Skip to content
بهترین ورق آهن سیاه

خرید آهن آلات از جمله ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان از روش های رایج و پرطرفدار به شمار می رود. احتمالاً شما هم برای خرید ورق سیاه یا انواع پروفیل فولادی سری به این بازارها زده اید. یا شاید هم برای استعلام آخرین قیمت و چگونگی ثبت سفارش، با آن ها در ارتباط بوده و شاهد تفاوت قیمتی بوده اید.
بررسی قیمت ورق سیاه در بازارهای مختلف نشان می دهد که قیمت خرید یکسان نبوده و باهم متفاوت است. در این صورت شاید از خودتان بپرسید علت تفاوت قیمت ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان در چیست؟ چه فاکتورهایی سبب تفاوت قیمت ورق سیاه در بازارهای مختلف می شود؟ اگر به دنبال یافتن برای پاسخ به این سؤال هستید، توصیه می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورق سیاه چیست؟

ورق آهن سیاه از جمله ورق های فولادی پر استفاده است که ظاهر مات و تیره رنگ مشخصه بارز آن است. علت این امر نیز دمای بسیار بالای فرآیند تولید و ساخت این نوع ورق فولادی است. ورق سیاه به شیوه نورد گرم و تحت دمای بسیار بالا (بالای 1000 درجه سانتی گراد) تولید می شود. نتیجه آن استحکام و مقاومت زیاد، انعطاف پذیری خوب و تنوع بالا در مشخصات فنی است.

بهترین ورق آهن سیاه

روش های خرید ورق سیاه در بازار آهن آلات

برای خرید انواع ورق سیاه می توان مستقیماً از کارخانه، بنگاه های فروش آهن آلات یا بورس کالا اقدام کرد.

خرید ورق سیاه از کارخانه

خرید از کارخانه قیمت مناسبی برای خریدار فراهم می کند؛ اما خرید از آن چندان هم ساده نیست! کارخانه معمولاً ورق سیاه را در حجم و تناژ کم به فروش نمی رساند. ضمن آن که فرآیند خرید و ارسال از کارخانه معمولاً زمان بر و طولانی بوده و همه روزه نیز انجام نمی شود.

خرید ورق سیاه از بورس کالا

خرید ورق از بورس یکی از روش های جذاب و مقرون به صرفه برای تهیه این پروفیل فولادی پرکاربرد است. اطمینان یافتن از قیمت مناسب مهمترین مزیت این روش است. البته باید توجه داشت که خرید از بورس کالا نیاز به کد معاملاتی مخصوص کالا دارد. همچنین در کل روزهای هفته امکان خرید وجود نداشته و مانند خرید از کارخانه باید در حجم بالا صورت پذیرد.

خرید ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان

خرید از بنگاه های فروش آهن آلات از جمله بازار تهران، اصفهان و … از دیگر روش های مناسب برای خرید ورق سیاه است. امروزه بازار آهن آلات تهران و اصفهان به دلیل ارتباط با برندهای مختلف و سابقه بالا، گزینه ای ایده آل هستند.
خرید ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان محدودیت حجم نداشته و در تناژ کم به راحتی قابل انجام است. سابقه بالا، امکان بررسی محصول و مشاهده کیفیت از نزدیک و ارتباط با متخصصان از دیگر مزایای این روش است.

قیمت ورق a283

علت تفاوت قیمت ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان در چیست؟

همان طور که اشاره شد، بازار آهن آلات تهران و اصفهان از معتبرترین مکان ها برای خرید ورق آهن سیاه است. اما اگر نگاهی به لیست قیمت ورق سیاه در این دو بازار بیندازید، قیمت های متفاوتی خواهید دید. اما علت آن چیست؟ چه مواردی باعث تفاوت قیمتی در بازار تهران و اصفهان می شود؟ برای پاسخ به این پرسش باید به 7 نکته مهم و تعیین کننده توجه داشت. نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  1. نخستین علت تفاوت قیمت ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان ارتباط با برندهای تولیدکننده و واردکننده است. برخی از کارخانه های معتبر کشور در شهر اصفهان قرار دارند برای مثال انبار ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان در شهر مبارکه می باشد که باعث می شود قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان در تهران گرانتر از اصفهان . از این رو دسترسی آسان تر به آن ها و همچنین ارتباط بین شهری عامل مهمی برای تهیه محصول و قیمت گذاری است.
  2. یکی از اصلی ترین و تأثیرگذارترین نکات در قیمت گذاری آهن آلات، فاصله چرخه تولید تا فروش است. به زبان ساده تر، هر چه حضور واسطه ها از درب کارخانه تا مشتری افزایش یابد، قیمت خرید ورق سیاه بالا می رود. از این رو برخی شرکت های فعال در بازار تهران و اصفهان با ارتباط مستقیم و کاهش واسطه، قیمت ارزان تری ارائه می کنند.
  3. حاشیه سود فروش از دیگر علل تفاوت قیمت ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان محسوب می شود. برخی شرکت ها برای افزایش فروش خود از طریق تعدد سفارش، حاشیه سود خود را کاهش می دهند. از این رو قیمت های مناسب تری ارائه می کنند. معمولاً بنگاه های تازه تأسیس برای ربودن گوی رقابت از سایر رقبا به این نکته توجه زیادی دارند.
  4. در تفاوت قیمتی مراکز فروش ورق سیاه در تهران و اصفهان نباید از هزینه‌های جانبی انبارداری و ارسال غافل شد. برخی شرکت ها هزینه انبارداری را از خریدار دریافت می کنند. در حالی که برخی مراکز به دلیل داشتن انبارهای اختصاصی هزینه کمتری دریافت می کنند. هزینه های مرتبط با بارگیری و ارسال نیز باتوجه به فاصله حمل می تواند متفاوت باشد. در سال 1402 هزینه انبارداری در انبار تهران بین 3/000 تا 4/000 ریال و در انبار اصفهان 2/000 ریال می باشد.
  5. میزان عرضه و تقاضای ورق سیاه عامل مهمی در تعیین قیمت به شمار می رود. ممکن است در بازه زمانی خاصی تقاضا در یک منطقه افزایش یافته و به تبع آن افزایش قیمت را به همراه داشته باشد. یا آن که با کاهش تقاضا و افزایش فروش، قیمت خرید کاهش یابد. همواره عدم توازن بین عرضه (فروش) و تقاضا (خرید) قیمت ورق سیاه را تغییر می دهد.
  6. اعتبار، سابقه و تجربه فعالیت در بازار موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد. همواره برندهای معتبر در سراسر دنبا به دلیل ضریب اطمینان بالا از کیفیت و خدمات، هزینه متفاوتی دارند. بنابراین در برخی شرایط و سفارش ها، اعتبار و سابقه فروشنده، می تواند قیمت خرید را دستخوش تغییر نماید.
  7. طیف خدمات و ارائه مزایا از دیگر نکات مهم در تفاوت قیمت ورق سیاه در بازار تهران و اصفهان است. به عنوان مثال برخی فروشگاه ها، امکان سفارشی سازی ورق در ابعاد دلخواه را فراهم می کنند. یا آنکه برخی شرکت ها خدمات را با تضمین کیفیت، ضمانت بازگشت وجه، پشتیبانی فعال، مشاوره و امثال ان ارائه می نمایند. طبیعتاً این موارد بر قیمت خرید ورق سیاه در تهران یا اصفهان تأثیرگذار است.

مقاله مرتبط: خريد آهن از بازار آهن شادآباد بهتر است يا آهن مکان تهران ؟

بهترین روش خرید ورق سیاه

اگر به دنبال خرید ورق سیاه با بهترین قیمت و کیفیت هستید، خرید از بازار آهن تهران و اصفهان بهترین گزینه است. اما شاید امکان دسترسی و ارتباط با مراکز معتبر برایتان آسان و یا بنا به دلایلی مقدور نباشد. پس راه حل چیست؟ راه حل استفاده از خدمات شرکت های بازرگانی است که ارتباط بسیار قوی با بهترین فروشنده های تهران و اصفهان دارند. شرکت های معتبری که امکان سفارش و خرید تضمینی را فراهم می کنند.

فولاد جهان مهر یکی از شرکت های باسابقه، با تجربه چند دهه فعالیت در زمینه تهیه و فروش ورق سیاه و انواع پروفیل فولادی است. تهیه انواع ورق ایرانی و خارجی، مشاوره تخصصی، ارسال به سراسر کشور و امکان استعلام قیمت روز ورق سیاه بخشی از مزایای این مجموعه است. شما عزیزان، برای اطلاع از قیمت خرید و همچنین چگونگی ثبت سفارش با تضمین کیفیت و قیمت می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید ورق سیاه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *