Skip to content

قیمت ورق A36 ( ورق دریایی )

۵۰۰,۰۰۰ 

توجه: برای دریافت قیمت روز ورق دریایی a36 فولاد مبارکه و اکسین اهواز و ورق پوسکو کره و اوکراین ( A36 (grada a)) با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ورق a36 ( به انگلیسی ASTM A36 Steel Plate ) یا ورق دریایی یکی از انواع ورق‌ فولادی پرکاربرد برای شرایط در معرض خوردگی و جریانات آبی است. با توجه به تنوع فعالیت های دریایی نظیر استخراج نفت، ساخت سازه‌های آبی و کشتی، ورق دریایی از مهمترین تجهیزات است. ورق هایی مانند ورق a36 که دارای استحکام و مقاومت زیاد در برابر خوردگی آب شور دریا هستند. همچنین از قابلیت جوشکاری، ایمنی و دوام مناسب برخوردارند.

در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها، مزایا و کاربردهای انواع ورق دریایی بپردازیم. همچنین مشخصات فنی از قبیل وزن ورق a36 و بهترین شیوه آگاهی از قیمت ورق دریایی را بررسی خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال آشنایی و یا خرید ورق دریایی A36 هستید، در ادامه همراه ما باشید.

ورق دریایی چیست؟

ورق دریایی ( به انگلیسی ShipBuilding Steel Plates ) نوعی از ورق فولادی است که برای استفاده در شرایط خاص دریا طراحی و تولید شده است. مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط خورنده نظیر آب شور دریا مهمترین ویژگی این نوع ورق هاست. قابلیت جوشکاری مناسب و دوام خوب از دیگر خصوصیات ورق a36 یا ورق دریایی می باشد. ظاهر این ورق ها شباهت زیادی به ورق سیاه دارد. با این تفاوت که ظاهر ورق دریایی روشن تر و قیمت ورق پایین تری است.

مزایای ورق دریایی

از مهمترین امتیازات و مزایای انواع ورق دریایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بسیار مطلوب در برابر رطوبت و شرایط محیطی نظیر آب شور دریا
  • امکان جوشکاری مناسب برای کار در شرایط مختلف
  • نسبت استحکام به وزن ورق دریایی بالاست. این امر با توجه به ضخامت های نسبتاً کم بین 2 تا  میلیمتر، ایده آل است.
  • وزن ورق دریایی نسبتاً پایین بوده و باعث کاهش وزن کلی سازه و سبک شدن آن می شود.
  • مقرون به صرفه بودن و کم کردن هزینه های ساخت قطعات

کاربرد ورق دریایی

به طور کلی عمده استفاده ورق دریایی، صنایع مرتبط با آب دریا و شرایط محیطی مرطوب است. تنوع بالای فعالیت های دریا محور باعث شده تا کاربرد ورق دریایی نیز بسیار گسترده باشد. از جمله:

  • مناسب برای ساخت انواع کشتی، یدک کش و شناورهای چند منظوره
  • استفاده از ورق دریایی برای سکوهای نفتی و اسکله ها
  • ایده آل برای خطوط انتقال آب، نفت و گاز
  • قابلیت استفاده در پمپ های حفاری دریایی و جایگاه مستقر بر آب
  • ساخت انواع سازه های صنعتی و تجاری و پل ها
  • پرکاربرد برای ساخت تجهیزات دریایی نظیر فانوس دریایی و زیردریایی
  • مناسب برای برخی تجهیزات کشاورزی و همچنین صنایع خودرویی

ورق دریایی a36

انواع ورق دریایی

ورق دریایی به دلیل کاربرد در حوزه های مختلف صنعتی در انواع مختلفی ساخته می شود. از مهمترین آن ها عبارتند از:

  • ورق دریایی a36
  • ورق دریایی GL-A
  • ورق دریایی LR-A

ورق A36 را می توان پرکاربردترین نوع ورق دریایی محسوب کرد. علت آن نیز قابلیت بهتر جوشکاری ورق a36 به دلیل میزان کربن کمتر است. حداقل تنش تسلیم آن 250 مگاپاسکال بوده و برای طیف وسیعی از صنایع دریایی کاملاً مناسب است.

ورق GL-A

یکی از ورق دریایی با کیفیت ساخت بسیار بالا ورق GL-A است. کیفیت بالای این ورق ها باعث شده تا اغلب برای ساخت کشتی و زیردریایی استفاده شود. استحکام کششی بسیار بالا در حد 500 مگاپاسکال و مقاومت بالا در برابر شرایط خورندگی از مزایای برجسته آن است.

ورق LR-A

ورق دریایی LR-A از جمله ورق نورد گرم است که شباهت هایی با مشخصات فنی ورق GL-A دارد. مقاومت تسلیم 235 و مقاومت کششی حدود 500 مگاپاسکال از مهمترین ویژگی های آن است. قابلیت خوب برشکاری و جوشکاری از دیگر مزایای ورق LR-A می باشد. این ورق ها شامل زیرشاخه های دیگری از جمله ورق LR AH32، LR AH36 و LRAH40 هستند. هریک از انواع ورق دریایی LR-A امکان استفاده در پروژه های مختلف و کاهش هزینه ها را فراهم کرده اند.

مشخصات فنی ورق دریایی A36

همان طور که اشاره شد، ورق a36 پرکاربردترین نوع ورق دریایی می باشد. علت آن نیز ویژگی ها و مشخصات فنی مناسب آن است که باعث شده تا برای اغلب کارها کاربرد داشته باشد. از جمله آن ها عبارتند از:

  • کربن نسبتاً پایین با حدود 3 درصد
  • فراهم کردن امکان جوشکاری و ماشین کاری بسیار مطلوب
  • استحکام بسیار بالا و دوام بالا در برابر خم شدگی
  • مقاومت فشاری خوب 200 گیگا پاسکال
  • تنوع بالا در تولید و امکان خرید ورق دریایی قیمت مناسب
  • دامنه گسترده در ابعاد و اندازه و امکان استفاده در مصارف مختلف

آلیاژ و ترکیبات شیمیایی ورق A36

آلیاژ ورق a36

معادل و آنالیز ورق دریایی A36

برای مشاهده و دانلود آنالیز و معادل ورق A36 >> اینجا کلیک کنید << از مهمترین معادل ها برای ورق دریایی A36، عبارتند از ASTM A283 gr C، JIS G3101 SS400، JIS G3106 SM400A، EN10025-2 S235JR، DIN17100 ST37، FE24-2 می توان اشاره کرد.

وزن ورق a36

ورق دریایی از جمله ورق a36 به دلیل فرآیند ساخت ویژه، از جمله ورق های سبک و کم وزن هستند. همین امر باعث شده تا امکان استفاده از آن ها در سازه های مختلف دریایی میسر باشد. وزن ورق a36 تابع عوامل متعددی از جمله نوع فولادی مصرفی، ابعاد و مشخصات فنی است. با افزایش وزن ورق a36 و به دنبال آن افزایش فولاد مصرفی، استحکام و البته قیمت ورق دریایی افزایش می ‌یابد.

برند سازنده ورق دریایی

امروزه شرکت های ایرانی و خارجی مختلفی اقدام به تولید و فروش ورق دریایی از جمله ورق a36 می کنند. ورق دریایی فولاد مبارکه اصفهان و ورق دریایی اکسین خوزستان از نمونه های برجسته داخلی است. ورق اورال روسیه، ایلیچ اوکراین، دوفرکو بلژیک و دانکوک کره نیز از نمونه ورق دریایی وارداتی با کیفیت می باشد.

قیمت ورق دریایی

قیمت خرید ورق دریایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر نگاهی به لیست قیمت انواع ورق دریایی بیندازید، شاهد گستردگی و نوسانات متعدد قیمتی خواهید بود. علت آن نیز اثرگذاری فاکتورهای گوناگون بر قیمت تمام شده ورق هاست. از همین رو نمی توان نرخ ثابت و مشخصی برای ورق دریایی همچون سایر ورق فولادی در نظر گرفت. از مهمترین عوامل مؤثر بر تعرفه و هزینه خرید ورق فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات نرخ قیمت جهانی و بازارهای داخلی فلزات به ویژه آهن و فولاد
  • مشخصات فنی ورق دریایی از قبیل ضخامت، ابعاد و وزن ورق
  • نوع ورق از قبیل ورق دریایی a36، ورق GL-A و ورق LR-A
  • میزان عرضه و تقاضا در بازار
  • هزینه های بارگیری، تخلیه و ارسال
  • شیوه و نوع خرید ورق دریایی (مراکز حضوری یا شرکت های تجاری آنلاین)

چگونه از آخرین قیمت ورق a36 دریایی آگاه شویم؟

برای اطلاع از قیمت امروز ورق دریایی روش های مختلف وجود دارد. مراجعه به بازار آهن آلات نظیر شاد آباد و آهن مکان یکی از آن هاست. مراجعه به کانال های موجود در شبکه های اجتماعی از دیگر راه هاست. اما با توجه به تغییرات لحظه ای آهن آلات و نوسانات بالای آن ها لازم است تا از قیمت لحظه ورق دریایی مطلع شد. بنابراین استفاده از خدمات آنلاین شرکت های تجاری راهکاری هوشمندانه و کابردی تری است. در همین راستا برای آگاهی از آخرین قیمت ورق دریایی a36 می توانید همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید.

بهترین شیوه خرید ورق a36 و انواع ورق دریایی

برای خرید ورق فولادی دریایی روش های مختلفی از جمله مراجعه حضوری و خرید اینترنتی پیش روی شماست.

خرید از بازار آهن شادآباد و آهن مکان از جمله بهترین گزینه ها برای خرید حضوری است. هرچند باید به محدودیت در زمان مراجعه و همچنین حجم سفارش در تناژ بالا توجه داشته باشید.

استفاده از خدمات شرکت های تجاری و فروشگاه های اینترنتی گزینه دیگر است. در این روش محدودیتی از بابت زمان یا نوع سفارش ورق دریایی وجود ندارد. ضمن اینکه تنوع محصولات بالا و امکان مقایسه فراهم بوده و به دلیل کاهش واسطه قیمت مناسبی ارائه می شود. مهمترین معیار در این خصوص، انتخاب مرکزی تخصصی، با سابقه و تجربه بالا در تهیه و عرضه آهن آلات است.

خرید ورق دریایی با بهترین قیمت و کیفیت

فولاد جهان مهر، از شرکت های تجاری فعال و باسابقه در زمینه تهیه و فروش ورق دریایی و انواع ورق فولادی است. در همین راستا انواع ورق a36 و سایر ورق های دریایی از برندهای ایرانی و خارجی را فراهم کرده است. تضمین کیفیت و قیمت در زمان سفارش، ارمغانی است که فولاد جهان مهر برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

تجربه چند دهه فعالیت، ارائه مشاوره تخصصی، تنوع بالای محصولات و ارسال به سراسر کشور از دیگر مزایای این مجموعه است. شما می توانید برای آگاهی از قیمت روز ورق دریایی و راهنمای ثبت سفارش بدون محدودیت، با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت ورق آلیاژی

استاندارد

A36

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت ورق A36 ( ورق دریایی )”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *