آن لوله گازی را خریداری می کنید به چند دلیل اهمیت دارد. نخست آن که ارتباط تنگاتنگی با کیفیت و اورجینال بودن لوله ها دارد. طبیعتاً یک مرکز معتبر و تخصصی به دلیل اعتبار و سابقه بالا محصولات باکیفیت ارائه می کند.
    از طرفی دیگر یک مرکز فروش مطمئن و خوب با کاهش واسطه و درنظرگیری شرایط ویژه، امکان خرید لوله گاز قیمت مناسب را فراهم می کند. همچنین با ارائه مشاوره تخصصی، امکان تهیه و خرید لوله گاز متناسب با نیاز و شرایط استفاده را مهیا می سازد. پس اگر به دنبال خرید لوله با بهترین کیفیت و قیمت هستید حتماً از خدمات شرکت های تجاری معتبر و خوش سابقه استفاده نمایید.

لوله فولادی مانیسمان دقیق کاوه ایرانیان

مهمترین نکات پس از خرید لوله گازی

پس از خرید و هنگام تحویل بار خوب است به چند نکته مهم و اساسی توجه داشته باشید.

  • اطلاعات درج شده روی لوله را با اطلاعات سفارش مطابقت دهید. سایز لوله گاز، ضخامت لوله گاز و مواردی مثل هیت نامر از جمله این موارد است.
  • در اکثر موارد مشخصات ابعادی و برند کارخانه در دو سر لوله گاز و با رنگ مشخص ثبت می شود. کنترل این بخش می تواند در اطمینان از اصالت و کیفیت لوله نقش مهمی داشته باشد. پس هنگام تحویل حتماً این مورد را بررسی نمایید.
  • حتی الامکان برگه مربوط به سلامت کالا و نتایج آزمایش های انجام شده را از فروشنده اخذ نمایید.
  • چاپ مشخصات لوله گاز معمولاً با رنگ سفید یا زرد انجام می شود. در نتیجه ممکن است در برخی موارد، طی فرآیند ثبت تا ارسال محصول قدری کم رنگ یا بعضاً پاک شود.

خرید لوله گاز با بهترین کیفیت و قیمت مناسب

شرکت فولاد جهان مهر یک مجموعه تخصصی و باسابقه بیش از چند دهه فعالیت در زمینه فروش آهن آلات است. ارتباط و همکاری با برندهای خوب و معتبر ایرانی و خارجی سبب شده تا محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب به دست مشتریان برسد. همچنین امکان دریافت قیمت لحظه ای انواع لوله، مشاوره تخصصی رایگان و ارسال به سراسر کشور از دیگر مزایای این مجموعه است.
شما عزیزان برای دریافت قیمت روز لوله گاز و یا اطلاع از شرایط ثبت سفارش می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید. مشاوران مجموعه آماده پاسخگویی به پرسش ها و پیگیری سفارشات هستند.

فروش لوله و اتصالات

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *