Skip to content
خرید لوله مانیسمان رده 40 اهواز

لوله ASTM A106 از جمله لوله مقاوم در برابر فشار و دمای بالاست. انتقال انواع مایع و گاز در فشار و دمای بالا، مهمترین کاربرد و مزیت این لوله ها به شمار می رود. لوله a106 در گریدهای مختلفی تولید شده و امکان استفاده در انواع نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایع تولیدی را فراهم کرده است.
در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ها، کاربردها و مشخصات فنی لوله ASTM A106 بپردازیم. همچنین نگاهی بر گرید بندی و فاکتورهای مؤثر بر قیمت لوله ASTM A106 خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی و خرید لوله A106 هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

خرید لوله مانیسمان رده 40 اهواز

لوله ASTM A106 چیست؟

لوله ASTM A106 از انواع لوله بدون درز کربن استیل با مقاومت و استحکام بالا محسوب می شود. دوام بسیار زیاد در برابر دما یکی از ویژگی های بارز نوع لوله ها محسوب می شود. لوله a106 مطابق با استاندارد معتبر ASTM ساخته شده به آن لوله ASME SA 106 نیز می گویند. لوله a106 در صنایع تولیدی و بزرگ مقیاس مورد استفاده قرار می گیرد. پالایشگاه ها و نیروگاه ها از جمله مهمترین حوزه کاربرد لوله ASTM A106 به شمار می ورد.

کاربرد لوله ASTM A106

لوله ASTM A106 به دلیل قابلیت حمل انواع سیالات در دما و فشار بالا، فوق العاده کاربردی هستند. از مهمترین کاربردهای لوله a106 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع تولیدی مادر نظیر انواع پالایشگاه ها و نیروگاه ها
  • کارخانه های پتروشیمی و انواع دیگ بخار و بویلر
  • استفاده از لوله ASTM A106 در صنعت کشتی سازی
  • مناسب برای انتقال انواع مایع و گاز در فشار بالا
  • دارای کاربرد در سازه های مرتفع از قبیل برج های انتقال بخار و …

گرید بندی لوله ASTM A106

برای تقسیم بندی لوله ASTM A106 با مشخصات فنی گوناگون از سه گرید A ، B و C استفاده می کنند. هر یک از این گریدها دارای ویژگی های مکانیکی و حوزه کاربردهای مختلف است.

  • لوله ASTM A106 گرید A
    لوله ASTM A106 گرید A دارای کمترین استحکام کششی در میان انواع گرید بندی لوله ASTM A106 است. استحکام کششی لوله A106 A برابر 330 مگاپاسکال است.
    سهم عناصر کربن و سیلیکون در ساخت این نوع لوله ها بیش از مواد تشکیل دهنده دیگر می باشد. لوله ASTM A106B گرید A برای انجام کارهای مثل شکل دهی، خمش و یا فلنجینگ کاربرد دارد.
    متریال لوله A106 grade A
  • لوله ASTM A106 گرید B
    لوله ASTM A106 گرید B دارای استحکام کششی حدود 415 مگاپاسکال و بیشترین کاربرد درمیان گریدهای مختلف a106 است. عناصر کربن، منگنز و سیلیکون شاخص ترین مواد تشکیل لوله A106 B هستند.
    امروزه از لوله ASTM A106 گرید B برای کار در دمای بالا استفاده می شود. پالایشگاه های نفت و گاز یکی از مهمترین حوزه کاربردهای این لوله می باشد.

    • برای مشاهده مشخصات فنی، ترکیبات شیمیایی و معادل لوله ASTM A106 گرید b >> اینجا کلیک کنید <<
  • لوله ASTM A106 گرید C
    لوله ASTM A106 گرید C برابر 485 مگاپاسکال بوده که این مقدار بیشترین استحکام کششی در میان انواع گرید بندی لوله ASTM A106 است. عناصر کربن و سیلیکون در لوله A106 C همچون گرید B سهم بالایی در ترکیب تشکیل دهنده این لوله دارد.
    حوزه کاربرد لوله ASTM A106 گرید C بی شباهت با گرید B نیست. با این تفاوت که مقاومت و استحکام این لوله ها به مراتب بالاتر است. در نتیجه برای کارهای پرفشار و نیاز به مقاومت زیاد، انتخاب بهتری خواهد بود.

    • برای مشاهده مشخصات فنی، ترکیبات شیمیایی و معادل لوله ASTM A106 گرید C >> اینجا کلیک کنید <<

مشخصات لوله A106

بدون شک مقاومت بسیار بالا به ویژه در برابر دما و فشار زیاد مشخصه اصلی و مهم لوله ASTM A106 است.

  • سختی لوله A106 ناشی از وجود درصد قابل توجهی از کربن، بالاست. از طرفی دیگر ترکیب شیمایی و فرآیندهای سخت تولید نظیر عملیات های حرارتی باعث شده تا سختی لوله ASTM A106 بالا باشد.
  • همان طور که اشاره شد، لوله a106 از جمله لوله بدون درز هستند. در نتیجه ساخت این لوله ها به صورت مستقیم و با سوراخ کردن لوله شمش های فولادی انجام می شود. همین امر ساختاری یکپارچه، بدون درز ترک و شکاف به لوله داده است.
  • لوله های A106 به طور کلی قابلیت جوشکاری دارند. این امر به ترکیبات سازنده نظیر محتوای کربنی و سایر عناصر بستگی دارد.
  • مشخصات فولاد لوله a106 آلیاژی و مبتنی بر ترکیب عناصر مختلف از جمله کربن، سیلیکون، منگنز و… است. این ترکیب عناصر باعث شده تا برخی ویژگی ها و خواص لوله ارتقا پیدا کند.
  • لوله ASTM A106 مقاومت چندانی در برابر خوردگی ندارد. لذا برای استفاده در چنین شرایطی بایستی از پوشش ها و آسترهای مناسب استفاده کرد. موادی که مقاومت لوله در برابر شرایط خورنده را افزایش دهند.

مشخصات فنی لوله A106

یکی از مزایای خوب و ارزشمند لوله های a106 تنوع بالا در ابعاد، اندازه و سایر مشخصات فنی است. این لوله ها از سایرهای 1.2 تا 36 نانون بارن قابل خریداری هستند. طول آن ها نیز از 3 تا 18 متر متغیر بوده و بسته به نیاز می توان در طول های مختلف نسبت به خرید لوله A106 اقدام کرد.

ضخامت یکی از پارامترهای مهم در انتخاب و خرید لوله به شمار می رود. ضخامت لوله A106 از 3 تا 12 میلیمتر را شامل می شود. بنابراین برای کارهای کوچک تا بزرگ مقیاس قابل استفاده است. وزن لوله A106 نیز عامل تعیین کننده ای در مشخصات فنی و مکانیکی و همچنین قیمت لوله A106 است. وزن لوله به ابعاد، ضخامت و اندازه لوله بستگی دارد و از حدود 3.8 تا بالای 900 کیلومتر را دربر می گیرد.

روش ساخت لوله A106

برای مشاهده ویدیو روش ساخت و تولید لوله a106 در یوتیوب >> اینجا کلیک کنید <<

روش ساخت لوله مانیسمان بدون درز

تست و اطمینان از کیفیت لوله A106

بدون تردید اطمینان از کیفیت لوله یکی از پارامترهای کلیدی برای تهیه و استفاده از آن است. برای این کار اغلب از آزمایش ها و تست های مختلفی استفاده می شود. انواع تست های غیرمخرب یا NDT نظیر اولتراسونیک از جمله این موارد است. این تست ها برای شناسایی نواقص داخلی و سطحی بسیار کاربردی هستند.

تست هیدرواستاتیک و قرارگیری در برابر آب تحت فشار از دیگر روش های مناسب برای تست و اطمینان از کیفیت لوله A106 است. در این روش به دلیل قرارگیری در برابر فشار، نشتی های احتمالی و سایر ضعف های ساختاری نمایان می شود.

قیمت لوله A106

قیمت خرید لوله ASTM A106 به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد. مشخصات فنی به ویژه گرید بندی A106 از اصلی ترین عوامل است. ابعاد و اندازه ناودانی به دلیل اثرگذاری بر وزن فولاد مصرفی، از دیگر پارامترهای مهم بر قیمت لوله A106 به شمار می رود.
قیمت جهانی فلزات به ویژه فولاد، نوسانات نرخ ارز و شرایط عرضه و تقاضا نیز بر قیمت لوله تأثیرگذار است. همچنین برند سازنده، هزینه های جانبی مثل فاصله حمل و شرایط ارسال نیز می تواند قیمت خرید لوله A106 را دستخوش تغییر نماید.

خرید لوله A106 با بهترین قیمت و کیفیت

خرید لوله و پروفیل فولادی از مراکز تجاری و بازرگانی انتخابی هوشمندانه است. چراکه محدودیت های زمانی و حجم سفارش که در خرید حضوری وجود دارد را ندارند. همچنین امکان کسب مشاوره تخصصی، مقایسه محصولات و استعلام قیمت روز لوله A106 نیز وجود دارد. در همین راستا شرکت بازرگانی فولاد جهان مهر با چند دهه سابقه و همکاری با برندهای معتبر ایرانی و خارجی از مراکز تجاری فعال در این زمینه است.

شما در فولاد جهان مهر می توانید انواع آهن آلات، لوله و پروفیل های فولادی را مشاهده و بررسی کنید. از انواع لوله مانیسمان، لوله سیاه، میلگرد، نبشی، ناودانی، ورق A106 گرفته تا انواع ورق فولادی، ورق گالوانیزه، تیرآهن، تسمه فلزی و … در این مجموعه عرضه می شود. در فولاد جهان مهر، امکان ارسال به سراسر کشور، تضمین کیفیت و قیمت حین سفارش و همچنین مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت لوله A106 و سایر پروفیل های فولادی فراهم است.

برای اطلاع از شرایط ثبت سفارش و آگاهی از قیمت خرید لوله A106 می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *