Skip to content

قیمت ورق فولاد st44 فولاد مبارکه اصفهان

۵۰۰,۰۰۰ 

ورق فولاد st44 یکی از انواع ورق های فولادی پرکاربرد با شکل پذیری و قابلیت جوشکاری بالا است. این نوع ورق ها که از فولاد st44 کم کربن ساخته شده اند، در مصارف ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد. علاوه بر آن ورق st44 در ساخت قطعات و تجهیزات خودرو، هواپیما و ریل سازی نقش برجسته ای دارد.
در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها، کاربرد، ابعاد و روش تشخیص ورق فولاد st44 بپردازیم. همچنین نگاهی به عوامل مؤثر بر قیمت ورق st44 و بهترین روش انتخاب و خرید آن داشته باشیم. پس اگر قصد آشنایی و خرید ورق فولاد st44 دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید!
توجه: برای دریافت قیمت روز ورق ST44 فولاد مبارکه اصفهان با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

ورق فولاد st44 چیست؟

ورق st44 از فولاد ساختمانی st44 با نام تجاری فولاد 1.0044 ساخه شده است. این ورق فولادی که به صورت دقیق DIN 17100 ST44  گفته می شود با حداقل استحکام تسلیمی 265-275 مگاپاسکال مشخص می شود در دسته ورق فولادی نرم و با درصد کربن پایین محسوب می شود. همین امر باعث شده تا قابلیت جوشکاری و شکل پذیری بسیار خوبی داشته باشد. از این رو گزینه ای ایده آل برای صنایع ساخت و ساز و قطعات به شمار می رود.

مزایا و ویژگی های ورق st44

  • ورق فولاد st44 شکل پذیری و منعطف بودن به عنوان مهمترین مزیت و ویژگی ورق
  • قابلیت جوشکاری و ماشین کاری بسیار بالا
  • مقاومت و استحکام مناسب هم در فشار و هم در کشش
  • تنوع بالا در ابعاد و اندازه ورق st44 و فراهم کردن طیف کاربرد گسترده
  • امکان استفاده هم در مصارف ساختمانی و هم در مصارف صنعتی و ساخت قطعات

کاربرد ورق st44

امروزه ورق های فولادی از جمله ورق اس تی 44 کاربردهای بسیاری دارد. از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • استفاده در انواع ساخت و سازهای ساختمانی
  • ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی نظیر خودرو و…
  • قابلیت استفاده در تانکر، سیلندر گاز و صنایع نفتی
  • ورق st44 مناسب برای در ساخت انواع ریل و قطعات هواپیما

ورق و تیرآهن st44

معادل و آنالیز ورق st44

از مهمترین عناصر سازنده ورق st44 می توان به کربن (حدود 21 درصد)، منگنز، مس، فسفر و گوگرد اشاره کرد. درصد کربن به کار رفته در میان ورق های فولادی زیاد نیست. همین درصد کربن کم باعث شده تا قابلیت شکل پذیری و جوشکاری ورق بالا باشد.
ابعاد ورق st44 به دلیل کاربرد گسترده در ساخت و ساز در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شود. ضخامت حدود 2 تا 15 میلیمتر و عرض های 100 تا 150 سانتیمتر از مهمترین مشخصات فنی ورق st44 است.
مقاومت کششی ورق فولاد st44 در حدود 440 مگاپاسکال و حداقل تنش تسلیم آن برابر 275 مگاپاسکال می باشد.
برای دانلود معادل و آنالیز ورق st44 >> اینجا کلیک کنید <<

آلیاژ و ترکیبات شیمیایی ورق st44

ورق st44 دارای عناصر متفاوتی می باشد از جمله این عناصر که به این ورق ویژگی خاص میدهد می توان به: سیلیسیم، گوگرد، آلومینیوم، منگنز، وانادیم , … اشاره کرد. در تصویر زیر میزان هر عنصر در ساخت ورق st44 با توجه استاندارد DIN آلمان آورده شده است.

ترکیب شیمیایی، متریال و آلیاژ ورق st44

وزن ورق st44

ورن ورق های فولادی یکی از اصلی ترین پارامترها در مشخصات فنی و مکانیکی محسوب می شود. عرض و ضخامت ورق دو فاکتور مهم بر وزن به شمار می رود. با افزایش این دو پارامتر، میزان فولاد مصرفی ورق و به دنبال وزن ورق st44 بالا می رود.

برند سازنده ورق ST44

ورق ST44 فولاد مبارکه اصفهان یکی از ورق های باکیفیت و پرتقاضای تولید ایران است. ضخامت ورق st44 از 3 میل تا 15 میل و عرض 1.5 و 1.25 میل عرضه می شود.

تفاوت ورق st44 با ورق st52 و ورق st37

ورق فولاد st44 در کنار ورق st37 و ورق st52 از جمله ورق های پرکاربرد محسوب می شود. ترکیب شیمیایی یعنی همان درصد عناصر سازنده، مقاومت، وزن ورق و شکل پذیری از مهمترین تمایزات آن هاست.
استحکام ورق st44 نسبت به ورق st52 کمتر است. از طرفی دیگر ورق st44 همچون ورق st37 به دلیل درصد کربن کمتر، انعطاف پذیر و شکل پذیری خوبی دارد. نتیجه آن قابلیت بالای این نوع ورق در جوشکاری و ماشین کاری است.
کاربرد ورق st44 اغلب در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات است. اما ورق st52 به دلیل استحکام بالا در مصارف سنگین تر نظیر پل سازی، مخازن و ماشین آلات کاربرد دارد. قیمت ورق st44 نیز نسبت به ورق st52 کمتر است.

روش تشخیص ورق st44

اطمینان از کیفیت ورق فولاد st44 نقش تعیین کننده ای در استفاده از این نوع ورق دارد. ضمن آن که باتوجه به قیمت خرید ورق st44، این موضوع اهمیت دو چندانی می یابد. در این راستا بهترین روش تشخیص کیفیت ورق، انجام تست و آزمایش های مختلف است. آزمایش آنالیز شیمیایی مواد تشکیل دهنده، آزمایش کشش و استحکام از جمله آن هاست.
شاید انجام آزمایش برای تمامی خریداران امکان پذیر نباشد یا کمی هزینه بر باشد. از این رو خرید از شرکت های تجاری فعال و معتبر در زمینه آهن آلات، روش خوبی برای تشخیص ورق st44 اصل می باشد. چراکه پشتوانه و سابقه بالای مجموعه می تواند تا حد زیادی تضمین کننده کیفیت محصولات باشد.

قیمت ورق فولاد st44

قیمت پروفیل های فولادی از جمله ورق st44 به چندین و چند عامل بستگی دارد. برخی از آن ها در فرآیند تولید و برخی نیز در فرآیند فروش ورق st44 نقش دارند. از جمله اثرگذارترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق فولادی عبارتند از:
  • نرخ جهانی فلز آهن

    آهن یک ماده استراتژیک در صنعت محسوب می شود. در نتیجه قیمت آن در دنیا و ایران نقش تعیین کننده ای بر قیمت تمام شده تولیدات دارد. بنابراین، عواملی که مؤثر در قیمت نرخ جهانی فلزات به ویژه آهن بر قیمت ورق های فولادی نیز اثر دارند.

  • نوسانات ارز

    بدون شک محصولات صادراتی و دلار محور، تأثیر مستقیمی از نرخ ارز دارند. از این رو نوسانات قیمت دلار به دلایل مختلف اجتماعی و سیاسی بر قیمت ورق st44 نیز مؤثر است.

  • مشخصات فنی ورق st44

    از دیگر فاکتورهای مهم در قیمت خرید ورق، مشخصات فنی است. مواردی نظیر ضخامت، ابعاد و وزن ورق st44 از مهمترین موارد است. هر چه مشخصات فنی بالاتر باشد، طبیعتاً خواص مکانیکی، فولاد مصرفی و قیمت ورق بیشتر است.

  • هزینه جانبی تهیه ورق st44

    در کنار مواردی که در فرآیند تولید و ساخت ورق فولاد st44، هزینه های جانبی فروش نیز حائز اهمیت است. هزینه هایی مثل انبارداری، بارگیری و ارسال ورق. حجم سفارش، فاصله ارسال و تعدد بارگیری از مهمترین فاکتورها در این خصوص به شمار می رود.

  • شیوه خرید ورق فولادی

    امروزه برای خرید پروفیل های فولادی روش های مختلفی وجود دارد. خرید حضوری از مراکز آهن آلات نظیر شادآباد و مرکز آهن تهران یکی از آن هاست. صرف زمان، حجم سفارش اغلب بالا و محدودیت در ساعت و روز مراجعه از نکات مهم می باشد. خرید ورق st44 از شرکت های تجاری و فروشگاه های اینترنتی معتبر، راهکار دیگر است. راهکاری که محدودیت های خرید حضوری را ندارد.

بهترین روش خرید ورق st44

امروزه خرید از شرکت های تجاری و باتجربه به صورت غیرحضوری و اینترنتی مزایای فراوانی دارد. مشاوره خرید، امکان مقایسه و استعلام قیمت روز ورق st44 و عدم محدودیت در حجم سفارش تناژ کم یا زیاد از جمله آن هاست. نکته حائز اهمیت در این خصوص انتخاب شرکتی مطمئن و باسابقه درخشان است.

خرید ورق st44 با بهترین کیفیت و قیمت

فولاد جهان مهر یک مجموعه تخصصی در زمینه تهیه و فروش انواع آهن آلات و پروفیل های فولادی است. ورق st44 تنها یکی از محصولات پرشمار این شرکت در کنار طیف وسیعی از پروفیل هاست. مواردی نظیر انواع ورق آلیاژی مانند:  ورق st44 , a283 , a516 gr 70 , st52 , a283 , ck45 , 17mn4 , s355j2g3 , s235jr , s275jr , St52 normalize  ، انواع میلگرد، نبشی، قوطی، ناودانی، لوله مانیسمان، لوله سیاه درزدار، ورق گالوانیزه و… . این تنوع بالا نشان از تخصص و فعالیت گسترده شرکت فولاد جهان مهر دارد.
ارسال به سراسر کشور، تضمین کیفیت و قیمت در سفارش از مزایای خوب فولاد جهان مهر می باشد. شما در این مجموعه علاوه بر دریافت مشاوره رایگان می توانید آخرین قیمت ورق st44 و انواع پروفیل فولادی را دریافت نمایید. برای این کار و آگاهی از شرایط ثبت سفارش کافی است همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.
قیمت ورق آلیاژی
استاندارد

ST44

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت ورق فولاد st44 فولاد مبارکه اصفهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *