Skip to content
قیمت ورق a283

ورق مخزن از جمله ورق های فولادی است که در ساختن انواع مخزن، تانکر و دیگ های بخار کاربرد دارد. امروزه انواع ورق فولادی نظیر ورق A516 gr70، ورق A285 و A283 به عنوان انواع ورق مخزن استفاده می شوند. مقاومت و استحکام زیاد درکنار تحمل دما و فشار بالا از مهمترین ویژگی ها و مزایای ورق مخازن است.

در این مطلب می خواهیم به بررسی خصوصیات، انواع و قیمت ورق مخزن بپردازیم. همچنین نیم نگاهی به تفاوت ورق مخزني و ورق سياه خواهیم داشت. پس اگر قصد آشنایی و یا خرید ورق مخزن دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ورق مخزنی چیست؟

وزن مخزن ( به انگلیسی Steel Tank Plate ) به ورق های فولادی کم کربن مورد استفاده در ساخت انواع مخازن گفته می شود. به زبان ساده، برخی ورق های فولادی به دلیل فرآیند ساخت ویژه، استحکام بالا و تحمل دمای زیاد در ساخت مخزن کاربرد دارند. به این نوع ورق ها به دلیل حوزه استفاده خاص مخازن، ورق مخزن می گویند.

کاربرد ورق مخزنی

مخازن به دلیل ایجاد فضای مناسب جهت ذخیره سازی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در صنعت هستند. انجام فرآیندهای نیازمند دما و فشار زیاد نیز از دیگر قابلیت های مخزن به شمار می رود. از این رو کاربرد ورق مخزنی دامنه بسیار گسترده ای دارد. صنایع پتروشیمی، پالایشی، داروسازی و شیمیایی از مهمترین حوزه های استفاده از این نوع ورق ها هستند.

از مهمترین کاربرد انواع ورق های مخزنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده برای ساخت انواع مخزن ذخیره سازی، نظیر مخزن نگهدارنده روغن، نفت، گاز فشرده و مایعات مختلف.
  • کاربرد ورق مخزنی برای تولید انواع مبدل های حرارتی برای عبور گرما بدون ارتباط سیالات با یکدیگر
  • تولید انواع مخازن تحت فشار برای ایجاد محفظه مناسب نگهداری مایعات و گازهای تحت فشار بالا.
  • ساخت دیگ های بخار برای ایجاد گرما و فراهم کردن انرژی وسایلی نظیر توربین ها
  • استفاده از انواع ورق مخزنی برای استفاده در تولید مخازن فرآیندی برای جداسازی و ترکیب چند گاز.

انواع ورق مخزنی

ورق های فولادی دارای انواع مختلفی بوده که هریک دارای مزایای و محدودیت های خاص خود است. برخی از آن ها هزینه ساخت کمتری داشته؛ اما استحکام کمتر و دامنه کاربرد محدودتری دارند. برخی نیز برای شرایط خاصی نظیر شرایط در معرض مواد شیمیایی و زنگ زدگی استفاده می شود.

با این حال، وجود انواع ورق مخزنی باعث شده تا برای اهداف مختلف بتوان ورق مناسبی را انتخاب کرد. مهمترین و پرکاربردترین ورق های مخزنی عبارتند از:

  • ورق A516
  • ورق 17MN4
  • ورق A36
  • ورق A283
  • ورق st52
  • ورق استیل 316
  • ورق استیل 304

در ادامه با ویژگی های هر یک از انواع ورق مخزنی آشنا خواهیم شد.

ورق مخزنی و ورق برشی

  • ورق A516

    یکی از ورق های پرکاربرد در ساخت ورق مخزنی، ورق A516 است. این ورق که با نام ورق آتشخوار هم شناخته می شود، استحکام بسیار بالایی در برابر دما و فشار دارد. مقاومت در برابر سایش و خوردگی نیز از دیگر خصوصیات بارز ورق مخزنی A516 می باشد.
    ورق A516 در گرید های مختلف 55، 60، 65 و 70 تولید می شود. ورق A516 gr 70 برجسته ترین و پرکاربردترین ورق مخزنی است. شکل پذیری و انعطاف پذیری خوب این ورق باعث شده تا در صنایع دیگر نیز کاربرد داشته باشد. ورق A516 در کنار ساخت مخزن، برای ساخت تجهیزات ساختمانی، قطعات ماشین آلات سنگین و کانتینر استفاده می شود.

    برای مشاهده قیمت ورق مخزنی A516 >> اینجا کلیک کنید <<

  • ورق 17MN4

    یکی از انواع ورق مخزنی قیمت مناسب و پرکاربرد ورق 17MN4 است. این نوع ورق ها دوام بسیار خوبی در برابر فشار و دما دارند. از این رو به عنوان یکی از ورق آتشخوار پرکاربرد در ساخت دیگ بخار و مخزن هستند.
    دامنه بالا در ابعاد و مشخصات فنی ورق مخزنی 17MN4 باعث شده تا کاربرد زیادی داشته باشد. دامنه ضخامت این نوع ورق مخزنی از حدود چند تا 50 میلیمتر را شامل می شود. همچنین به دلیل قابلیت ماشین کاری بالا برای صنایع دیگر نظیر کشتی سازی و نفت و گاز نیز کاربرد دارد.

    برای مشاهده قیمت ورق مخزنی 17MN4 >> اینجا کلیک کنید <<

  • ورق A36

    ورق A36 یا ورق دریایی از جمله ورق فولادی است که در ساخت مخزن کاربرد زیادی دارد. مقاومت بسیار مناسب در برابر محیط شور و در معرض مواد شیمیایی بارزترین خصوصیت ورق A36 است. از این رو به آن ورق دریایی هم می گویند. چرا که استفاده زیادی برای مخازن و تجهیزات موجود در دریا دارد.
    امروزه شرکت های مختلف ایرانی و خارجی در زمینه تولید ورق مخزنی A36 فعالیت دارند. ورق مخزنی فولاد اکسین اهواز و فولاد مبارکه اصفهان از نمونه های برجسته داخلی است. ورق های ساخت روسیه، دوفرکو بلژیک و ورق های کره ای نیز از نمونه های وارداتی با کیفیت می باشد.

    برای دریافت قیمت ورق دریایی A36 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

  • ورق A283

    ورق A283 یکی از انواع ورق فولادی کم کربن با مقاومت بالا و شکل پذیری مناسب است. ساخت مخازن تحت فشار تنها یکی از کاربردهای این نوع ورق به عنوان ورق مخزنی است. ورق A283 در چهار گرید A, B, C, D تولید می شود. با افزایش گرید ورق، میزان استحکام کششی آن افزایش می یابد.
    قابلیت ماشین کاری یا همان شکل دهی و فرم پذیری ورق A283 بسیار بالاست. از این رو امکان جوشکاری خوبی داشته و می تواند برای ساخت انواع مخازن انتخاب شود. فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز از برندهای فعال در زمینه تولید این نوع ورق مخزنی به شمار می رود.

    برای مشاهده قیمت ورق مخزنی A283 >> اینجا کلیک کنید <<

  • ورق st52

    استحکام و مقاومت بالا از اصلی ترین خصوصیات ورق مخزنی st52 است. از این رو ورق st52 به دلیل تنش تسلیم بالا از انواع ورق پرکاربرد برای ساخت مخزن می باشد. فولاد st52 به دلیل وجود عناصری مانند منگنز و سیلسیوم، مقاومت بسیاری بالایی نسبت به سایر فولادها دارد.

    برای مشاهده قیمت ورق مخزنی st52 >> اینجا کلیک کنید <<

  • ورق استیل 316

    ورق استیل 316 یکی از گزینه های ایده آل برای ورق مخزنی مواد شیمیایی و صنعتی است. مخازن ساخته شده از این نوع ورق برای نگهداری انواع سوخت، بنزین، اسید و مواد شیمیایی کاربرد دارد. خاصیت ضد خوردگی از ویژگی های بارز ورق استیل 316 می باشد.

    برای دریافت قیمت ورق مخزنی استیل 316 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

  • ورق استیل 304

    ورق استیل 304 نیز به عنوان یکی از انواع ورق مخزنی کاربرد زیادی در ساخت تانکر و مخزن ذخیره دارد. در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و کروم و نیکل زیادی در ساختار خود دارد. لذا برای ذخیره سازی مواد شیمیایی مختلف از جمله مواد آلی خطرناک گزینه مناسبی است.

    برای دریافت قیمت ورق مخزنی استیل 304 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ورق آهنی سیاه

تفاوت ورق مخزني و ورق سياه در چيست؟

نخستین تفاوت ورق مخ زنی و ورق سیاه در روش تولید ورق فولادی است. ورق سیاه از نمونه های برجسته و شاید پرکاربردترین نوع ورق فولادی تولیدی به روش نورد گرم است. به همین دلیل هم هست که ظاهری مات و غیرشفاف داشته و به ورق سیاه شهرت دارد. اما ورق مخ زنی بسته به نوع و مشخصات می توانند به نورد سرد یا گرم تولید شود.

ورق سیاه دامنه کاربرد بسیار وسیعی دارد برای طیف گسترده ای از مصارف سبک و سنگین استفاده می شود. اما کاربرد ورق مخزنی همان طور که از نامش پیداست، برای ساخت مخزن، تانکر و دیگ بخار می باشد.

تنوع مشخصات فنی ورق سیاه و همچنین برندهای سازنده آن بیشتر است. چراکه حوزه استفاده و دامنه کاربرد آن ها بسیار وسیع تر است. از طرفی دیگر برندهای محدودترین در زمینه تولید ورق مخزنی فعالیت دارند.

قیمت ورق مخزنی

بدون شک قیمت یکی از عوامل اصلی برای خرید ورق مخزنی محسوب می شود. پارامترهای مختلفی بر قیمت این نوع ورق ها مؤثر است. نوع ورق یکی از اصلی ترین آن هاست. به عنوان مثال قیمت ورق A516 با قیمت ورق مخزنی ورق A283 متفاوت است.

از دیگر فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت ورق مخزنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت جهانی فلزات به ویژه آهن
  • نوسانات قیمت ارز و تأثیر آن بر هزینه واردات و تولید
  • میزان عرضه و تقاضا ورق مخزنی در بازار
  • مشخصات فنی ورق نظیر ابعاد، ضخامت و وزن ورق مخزنی
  • هزینه های جانبی خرید ورق نظیر انبارداری و ارسال
  • مرکز خرید و فروش ورق مخزنی به دلیل درنظرگیری تخفیف و ارائه قیمت مناسب

بهترین روش خرید ورق مخزنی

امروزه روش های مختلف برای خرید ورق فولادی از جمله انواع ورق مخزن وجود دارد. خرید حضوری از بازار شاد آباد و آهن مکان از جمله آن هاست. محدودیت در زمان، مکان و میزان حجم سفارش از نکات حائز اهمیت است.

خرید از شرکت های تجاری و فروشگاه های اینترنتی ورق مخزنی از دیگر گزینه های مناسب است. امکان استعلام آخرین قیمت امروز ورق مخزنی، مقایسه برند و مشاوره تخصصی از مزایای آن هاست. ضمن آن که محدودیت در زمان مراجعه و همچنین مکان را ندارد. شما از هر جای کشور می توانید نسبت به سفارش ورق مخزنی اقدام نمایید.

خرید ورق مخزنی با بهترین کیفیت و قیمت

فولاد جهان مهر یکی از مجموعه های تخصصی با سابقه بالا در زمینه تهیه و فروش انواع پروفیل و ورق فولاد است. تجربه بیش از دو دهه فعالیت باعث شده تا انواع ورق مخزنی و ورق آلیاژی قیمت مناسب از برندهای معتبر ایرانی و خارجی را برای مشتریان فراهم نماید. امکان ارسال به سراسر کشور، تضمین کیفیت و قیمت در زمان سفارش و همچنین اطلاع از قیمت روز ورق مخزنی از مزایای این مجموعه است.

شما عزیزان برای آگاهی از شرایط ثبت سفارش و استفاده از مزایای خرید از فولاد جهان مهر می ‌توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت ورق آلیاژی

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *