Skip to content
خرید ورق صنعتی

ورق صنعتی ورقی است که در صنایع مختلف و ساخت و ساز انواع ساختمان و تجهیزات گوناگون کاربرد دارد. استحکام بالا، قابلیت برشکاری و رنگ کاری در کنار تنوع بالا در ابعاد و مشخصات فنی از مزایای ورق صنعتی است. ورق فولادی، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق st52 و ورق st37 از پرکابردترین انواع ورق صنعتی محسوب می شود.
در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ها و کاربرد ورق صنعتی بپردازیم. همچنین نگاهی به تفاوت ورق صنعتی و ورق سیاه به عنوان پرفروش ترین انواع ورق فولادی خواهیم داشت. در پایان نیز فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق صنعتی و بهترین روش خرید آن را بررسی می کنیم.

ورق صنعتی چیست؟

ورق فلزی صنعتی یکی از پرکاربردترین لوازم برای ساخت انواع سازه، دستگاه و تجهیزات است. حوزه صنعت نیز با توجه به دامنه گسترده در ساخت و ساز، نیاز مبرمی به ورق های فلزی به ویژه ورق فولادی دارد. با این تعریف ساده، ورق صنعتی ورقی است که در زمینه صنعت و ساخت انواع تجهیزات استفاده می شود. کیفیت بالا، استحکام و شکل پذیری مناسب در کنار تنوع بالا از مهمترین ویژگی ورق های صنعتی است.

ورق صنعتی

کاربرد ورق صنعتی

ورق صنعتی یکی از پایه گذاران ساخت و ساز و توسعه واحدهای صنعتی است. از این رو کاربرد و استفاده بسیار گسترده و متنوعی دارد. از جمله مهمترین کاربرد انواع ورق صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خودروسازی و صنایع مرتبط با لوازم خودرو
  • پرکاربرد برای صنایع پتروشیمی، پالایشی و نفت و گاز
  • ساختمان سازی و ساخت انواع سازه های فلزی نظیر سوله، در، قفسه و…
  • کاربرد ورق صنعتی در مخزن سازی و تانکرسازی
  • ساخت سازه های عظیم نظیر سد و پل
  • صنایع حمل و نقل و هوافضا مانند کشتی سازی و هواپیماسازی
  • ساخت انواع کانکس و کانتینر
  • پرکاربرد برای ساخت ریل و تجهیزات کشاورزی
  • استفاده از ورق صنعتی برای ساخت لوازم خانگی، کابینت، مبلمان فلزی و…

انواع ورق صنعتی بر اساس نوع فلز

ورق صنعتی بر اساس فلز به کار رفته به دسته های مختلفی طبقه بندی می شود. ورق صنعتی فولادی، آلومینیومی، مس و برنجی از مهمترین آن هاست. بدون شک ورق صنعتی فولادی به دلیل مقاومت بالا و تنوع در نوع ورق پرکاربردترین نوع ورق صنعتی است.

انواع ورق صنعتی بر اساس روش ساخت

ورق صنعتی را بر اساس روش ساخت می توان به دو دسته اصلی نورد سرد و نورد گرم تقسیم کرد. مهمترین خصوصیات و ویژگی های هر یک از انواع ورق صنعتی عبارتند از:

  • ورق فولادی نورد گرم در دمای بسیار بالا (حدود 900 تا 1000 سانتی گراد) تهیه و تولید می شود. اما ورق نورد سرد دمای بسیار پایین تری دارد.
  • ورق های صنعتی نورد سرد دارای سطح صاف و صیقلی و قابلیت خوب برشکاری هستند.
  • ورق صنعتی نورد گرم استحکام بالاتر و سطح تیره تر و ناصافی دارد. به دلیل همین سطح تیره، به ورق نورد گرم ورق سیاه نیز گفته می شود.
  • ورق نورد سرد به دلیل سطح مناسب تر، امکان رنگ کاری بهتری فراهم می کند.
  • ورق نورد گرم ابعاد و اندازه های بسیار گسترده تری نسبت به نمونه های نورد سرد دارد.
  • قیمت ورق صنعتی نورد سرد به دلیل فرآیند خاص و حساسیت بیشتر، بالاتر از قیمت نورد گرم است.

انواع ورق صنعتی نورد سرد

ورق نورد سرد به دلیل قابلیت خوب رنگ کاری و خمش، انواع مختلفی دارد. ورق روغنی، ورق گالوانیزه و ورق رنگی از مهمترین آن هاست. ورق گالوانیزه با پوشش فلز روی (Zn) خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی دارد. از این رو برای شرایط در معرض مواد شیمیایی و عوامل محیطی ایده آل است. ورق رنگی نیز برای ساخت انواع لوازم و تجهیزات و پوشش های سقف کاربرد زیادی دارند.

انواع ورق صنعتی نورد گرم

ورق صنعتی سیاه یا همان نورد گرم تواند بر اساس فولاد های مختلفی ساخته شود. در نتیجه بسته به نوع و تنش تسلیم فولاد می توان آن را دسته بندی کرد. این نوع ورق ها به دلیل مقاومت قابل توجه، در ساخت و سازهای بزرگ و صنایع تولیدی کاربرد بیشتری دارند. دو ورق st52 و st37 دو نمونه بارز و پرکاربرد آن هستند. ورق st52 مقاومت و استحکام بالاتری در مقایسه با ورق st37 دارد. از طرفی دامنه کاربرد و قیمت ورق صنعتی st37 مناسب تر است.

انواع ورق صنعتی

تفاوت ورق صنعتی و ورق سیاه

اگر بخواهیم در یک جمله به تفاوت ورق سیاه و ورق صنعتی اشاره کنیم، باید بگوییم، ورق سیاه یکی از انواع ورق صنعتی است؛ اما هر ورق صنعتی از نوع ورق سیاه نخواهد بود!
همان طور که در بخش قبل نیز اشاره شد، ورق سیاه یا همان ورق نورد گرم یکی از پرکاربردترین انواع ورق فولادی است. این ورق ها برای مصارف سبک تا سنگین کاربرد دارند. برخی از آن ها نظیر ورق st37 و st52 مصرف صنعتی نیز دارند. در نتیجه جزئی از ورق صنعتی به شمار می رود.

ورق صنعتی علاوه بر ورق سیاه دارای انواع مختلفی نظیر ورق روغنی و ورق گالوانیزه است. در نتیجه نوع و روش ساخت یکی از اصلی ترین تفاوت های ورق صنعتی و ورق سیاه است.
از دیگر موارد نوع کاربرد است. ورق سیاه می تواند برای مصارف سبک و غیرصنعتی هم استفاده شود. اما ورق صنعتی در حوزه صنایع و ساخت و ساز استفاده می شود.

فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق صنعتی

از مهمترین عواملی که بر قیمت خرید ورق صنعتی تأثیرگذار است، عبارتند از:

  • نوع ورق صنعتی از اصلی ترین معیارهای مؤثر بر قیمت ورق صنعتی است. ورق گالوانیزه و روغنی به دلیل پوشش دهی و همچنین روش ساخت، قیمت بالاتری دارند.
  • قیمت فلزات جهانی و آهن می تواند انواع هزینه خرید پروفیل فولادی و ورق صنعتی را دستخوش تغییر نماید.
  • میزان عرضه و تقاضا و همچنین نوسانات نزخ ارز و دلار از دیگر فاکتورهای حائز اهمیت می باشد.
  • برند سازنده و داخلی یا خارجی بودن ورق تولیدی مستقیماً بر قیمت خرید ورق صنعتی اثرگذار است. ورق فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز از نمونه های پرفروش داخلی است.
  • برای خرید ورق نباید از هزینه های جانبی نظیر هزینه بارگیری، انبارداری و ارسال غافل شد.
  • مرکز خرید و فروش ورق صنعتی می تواند در تهیه ورق قیمت مناسب و ارزان مؤثر باشد. تناسب کیفیت و قیمت، کاهش واسطه ها و در نظرگیری تخفیف از فاکتورهای کلیدی در یک مرکز معتبر می باشد.

بهترین روش خرید ورق صنعتی

برای خرید ورق صنعتی دو روش پیش روی شماست. در ادامه با مزایا و محدودیت های آن آشنا خواهیم شد.

  • خرید ورق صنعتی از بازار آهن آلات

    مراجعه حضوری به بازار فروش آهن آلات و ورق فولادی نخستین روش برای خرید ورق صنعتی است. بازار آهن شادآباد و آهن مکان تهران از جمله مراکز معتبر و پرمراجعه هستند. برای خرید از این مراکز لازم است که به صورت حضوری و در زمان های مشخص مراجعه کنید.
    در بازار آهن آلات می توانید انواع ورق صنعتی را بررسی و مقایسه کنید. ثبت سفارش کرده و در تناژ بالا محصولات موردنظر خود را دریافت نمایید. اما محدودیت در زمان و مکان مراجعه و عدم امکان سفارش در تناژ کم از جمله موارد مهمی است که باید به آن دقت کنید.

  • خرید ورق صنعتی از شرکت های تجاری

    روش دیگر خرید از شرکت های تجاری فعال در زمینه فروش آهن آلات می باشد. این شرکت ها به دلیل همکاری با برندهای معتبر و داشتن فروشگاه اینترنتی محدودیتی در زمان و مکان ندارد. همچنین قابلیت مشاوره تخصصی برای انتخاب و خرید را دارا هستند.
    امکان استعلام قیمت امروز ورق صنعتی از دیگر مزایای ارزشمند این مراکز است. نکته کلیدی انتخاب یک فروشگاه معتبر، باسابقه و دارای تنوع محصولات بالا با تضمین کیفیت و قیمت می باشد.

خرید ورق صنعتی با تضمین کیفیت و قیمت مناسب

فولاد جهان مهر یک مجموعه تخصصی و از شرکت های تجاری فعال در زمینه فروش آهن آلات و پروفیل فولادی است. انواع ورق صنعتی نظیر ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق رنگی و… نیز از نمونه های پرفروش این شرکت است. علاوه بر آن انواع پروفیل فولادی نظیر نبشی، میلگرد، لوله مانیسمان، لوله گالوانیزه و میلگرد نیز در مجموعه عرضه می شود.
همکاری با برندهای معتبر ایرانی و خارحی، مشاوره تخصصی خرید ورق و استعلام آخرین قیمت ورق صنعتی از مزایای خرید از فولاد جهان مهر است. تنوع بالای محصولات، سابقه بیش از 50 سال تجربه فروش و ارسال به سراسر کشور از دیگر امتیازات آن است. همچنین این مجموعه، کیفیت و قیمت مناسب را در زمان سفارش ورق صنعتی، تضمین می دهد. در نتیجه مشتریان با خیالی آسوده و اطمینان خاطر می توانند نسبت به ثبت سفارش و دریافت محصولات خود اقدام نمایند.
برای آگاهی از شرایط سفارش ورق صنعتی و استعلام قیمت روز می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید ورق صنعتی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *