Skip to content
قیمت روز پروفیل

پروفیل صنعتی مجموعه ای از مقاطع فولادی پرکاربرد است که در صنایع مختلف کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه انواع پروفیل صنعتی سبک و سنگین به دلیل مزایایی نظیر استحکام بالا، قابلیت جوشکاری مناسب و تنوع گسترده در مشخصات خریداران بسیاری دارد. بسیاری از مهندسان، برای طراحی و اجرای پروژه های مختلف کارگاهی و صنعتی از این پروفیل ها استفاده می کنند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی پروفیل صنعتی، ویژگی ها و کاربردهای آن بپردازیم. همچنین نگاهی به انواع پروفیل صنعتی و تفاوت های پروفیل صنعتی سنگین و سبک خواهیم داشت. در پایان نیز به فاکتورهای مؤثر بر قیمت پروفیل صنعتی و روشی هوشمندانه برای خرید با کیفیت و قیمت مناسب اشاره می کنیم. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

توجه داشته باشید برای دریافت قیمت انواع پروفیل صنعتی با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

پروفیل صنعتی چیست؟

پروفیل صنعتی شامل انواع مقاطع فولادی از قبیل قوطی، نبشی، تیرآهن، ناودانی و… است که برای مصارف صنعتی استفاده می‌شوند. شاخص ترین ویژگی انواع پروفیل صنعتی ، ضخامت نسبتاً بالا و حوزه کاربرد متمرکز در صنایع مختلف است. در کنار این نوع پروفیل ها، پروفیل ساختمانی با استفاده در حوزه ساخت و ساز از دیگر پروفیل های پرکاربرد می باشد.

در اصطلاح رایج معمولاً به قوطی فولادی که دارای سطح مقطع بسته مربعی یا مستطیلی است، پروفیل می گویند. به زبان ساده تر برخی از مهندسان و فعالان بازار آهن آلات، پروفیل را با کلمه قوطی می شناسند. اما خوب است بدانید کلمه پروفیل یک اسم عام برای مجموعه ای از مقاطع فولادی است. از این رو پروفیل صنعتی نیز مجموعه ای گسترده از مقاطع فولادی است که محور استفاده آن ها حوزه صنعت می باشد.

ویژگی های پروفیل صنعتی

از عمده ترین خصوصیات و ویژگی های انواع پروفیل صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همان طور که از نام این نوع پروفیل ها پیداست، عمده کاربرد و استفاده از پروفیل صنعتی، حوزه صنایع است.
  • استحکام بالا، قابلیت خوب جوشکاری و تنوع بالا در اندازه از و مزایای پروفیل صنعتی به شمار می رود.
  • به دلیل فشار، نیرو و شرایط ویژه کار در صنعت، مشخصات فنی پروفیل های مورد استفاده بالاست. از ابعاد و ضخامت پروفیل صنعتی گرفته تا وزن و مشخصات مکانیکی.
  • پروفیل های صنعتی بر خلاف پروفیل ساختمانی، کاربرد محدودتر و مشخصی دارند. از این رو در تیراژ کمتری تولید و به بازار عرضه می شود.
  • ضخامت بالا یکی از ویژگی های برجسته و بارز پروفیل صنعتی است. در همین راستا معمولاً ضخامت این پروفیل ها از 1.5 میلیمتر به بالاست.
  • قیمت پروفیل صنعتی دارای نوسانات مختلفی است. به طوری که بعضاً شاهد تغییرات قیمت لحظه ای پروفیل صنعتی هستیم. علت آن اثرگذاری آیتم های مختلفی بر قیمت خرید پروفیل می باشد.

کاربرد پروفیل صنعتی

از مهمترین حوزه های استفاده از پروفیل های صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در صنایع تولیدی نظیر انواع کارخانه های صنعتی
  • پرکاربرد در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • مناسب برای تولید انواع دستگاه ها و تجهیزات صنعتی
  • کاربرد پروفیل صنعتی در خودروسازی و ساخت ماشین آلات
  • دارای قابلیت استفاده در خرپاهای بزرگ و بعضاً سازه های عظیم نظیر سد
  • استفاده از پروفیل صنعتی سبک برای ساختمان سازی، نرده کشی و سقف سوله ها

قوطی و پروفیل فلزی

تفاوت پروفیل صنعتی سنگین و سبک در چیست؟

به طور کلی پروفیل های مورد استفاده در صنعت را می توان به دو نوع سبک و سنگین تقسیم کرد. از اصلی ترین تفاوت های انواع پروفیل سبک و سنگین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروفیل صنعتی سبک برای کارهای رایج و متوسط قابلیت استفاده دارد. از طرفی دیگر، پروفیل صنعتی سنگین برای کارهای پرفشار و بزرگ مقیاس انتخاب بهتری است.
  • مشخصات فنی پروفیل سبک نسبت به پروفیل های سنگین کوچکتر است. به زبان ساده تر ضخامت، ابعاد و وزن پروفیل صنعتی سبک کمتر از پروفیل سنگین می باشد.
  • پروفیل سبک اغلب برای کارهای کوچک مقیاس طراحی و تولید می شود. مواردی مثل نرده یا سقف سازه های معمولی، لازم خانگی، کارگاه ها و کارخانه های کوچک. پروفیل سنگین برای کارهای بزرگ مقیاس مثل کارخانه های بزرگ، ماشین آلات سنگین و سازه های عظیم کاربرد دارد.
  • قیمت پروفیل صنعتی سنگین به دلیل فولاد مصرفی بیشتر و مشخصات بالاتر، از قیمت پروفیل سبک گران تر است.
  • پروفیل های سنگین دارای سختی و پایداری پیچشی و خمشی بیشتری هستند.
  • قابلیت آبکاری پروفیل صنعتی سبک و همچنین ظرافت این نوع پروفیل ها بهتر از پروفیل های سنگین است.

انواع پروفیل صنعتی

همان گونه که اشاره شد پروفیل های صنعتی دامنه بسیاری گسترده ای دارند. از مهمترین و پرکاربردترین آن ها می توان به قوطی، تیرآهن، ناودانی، نبشی، میلگرد، سپری، پروفیل z و انواع لوله اشاره کرد.
بدون شک، قوطی فولادی از پرکاربردترین انواع پروفیل های صنعتی محسوب می شود. امروزه از قوطی در ساخت لوازم خانگی، سازه های پیش ساخته و انواع صنایع کوچک و بزرگ استفاده می شود.
تیرآهن به عنوان یکی از پروفیل های کاربردی در صنایع مختلف به شمار می رود. انواع مختلفی از نوع IPB ، IPE و INP دارد. امکان اتصال به سایر مقاطع، قابلیت استفاده در اسکلت سازه ها به عنوان ستون، شاه تیر و یا تیرهای کلافی از کاربردهای این پروفیل صنعتی است.

  1. ناودانی ها با مقطع U شکل خود، دارای مزایا و کاربردهای گوناگونی در صنعت است. مقاومت خوبی در برابر تنش ها داشته و همچنین از سرعت بالایی در نصب و اجرا برخورداند. ناودانی برای ساخت انواع ماشین آلات، سیستم های پایپینگ و تجهیزات صنعتی کاربرد بسیاری دارد.
  2. نبشی ها نیز نقش پررنگی در صنایع سبک و سنگین دارند. نبشی برای سقف های کرومیت، خودروسازی و حمل و نقل پراستفاده است.
  3. بدون تردید از دیگر پروفیل های صنعتی پرکاربرد و شاخص می توان به انواع میلگرد آجدار و ساده اشاره کرد. میلگردها برای انواع صنایع ساختمان سازی، حمل و نقل، ماشین آلات، سازه های عظیم و پتروشیمی کاربرد دارد.
  4. سپری با ظاهر T شکل از جمله پروفیل های خاص در حوزه صنعتی است. استفاده در انواع در و پنجره، اتاق ماشین آلات سنگین، گاردریل و حمل و نقل از کاربردهای سپری آهنی است.
  5. پروفیل z شکل صنعتی با ظاهر ویژه مزایای خوبی نظیر استحکام و سرعت مونتاژ بالایی دارد. از این رو برای ساخت انواع سوله صنعتی، ریل ها، پل ها، بزرگراه ها و صنایع خودرو و کشتی سازی کاربرد دارد.
  6. لوله فلزی نیز به دلیل استفاده گسترده نیز پروفیل صنعتی پرکاربرد در بازار آهن آلات می باشد. خطوط انتقال سیالات، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، آبرسانی ها، صنایع دارویی و غذایی از عمده کاربردهای انواع لوله فولادی است. لوله مانیسمان بدون درز، لوله درز مستقیم، لوله جوشی و لوله گالوانیزه از لوله های پرفروش در صنعت محسوب می شود.

انواع پروفیل و قوطی فولادی

قیمت پروفیل صنعتی به چه عوامل بستگی دارد؟

مهمترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت خرید پروفیل صنعتی عبارتند از:

  • نوع پروفیل صنعتی از قبیل سبک یا سنگین بودن پروفیل از مهمترین موارد است. پروفیل های سنگین به دلیل مشخصات بالاتر، اغلب هزینه خرید بیشتری دارند.
  • وزن پروفیل از دیگر فاکتورهای اثرگذار بر قیمت پروفیل صنعتی است. طبیعتاً هرچه فولاد مصرفی و وزن پروفیل بیشتر باشد، مشخصات مکانیکی و قیمت افزایش می یابد.
  • مشخصات فنی نظیر، اندازه، ابعاد و ضخامت پروفیل نیز می تواند قیمت خرید پروفیل صنعتی را دستخوش تغییر کند.
  • قیمت جهانی فلزات به ویژه فولاد و نوسانات نرخ ارز و دلار نیز بر قیمت فروش پروفیل صنعتی نقش دارد.
  • جنس و نوع پروفیل ساخته شده اعم از پروفیل صنعتی گالوانیزه، آلومینیومی و … می تواند قیمت خرید را تغییر دهد
  • هزینه های جانبی خرید پروفیل صنعتی نیز از دیگر فاکتورهای مهم و مؤثر محسوب می شود.هزینه های مربوط به انبارداری، بارگیری و ارسال.
  • یکی از مواردی که می تواند در خرید پروفیل صنعتی قیمت مناسب نقش داشته باشد، مرکز خرید و فروش آهن آلات است. یک مرکز خوب و معتبر علاوه بر کیفیت، با کاهش واسطه و درنظرگیری تخفیف، امکان خریدی مقرون به صرفه را فراهم می کند.
  • قیمت انواع پروفیل صنعتی به چندین و چند فاکتور بستگی دارد. فاکتورهایی که باعث شده تا لزوم اطلاع از قیمت لحظه ای پروفیل صنعتی بیش از پیش احساس شود. خبر خوب این است با برقراری ارتباط با مشاوران مجموعه، امکان اطلاع از قیمت روز پروفیل صنعتی وجود دارد.

خرید پروفیل صنعتی با تضمین کیفیت و قیمت

امروزه خرید از شرکت های تجاری معتبر به دلیل عدم محدودیت در زمان مراجعه و حجم سفارش، انتخابی هوشمندانه است. در همین راستا فولاد جهان مهر با فراهم کردن مزایای مختلف از قبیل همکاری با برندهای معتبر، تجربه چند ده ساله و تضمین کیفیت و قیمت، امکان خرید پروفیل صنعتی قیمت مناسب را فراهم کرده است.
شما در فولاد جهان مهر امکان کسب مشاوره تخصصی، ارسال به سراسر کشور و استعلام آخرین قیمت پروفیل صنعتی را دارید. برای استفاده این مزایا و آگاهی از شرایط ثبت سفارش پروفیل صنعتی می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

قیمت قوطی آهن امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *