Skip to content

قیمت ورق 8 میل آهن سیاه فولاد مبارکه اصفهان

۴۹۰,۰۰۰ 

برای دریافت جدیدترین قیمت ورق 8 میلی متر آهنی سیاه فابریک اس تی 37 و st52 فولاد مبارکه اصفهان در سایز 6 در 1.5 متر با تلفن 88654200 تماس بگیرید.

توجه داشته باشید امکان ارسال بار کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از انبار کارخانه در اصفهان و انبار تهران به سراسر ایران وجود دارد.

برای مشاهده وزن ورق آهن سیاه 8 میل فولاد مبارکه اصفهان می توانید به جدول وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان در متن زیر مراجعه نمایید.

ورق آهن سیاه چیست

ورق آهن سیاه ( Carbon Steel Plate ) را می توان پرکاربردترین انواع پلیت و ورق آهنی دانست. این نوع ورق آهن معمولاً به روش نورد گرم تولید می شود. ورق سیاه سطح ظاهری خوبی ندارد و به علت فرآیند نورد گرم، یک لایه اکسید، روی آن را پوشانده است. این لایه اکسیدی تیره و مات بوده و تقریبا سیاه رنگ است. به همین دلیل در بازار به آن، ورق سیاه گفته می‌شود.

انواع ورق آهنی سیاه کدم‌اند؟

انواع ورق آهن سیاه بر اساس شکل ظاهری، کاربرد و نوع فولاد به کار رفته در ورق طبقه‌بندی می‌شوند.

ورق سیاه آهنی

انواع ورق فولادی سیاه بر اساس ظاهر

انواع ورق فولادی بر اساس شکل و ظاهر به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کلاف یا رول ورق سیاه ( ورق برشی)
  2. شیت یا ورق سیاه فابریک

انواع ورق آهن سیاه بر اساس کاربرد

از لحاظ کاربرد، ورق سیاه را می‌توان به موارد زیر طبقه‌بندی کرد:

  1. ورق سیاه معمولی ( St37 )
  2. ورق سیاه صنعتی ( St52 )

انواع ورق سیاه بر اساس ترکیب فولادی

یکی از مواد اولیه مورد استفاده در تولید ورق سیاه، شمش‌ فولادی گرید St37 تا St52 هستند، هر چه عدد ST کمتر باشد به این معنی است که ورق از کربن کمتری برخوردار بوده و به‌ اصطلاح نرم‌ تر است. ویژگی‌ ورق سیاه به میزان کربن و دیگر عناصر آن بستگی دارد. ورق‌ سیاه St37 و St52 ، از انواع ورق‌ سیاه پر کاربرد در ایران هستند.

از ورق سیاه st37 بیشتر برای ساختمان‌ سازی استفاده می‌شود. قابلیت جوشکاری ورق سیاه زیاد است و به همین دلیل برای ساخت مقاطع فولادی مانند لوله سیاه درزدار ، لوله گاز ، تیرچه، قوطی و پروفیل، ناودانی و نبشی مناسب هستند.

ورق سیاه St52 دارای عناصری مانند سیلیکون (Si) و منگنز (Mn) است. ازجمله ویژگی‌های ورق سیاه St52 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کشش و تحمل وزن
  2. قابلیت جوشکاری
  3. قابلیت ماشین کاری
  4. مقاومت در برابر خمش و پیچش

به دلیل مشخصات ورق آهن سیاه ST52 از این ورق در ساخت مقاطعی مانند چهار ضلعی و تسمه، ساخت پل، جرثقیل، ریل، شاسی ماشین‌آلات سنگین و قطعات صنعتی استفاده می‌شود.

استاندارد ورق سیاه

استاندارد ورق سیاه معمولی ST37 برای صنایع مانند ساختمان سازی به کار برده می شود اما ورق St52 در صنایع پتروشیمی، مخزن سازی و سد سازی کاربرد دارد.

ورق St37 از نظر سختی، معمولی و نرمال است. عددی که در نامگذاری ورق ها استفاده می شود، نشان دهنده حداقل میزان تنش اعمالی به ورق است. هرچه عدد بالاتر برود میزان سختی ورق افزایش می یابد.

آلیاژ و ترکیبات شیمیایی ورق سیاه st37

عناصر مختلفی در ساخت ورق سیاه St37 مورد استفاده قرار می گیرد. فسفر، گوگرد و کربن از مهمترین آن هاست. این عناصر دارای خواص منحصر به فردی بوده که ویژگی های خاصی به ورق st37 می بخشد که از جمله آن می توان به خاصیت جوش پذیری، انعطاف پذیری و ماشین کاری اشاره کرد.
ترکیبات شیمیایی ورق سیاه St52 نیز جزء ورق های کم کربن است. درصد پایین کربن باعث افزایش قابلیت جوشکاری ورق می شود. فسفر ، گوگرد ، آلومینیوم و منگنز برای افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی ورق مورد استفاده قرار می گیرد.

آلیاژ ورق سیاه st37

معادل و آنالیز ورق سیاه st37

برای مشاهده معادل و آنالیز ورق سیاه st37 >> اینجا کلیک کنید <<

ابعاد استاندارد ورق سیاه

ضخامت استاندارد ورق سیاه معمولا 1.5 میل ؛ 2 میل، 3 میل، 10 میل تا 100 میلی‌ متر است. در جدول استاندارد ورق فلزی سیاه ، می‌توانید به ابعاد و وزن استاندارد این ورق‌ها، به راحتی دسترسی داشته باشید.

ورق سیاه به صورت رول ورق (یا ورق برشی ) یا شیت فابریک در بازار وجود دارد. ضخامت های بیشتر از 15 میلی‌متر به دلیل اینکه قابلیت رول شدن را ندارند به صورت ورق فابریک عرضه می شوند.ورق آهن سیاه 8 میل فولاد مبارکه اصفهان

کاربرد ورق آهن سیاه 8 میل فولاد مبارکه اصفهان

  • استفاده از ورق در ساختمان سازی ، سوله سازی و ورق سقف سوله
  • قابلیت کاربرد در ساخت انواع پروفیل فولادی
  • ساخت انواع لوله فولادی مانند لوله گاز، لوله سیاه و…
  • صنایع بزرگی نظیر کشتی سازی و تولید مخازن و تانکر
  • به عنوان ورق قطعات فولادی و تجهیزات خودرو

ورق سیاه معمولاً به صورت رول و یا شیت (صفحه ورق) و در ضخامت های مختلف عرضه می شوند. ورق آهن سیاه 2 میل ، ورق سیاه 4 میل، ورق سیاه 6 میل و ورق سیاه 10 میل از جمله این موارد می باشد. همان طور که ذکر شد ورق سیاه مرسوم در بازار در حال حاضر در دو نوع st37 و st52 می باشد.

مزایای ورق آهن سیاه چیست؟

ویژگی‌ ورق آهن سیاه سبب شده تا این محصول دارای مزایا و معایبی باشد. از جمله مزایای ورق سیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارتجاع پذیری خوب
  2. قابلیت ماشین‌کاری
  3. مقاومت کششی بالا
  4. استحکام بالا

معایب ورق سیاه چیست؟

یکی از مهم‌ترین معایب ورق سیاه احتمال بالای زنگ زدگی آن است که بسته به شرایط محیط خارجی، با سرعت‌های مختلفی انجام می‌شود. با توجه به قیمت ورق سیاه باید تا حد امکان از این اتفاق جلوگیری کرد. برای جلوگیری از خوردگی باید سطح ورق سیاه را با مواد دیگر پوشاند.

مراحل تولید ورق سیاه آهنی

ورق سیاه به دو روش نورد گرم و نورد سرد از شمش فولاد تهیه می شود

نورد گرم چیست؟

نورد گرم یک روش‌ رایج در تولید انواع مقاطع فولادی مانند لوله مانیسمان و ورق سیاه است. در این روش ابتدا شمش فولاد به دمای شکل پذیری میرسد ( زیر دمای ذوب ) و پس از طی کردن مراحل آلودگی زدایی و نورد به شکل نهایی خود در می‌آید. سپس یک مرحله خنک کاری صورت گرفته و محصول خروجی در اندازه‌های مشخص برش داده شده و بسته‌بندی می‌شود. مراحل تولید ورق سیاه هم به همین ترتیب است.

تولید ورق سیاه به روش نورد گرم معمولاً چهار مرحله دارد: مرحله حرارت دهی تا زیر دمای ذوب، مرحله شکل دهی، مرحله پوسته زدایی، مرحله نورد و آنیل، مرحله خنک کاری و مرحله کلاف پیچ

نورد سرد چیست؟

نورد سرد فرآیندی است که طی آن، فلز در دماهای کمتر از دمای تبلور، مجدد از طریق غلتک ها عبور داده می شود. در این مرحله پس از اینکه فلز فشرده و کشیده شد، قدرت تسلیم و سختی آن افزایش می یابد. بر خلاف نورد گرم، فرآیند نورد سرد در دمای محیط انجام می شود.

روش تولید فولاد

تفاوت ورق آهن سیاه ST37 و ST52

به طور کلی علامت ( Steel Tensile ) ST برای فولادهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. پس از این حروف، عددی به کار می رود که چنانچه این عدد را در 9.81 ضرب نماییم میزان حداقل استحکام کشش فولاد بر حسب نیوتن بر میلی متر مربع به دست می آید. پس از عدد ذکر شده عددی مربوط به استحکام به صورت خط تیره قرار می گیرد و عدد ذکر شده نشان دهنده درجه کیفیت فولاد مورد استفاده در ورق مصرفی است.

  1. درجه 1: برای کار معمولی که نوشته نمی شود.
  2. درجه 2 : برای کار مهم
  3. درجه 3: فولادی که آرام ریخته گری شده و دارای درجه خلوص بالا و خواص جوشکاری خوب است.

فولاد st37 به عنوان فولاد نرمه شناخته می شود. کاربرد اصلی این ورق فولادی ( Sheet metal ) در ساختمان سازی و ساخت پروفیل ساختمانی می باشد. این دسته از محصولات به دلیل وجود درصد کربن پایین، استحکام متوسطی دارند. ورق st52 نیز از دسته ورق هایی می باشند که از استحکام بالایی برخوردارند. وجود عناصری همچون سیلیسیم و منگنز نیز سبب استحکام بالا و ویژگی های منحصر به فرد این محصول شده است.

از لحاظ قیمت ورق سیاه در دو نوع st37 و st52 تفاوت چندانی ندارند ولی ورق st52 اندکی بالاتر می باشد. هرچند استفاده از st52 به جای st37 سبب کاهش وزن فولاد مصرفی در سازه می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت ورق آهنی st37 و ورق st52 >> اینجا کلیک کنید <<

تولیدکنندگان ورق فولاد سیاه در بازار ایران

از معروف ترین تولیدکنندگان ورق سیاه در کشور، فولاد مبارکه اصفهان، اکسین اهواز، کاویان اهواز، فولاد گیلان و هفت الماس و… را می‌توان نام برد. علاوه بر تولیدات داخلی، بخشی از نیاز بازار از طریق واردات ورق از کشورهای قزاقستان، روسیه، چین، کره و اوکراین تامین می‌شود. برای دریافت جدیدترین قیمت ورق آهن سیاه تولید داخل و وارداتی با تلفن 88654200 تماس بگیرید.

فرایند ساخت ورق سیاه به روش نورد گرم

برای مشاهده این ویدیو در یوتیوب >> اینجا کلیک کنید <<

ورق کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی در ایران و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در ایران است و همیشه از نظر تولید محصولات با کیفیت و ممتاز، سرآمد بوده است. این شرکت در زمینه‌های متفاوتی به تولید محصول پرداخته که از جمله آن‌ها می‌توان به ورق‌ سیاه اشاره کرد. ورق‌ فولاد مبارکه اصفهان با اهداف گوناگون و در انواع متفاوتی تولید شده‌اند که هر یک را برای کاربرد خاصی مناسب می‌کند.

از جمله ورق فولادی های ساخته شده توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می توان به : ورق سیاه st37 و ورق سیاه st57 ، ورق روغنی، ورق اسیدشوی، ورق رنگی، ورق برشی و… اشاره کرد.

جدول وزن ورق آهن سیاه ST37 فولاد مبارکه اصفهان

ضخامت (میلی متر)
عرض (میلی متر)
وزن هر شیت ورق آهن (کیلوگرم)
ورق آهن سیاه 2 میل به طول 2000 میلی متر
1000
32
ورق آهن سیاه 2 میل به طول 2500 میلی متر
1250
50
ورق آهن سیاه 3 میل
1500
212
ورق آهن سیاه 4 میل
1500
283
ورق آهن سیاه 5 میل
1500
3533
ورق آهن سیاه 6 میل
1500
424
ورق آهن سیاه 8 میل
1500
657
ورق آهن سیاه 10 میل
1500
707
ورق آهن سیاه 12 میل
1500
848
ورق آهن سیاه 15 میل
1500
1060

فرمول محاسبه وزن ورق سیاه

محاسبه وزن انواع ورق فولادی یکی از راحت ترین محاسبات در میان وزن سایر محصولات فولادی می باشد. از طرف دیگر محاسبه وزن ورق می تواند به اطلاع دقیق از قیمت ورق سیاه کمک کند. در واقع با اطلاع از مساحت و چگالی این محصول می توان حدود وزن آن را به راحتی محاسبه نمود.

وزن ورق (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * چگالی فولاد

توجه داشته باشید چگالی فولاد براساس ترکیبات آلیاژی موجود در آن متفاوت است، اما معمولاً بین 7750 تا 8050 kg/m3 یا 7/75 تا 8.05 g/cm3 است. برای مثال چگالی ورق ST37 معادل 7.85 g/cm3 می باشد.

محاسبه آنلاین وزن ورق آهن سیاه


توجه داشته باشید وزن به دست آمده توسط این فرمول حدودی بوده و وزن واقعی پس از تحویل بار و قرار دادن محصول بر روی باسکول مشخص می گردد.

قیمت ورق سیاه آهنی

قیمت انواع ورق فولادی به پارامترهای مختلفی از جمله روش تولید ورق و نوع آن بستگی دارد.

  • میزان عرضه و تقاضا یا همان سرانه تولید ورق به نیاز بازار، از فاکتورهای مهم است. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت خرید ورق فولادی افزایش می یابد.
  • سایز و اندازه ورق یا پلیت فولادی رابطه مستقیمی با میزان فولاد به کارگرفته شده و قیمت ورق دارد. هرچه میزان ضخامت ورق بالاتر رود، هزینه خرید و تهیه آن افزایش خواهدیافت. طبیعتاً قیمت ورق 2 میل ارزان تر از ورق 8 میل خواهدبود.
  • نوع استاندارد به‌کارگرفته شده در ساخت ورق ها نظیر ورق ST52، ورق A516 و ورق A283 از دیگر موارد است. استانداردهای به‌روز و سخت گیرانه‌تر در تولید ورق های فولادی، قیمت پلیت را دست‌خوش تغییر می کند.
  • قیمت های جهانی آهن و فولاد و همچنین نوسانات نرخ ارز در کشور در دیگر موارد مرتبط با قیمت ورق است.
  • هزینه حمل و نقل، بارگیری و ارسال توسط شرکت های تولیدی نیز می‌تواند بر هزینه خرید ورق فولادی مؤثر باشد.

ورق فولادی اکسین اهواز

خرید ورق سیاه آهنی

یک مرکز خرید تخصصی و با سابقه، گزینه ای هوشمندانه برای خرید ورق قیمت مناسب است. مجموعه فولاد جهان‌ مهر با سابقه بیش از 50 سال در زمینه فروش انواع ورق، قوطی و پروفیل، لوله و اتصالات فعالیت دارد. تجربه همکاری با بهترین برند داخلی و خارجی، امکان خرید انواع ورق فولادی را برای کاربران فراهم کرده است.

کف قیمت ورق فولادی، تنوع در محصولات و مقاطع آهنی و امکان ارسال به سراسر کشور از مزایای ارزشمند فولاد جهان مهر است. شما عزیزان برای کسب مشاوره تخصصی خرید ورق و همچنین چگونگی شرایط ارسال، و دریافت قیمت روز انواع ورق سیاه می توانید با تلفن شرکت فولاد جهان مهر 88654200 – 021 تماس بگیرید.

ورق آهن سیاه 8 میل فولاد مبارکه اصفهان

ضخامت

8 میلی متر

سایز

6 در 1.5 متر

وزن

با توجه به جدول در متن توضیحات

استاندارد

ST37 (برای دریافت قیمت سایر استاندارد ها تماس بگیرید)

شرکت سازنده

فولاد مبارکه اصفهان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت ورق 8 میل آهن سیاه فولاد مبارکه اصفهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک گذاری قیمت ورق 8 میل آهن سیاه فولاد مبارکه اصفهان در شبکه های اجتماعی