Skip to content
باربری و بارگیری میلگرد

بارگیری آهن آلات و هزینه ناشی از انبارداری و ارسال از مهمترین موضوعات در تهیه و خرید آهن آلات است. جالب است بدانید، بارگیری آهن آلات از چند زاویه قابل بررسی است. زوایایی که دقت در آن ها و انتخاب درست با توجه به شرایط می تواند کاهش هزینه را به دنبال داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا با چند نکته طلایی در زمینه مدیریت و برنامه ریزی صحیح بارگیری آهن آلات را بررسی کنیم.

مکان بارگیری آهن، شاه کلید مدیریت هزینه!

یکی از نکات کلیدی به منظور بارگیری و حمل آهن آلات و انواع پروفیل فولادی، انتخاب درست مکان بارگیری است. این امر به ویژه در زمانی که اجناس متنوع و متعددی موردنظر است، اهمیت بسزایی دارد. به خاطر داشته باشید، هرچه تعداد مکان های بارگیری افزایش یابد، هزینه شما نیز به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

بهترین راهکار در چنین شرایطی انتخاب کالا از مکان های نزدیک به هم می باشد. این کار چندین مزیت دارد. از جمله:

  • با کاهش مکان های بارگیری، تعدد بارگیری که عامل تعیین کننده ای در هزینه و حفظ کیفیت و دقت کار است، به حداقل می رسد.
  • مدیریت صحیح محل و کاهش تعدد بارگیری باعث می شود تا هزینه حمل نیز کاهش یابد.
  • از طرفی دیگر زمان لازم برای بارگیری و ارسال نیز کاهش می یابد.
  • همچنین کاهش خطا ناشی از بارگیری و جابجایی و یا جا ماندن اقلام فولادی از دیگر مزایای انتخاب درست و اصولی مکان بارگیری می باشد.

مقاله پیشنهادی به شما: خريد آهن از بازار آهن شادآباد بهتر است يا آهن مکان تهران ؟

انبار میلگرد

هزینه بنگاه آهن آلات به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر قصد خرید مقاطع فولادی نظیر لوله فولادی، تیرآهن، ورق و یا میلگرد را داشته باشید، هزینه بنگاه داری و بارگیری از دغدغه های شماست. توجه داشته باشید قیمت نهایی خرید شما با توجه به نوع باربری و بارگیری متفاوت می باشد برای مثال یکی از عوامل کاهش قیمت میلگرد انتخاب باربری و روش بارگیری بهینه می باشد، جالب است بدانید، هزینه ناشی از این امر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. همین تعدد فاکتورهای مؤثر باعث شده تا بنگاه های آهن آلات قیمت های مختلفی ارائه کنند. در ادامه با مهمترین فاکتورهای اثرگذار بر هزینه های ناشی از بنگاه داری و بارگیری آشنا خواهیم شد.

  • بنگاه داری به دلیل حفظ و صیانت از کالاها و اجناس هزینه ثابتی را از متقاضیان دریافت می کند. این هزینه مشخص دامنه گسترده ای دارد و بسته به نوع کالا و خدمات بنگاه متفاوت است.
  • هزینه ثابت بنگاه داری معمولاً به ازای هر کیلو از آهن آلات ارائه می شود. این قیمت با توجه به نرخ تورم و هزینه های حمل و نقل سالانه و حتی ماهانه دستخوش تغییر می شود.
  • میزان کمیاب بودن و یا دسترسی خریداران به کالا از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت بنگاه داری و بارگیری است.
  • ارائه خدمات مختلف نظیر برشکاری، خم کاری، عایق کاری و سندبلاست نیز می تواند قیمت بنگاه داری را دستخوش تغییر نماید.
  • بسته بندی خاص با توجه به نوع کالا، شرایط خاص نگهداری، مدت زمان بارگیری و نوع بنگاه نیز از دیگر فاکتورهای کلیدی در قیمت بنگاه داری و بارگیری است.

شرایط و هزینه های ناشی از بارگیری آهن آلات

بارگیری معمولاً توسط راننده بار انجام و کیفیت آن از لحاظ تعداد و وزن کنترل می شود. البته خریدار و یا فروشنده بسته به نظر خود می تواند فردی را جهت بازرسی و نظارت انتخاب کند. این فرد با هماهنگی بنگاه می تواند بر کلیه مراحل بارگیری و کیفیت آن نظارت داشته باشد.
هزینه های ناشی از بارگیری جدای از نگهداری و بنگاه داری است. در واقع هزینه های بارگیری به صورت جداگانه لحاظ و از خریدار دریافت می گردد. در این خصوص شیوه بارگیری نظیر دستی یا به کمک لیفتراک و باسکول کردن کالا مؤثر است. این موارد غالباً در هنگام تنظیم بارنامه لحاظ و درج می شود.

انبار ورق آهن سیاه

امکان بازدید از بنگاه آهن آلات

ممکن است شما برای خرید انواع مقاطع و اقلام فولادی نظیر لوله فولادی ، تیرآهن، ورق ، ناودانی، نبشی و یا میلگرد تمایل به بازدید از مجموعه داشته باشید. بنگاه آهن آلات معمولاً امکان بازدید را فراهم می کنند.
در بسیاری از موارد بازدید از بنگاه آهن آلات، بدون دریافت هزینه از خریدار انجام می شود. علی الخصوص اگر کالا از نوع انحصاری بوده و امکان فروش آن در سایر بنگاه های آهن آلات وجود نداشته باشد. در غیر این صورت بنگاه با دریافت مبلغی امکان بازدید و مشاهده از فضای مجموعه را فراهم می نماید.

امکان بازدید از کارخانه تولید آهن آلات

کارخانه های تولید پروفیل فولادی و انواع آهن آلات دارای محدودیت هایی هستند. از این رو امکان بازدید از مجموعه به سادگی میسر نیست. مگر در شرایط خاص نظیر سفارش های در تناژ بسیار بالا و یا شرایط ویژه. وگرنه در شرایط معمول و عرف، امکان بازدید از کارخانه های تولیدی برای همه خریداران فراهم نخواهد بود.

مقایسه هزینه بارگیری از کارخانه و بنگاه آهن آلات ( مزایا و معایب هر کدام)

شاید از خود بپرسید بارگیری از کارخانه آن هم بدون واسطه و بنگاه آهن آلات چه تفاوت هایی دارد؟ آیا بهتر نیست برای خرید مقاطع فولادی مستقیماً از کارخانه اقدام کنیم؟ برای یافتن این پرسش ها به چند نکته زیر توجه نمایید.

  • اساساً کارخانه هزینه ناشی از بارگیری ندارد و تنها هزینه ثابتی بابت ماشین آلات و فعالیت آن ها اخذ می نماید. در نتیجه هزینه کمتری نسبت به بنگاه داری دارد.
  • با توجه به عدم وجود هزینه های ناشی از بارگیری، خرید از کارخانه مقرون به صرفه تر از بنگاه است.
  • بنگاه های آهن آلات معمولاً هزینه های ناشی از حمل، تخلیه و بارگیری مجدد دارند. در حالی که کارخانه چنین هزینه هایی ندارد.
  • همانطور که مشاهده می کنید، مخارج خرید از کارخانه بسیار کمتر از خرید از بنگاه و یا انبار آهن آلات است. علت آن نیز کاهش هزینه های جانبی به ویژه بارگیری و انبارداری است. اما نکته مهم آن است که امکان خرید از کارخانه به راحتی میسر نیست. آن هم برای تناژ پایین! زمانی شما می توانید از کارخانه بارگیری داشه باشید که میزان خرید شما در یک محصول تناژ بالا باشد
  • ضمن آن که در خرید از کارخانه ممکن است دسترسی به انواع پروفیل برای تمامی مقاطع زمانی وجود نداشته باشد. همچنین سفارشات با سرعت زیادی برای شما ارسال نشود. در چنین شرایطی استفاده از خدمات بنگاه داری و یا خدمات شرکت هایی که مستقیماً با کارخانه ها همکاری می کنند، راهکاری هوشمندانه است.

لوله مانیسمان رده 40

فاکتورهای مؤثر بر هزینه حمل آهن آلات

از مهمترین معیارهای مهم و اثرگذار در هزینه حمل و جابه جایی آهن آلات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن آهن آلات از جمله وزن لوله، ورق فولادی، میلگرد، تیرآهن و …
  • فاصله حمل و مسافتی که برای جابجایی و تخلیه آهن آلات نیاز است.
  • هزینه ثابت ناشی از روش های بارگیری و تخلیه نظیر جاده ای، ریلی، دریایی، کانتینری و …
  • روش بارگیری و حمل نظیر استفاده از نوع ماشین آلات از قبیل کامیون، نیسان، تریلی و …
  • شیوه خرید و ارسال آهن آلات نظیر خرید از کارخانه، بنگاه آهن آلات و یا شرکت های بازرگانی

خرید انواع آهن آلات با بهترین قیمت

یکی از بهترین شیوه ها برای خرید انواع آهن آلات استفاده از خدمات شرکت های بازرگانی است. این شرکت ها امکان خرید در تناژ کم و زیاد را فراهم می کنند. همچنین محدودیت زمانی و مکانی در مراجعه و خرید ندارند. از طرفی به واسطه همکاری با کارخانه ها و تولیدکنندگان هزینه های بارگیری و حمل مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

فولاد جهان مهر با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در زمینه تهیه و فروش آهن آلات، امکان خرید انواع پروفیل فولادی را فراهم کرده است. شما عزیزان می توانید طیف وسیعی از محصولات از جمله انواع ورق فولادی، میلگرد، نبشی، ناودانی، لوله مانیسمان، لوله سیاه درزدار و … را مشاهده کنید. از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و خریدی اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشید.

برای آگاهی از شرایط خرید، بارگیری و ارسال می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید. تیم ما آماده پاسخگویی به تمامی پرسش های شما مخاطبان گرامی هستند.

قیمت روز تیرآهن

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *