Skip to content

قیمت تسمه فلزی ( ماشین کاری | نوردی | فابریک | گالوانیزه )

۴۳۰,۰۰۰ 

قیمت تسمه فلزی با توجه به نوع ساخت، جنس تسمه ، ضخامت و ابعاد تسمه های فلزی متفاوت می باشد. در حال حاضر قیمت هر کیلو ورق تسمه فلزی بین 360,000 ریال تا 730,000 ریال است.

  • قیمت تسمه فلزی ماشین کاری کیلویی 530/000 ریال می باشد.
  • قیمت تسمه فلزی نوردی 360/000 ریال می باشد.
  • قیمت تسمه فلزی فابریک 450/000 ریال می باشد.
  • قیمت تسمه فلزی گالوانیزه کیلویی 200/000 ریال مازاد بر قیمت تسمه فلزی می باشد برای مثال قیمت تسمه فلزی فابریک گالوانیزه کیلویی 650/000 ریال می باشد.

برای دریافت قیمت تسمه فلزی امروز با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

تسمه فلزی مقطعی فولادی است که ضخامت آن در برابر عرض و طول بسیار ناچیز است. امروزه انواع تسمه فلزی یا فولادی در ساختمان سازی، ساخت کابل، تولید لوازم خانگی و انواع حفاظ کاربرد دارد. ضخامت و ابعاد تسمه فلزی در کنار مشخصات فنی و قیمت تسمه فلزی از مهمترین تمایزات آن هاست.

شاید از خود بپرسید تسمه فلزی چیست یا نام دیگر تسمه چیست و بر چه اساسی شناخته می شود؟ تسمه فلزی چه کاربردهایی دارد و قیمت آن به چه عواملی وابسته است؟ در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها و کاربردهای انواع تسمه فلزی بپردازیم. همچنین نیم نگاهی به پارامترهای مؤثر بر قیمت تسمه فولادی بیندازیم. پس اگر قصد تحقیق در مورد تسمه فلزی و یا آگاهی از شرایط خرید تسمه فلزی با بهترین قیمت را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

تسمه فلزی چیست ؟

تسمه فلزی ( به انگلیسی Flat Bar ) با استفاده از ورق فولادی ساخته می شود. به زبان ساده، تسمه فلزی مقطعی است که طول و عرض آن در قیاس با ضخامت زیاد است. از این رو همانند یک کش یا کمربند مقاوم و مستحکم فلزی عمل می کند. به راحتی در دور بار و یا جسم مورد نظر قرار می گیرد و آن را محکم در جای خود نگه می دارد. بعضاً به تسمه فلزی، تسمه فولادی یا تسمه آهنی نیز می گویند.

کاربرد تسمه فلزی

تسمه فلزی به دلیل تحمل فشار و وزن بالا، از اهمیت بسیاری در صنایع مختلف و ساختمان سازی برخوردار است. از این رو برای نگهداری و حفظ انواع وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد.

از مهمترین و شاخص ترین کاربرد انواع تسمه فلزی عبارتند از:

  • استفاده برای بسته بندی انواع مقاطع و پروفیل فولادی نظیر لوله، نبشی و …
  • پرکاربرد به عنوان نگهدارنده لوازم و تجهیزات نظیر کپسول آتش نشانی، نرده، راه پله، حفاظ و …
  • مناسب برای صنایع برق و مخابرات نظیر کابل برق و تلفن
  • ساخت انواع لوازم خانگی نظیر ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، یخچال، هود و …

از دیگر موارد استفاده از تسمه فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت انواع در و پنجره و صنایع بسته بندی
  • استفاده از تسمه فلزی در تولید گریتینگ به منظور پوشش کف و پله ساختمان ها
  • پرکاربرد برای صنایع تولیدی نظیر آجر، شیشه، پروفیل فولادی و …
  • مناسب برای تولید وسایل صنعتی و کاربردی نظیر واشر، رادیاتور، اتومبیل سازی و…

تسمه فلزی و فولادی

انواع تسمه فلزی از لحاظ ظاهر و روش ساخت

همانطور که اشاره شد، تسمه فولادی یا همان تسمه فلزی کاربردهای بسیار زیادی دارد. از این رو، این پروفیل فولادی پرکاربرد در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. در ادامه با مهمترین انواع تسمه فلزی آشنا خواهیم شد.

تسمه ماشین کاری

تسمه ماشین کاری را می توان یکی از پرکاربردترین انواع تسمه فلزی به شمار آورد. این نوع تسمه فلزی از ورق فابریک و به صورت یکدست ساخته می شود. استفاده از ماشین آلات در فرآیند تهیه سبب شده تا لبه هایی صاف و کیفیت خوبی داشته باشد. این نوع تسمه ها معمولاً در عرض خاص (اغلب زیر 1 متر)، ضخامت مختلف و به صورت دسته های 6 متری عرضه می شوند.

تسمه فابریک

برای ساخت و تولید تسمه فلزی فابریک، لازم است تا شمش های فولادی ذوب شوند. سپس در قالب های مخصوص ریخته شده و تسمه هایی با طول بسیار بلند ساخته شود. فرآیند تولید تسمه فابریک شباهت زیادی به ورق فابریک داشته و طول بلند از مهمترین مشخصه های آن هاست.

تسمه نوردی

این تسمه با نورد شمش فولادی و در کارخانه های تولید پروفیل فولادی ساخته می شود. مقاومت و استحکام خوب آن ها سبب استفاده در انواع صنایع ساختمانی و صنعتی شده است. امکان تولید تسمه نورد در ابعاد دلخواه وجود دارد. البته جوش پذیری تسمه فلزی نورد شده چندان مطلوب نبوده و به عنوان محدودیت آن به شمار می رود.

تسمه ترانس

تسمه ترانس معمولاً از سایر تسمه فلزی ساخته می شود. فرآیند تولیدی خاص و نسبتاً پیچیده ای دارد. نیازمند تکنولوژی های دقیق و ماشین های صنعتی ویژه برای طراحی در ضخامت های بسیار دقیق می باشد. این نوع تسمه ها را می توان مرغوب ترین نوع تسمه فلزی به شمار آورد. تسمه ترانس معمولاً برای کاربردهای بسیار حساس و دقیق مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تسمه با توجه به نوع متریال و کاربرد

تسمه ها از متریال های گوناگونی ساخته می شوند که هر کدام برای کاربرد خاص استفاده می شود، از جمله رایج ترین تسمه موجود در بازار آهن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسمه کربن استیل ( تسمه St37 و St52 )

بدون شک رایج ترین و مقرون به صرفه ترین انواع تسمه فلزی ، تسمه کربن استیل هستند. استاندارد بودن، شکل پذیری و انعطاف بالا در کنار مقاومت مناسب از ویژگی های اصلی این نوع تسمه فلزی است. تسمه فلزی st37 و st52 برای مصارف ساختمانی، صنایع نفت و گاز ،ماشین سازی ،لوازم خانگی و … کاربرد دارند.

تسمه استنلس استیل (SS304)

تسمه استنلس استیل ( stainless steel 304 flat bar ) یکی از رایج ترین و مقرون به صرفه ترین انواع تسمه فلزی استیل، تسمه استیل 304 است. استاندارد بودن، شکل پذیری بالا در کنار مقاومت در برابر خوردگی از ویژگی های اصلی این نوع تسمه فلزی است. تسمه استیل 304 برای مصارف ساختمانی، صنایع نفت و گاز، کشتی سازی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

تسمه استنلس استیل (SS316)

تسمه استیل 316 مقاومت بسیار خوبی داشته و برای شرایط مختلف آب و هوایی قابل استفاده است. مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی داشته و تحت دمای بسیار بالایی در کوره ها ساخته می شوند. تسمه استیل 316 علاوه بر استفاده های رایج برای تجهیزات شیمیایی و سازه های دریایی نیز انتخاب خوبی است.

ویژگی ها و مشخصات فنی تسمه فلزی

اگر نگاهی به جدول استاندارد تسمه فلزی بیندازید، فاکتورهای مختلفی را مشاهده می کند. ضخامت و ابعاد تسمه فلزی از مهمترین فاکتورهای مؤثر بر مشخصات فنی است. امروزه تسمه ها در ضخامت های بسیار کوچک و نسبتاً بزرگ تولید می شود.
فولاد استفاده شده معمولاً از نوع st37 بوده و انعطاف پذیری خوبی را برای تسمه فلزی به ارمغان می آورد. سطح صاف و طول بلند از دیگر ویژگی های بارز تسمه فولادی محسوب می شود. این طول معمولاً بر حسب نیاز و به سفارش مشتری تعیین می گردد.
وزن تسمه نیز یکی دیگر از پارامترهای کلیدی در ویژگی ها و مشخصات فنی تسمه است. تسمه فلزی سبک اغلب برای کارهای صنعتی رایج کاربرد دارد. تسمه با وزن بیشتر نیز برای کارهای سنگین تر مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت تسمه فلزی و ورق آهن

شاید در نگاه اول و به ظاهر، ورق آهن و تسمه فلزی شباهت هایی به هم داشته باشند. اما ورق فلزی معمولاً ابعاد بزرگتری دارد. همچنین ورق فلزی اغلب برای صنایع تولیدی و ساختمانی کاربرد دارند. در صورتی که تسمه دامنه کاربرد گسترده تری دارد.
قابلیت تحمل فشار و وزن تسمه فلزی به گونه ایی است که برای نگه داشتن اجسام و وسایل کاربرد دارد. در حالی که ورق فولادی نظیر ورق st37 و st52 اغلب برای امور تولیدی و ساختمانی استفاده می شوند.

تفاوت تسمه ماشین کاری و نوردی و فابریک

تسمه ماشین کاری از ورق برید میده می شود که با توجه به نوع ورق متفاوت می باشد برای مثال تسمه st37 به صورت دقیق فقط در تسمه ماشین کاری ساخته می شود. تسمه ماشین کاری تمیز ترین و صاف ترین تسمه می باشد.

تسمه فابریک از شمش تهیه می شود که با توجه به شمش جس تسمه متفاوت می باشد. تسمه فابریک مقداری از تسمه ماشین کاری ناصاف تر می باشد.

پلیت آهن

قیمت تسمه فولادی

عوامل مختلفی بر قیمت تسمه فولاد و انواع پروفیل فولادی مؤثر است. یکی از اصلی ترین آن ها مشخصات فنی و استانداردهای تسمه است. هرچه مشخصات فنی نظیر ابعاد تسمه فلزی ، وزن، استحکام و ضخامت تسمه بالاتر باشد، طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر است.

علاوه بر مشخصات فنی برخی عوامل نیز قیمت خرید تسمه فلزی را تحت الشعاع قرار می دهد. قیمت جهانی فلزات به ویژه آهن، نرخ ارز و قیمت دلار در کنار شرایط اجتماعی از دیگر موارد مؤثر است. در کنار باید به مسائلی نظیر هزینه حمل و بارگیری، هزینه ارسال و مرکز خرید تسمه فلزی نیز توجه داشت.

خرید از مراکز معتبر و باسابقه علاوه بر کیفیت بالا، می تواند خریدی مقرون به صرفه و رضایت بخش را به همراه داشته باشد. برای آگاهی از آخرین قیمت روز تسمه فلزی می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید تسمه فلزی با بهترین قیمت و کیفیت

یکی از بهترین راهکارها برای خرید انواع پروفیل فولادی نظیر تسمه فلزی، خرید اینترنتی از مراکز معتبر است. چراکه محدودیتی در زمان و مکان وجود ندارد و می توان به صورت جزئی یا عمده اقدام به سفارش نمود. در همین راستا فولاد جهان مهر، مجموعه ای تخصصی با بیش از دو دهه تجربه در زمینه تهیه و فروش انواع پروفیل فولادی است.

فولاد جهان مهر با برندهای معتبر ایرانی و خارجی همکاری داشته و امکان خرید انواع تسمه فلزی قیمت مناسب را فراهم کرده است. ارائه مشاوره، ارسال به سراسر کشور و فراهم کردن تنوع بالایی از محصولات و عرضه عمده و جزئی از دیگر مزایای این مجموعه است.
شما عزیزان برای آگاهی از شرایط خرید و لیست قیمت تسمه فلزی می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت تسمه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت تسمه فلزی ( ماشین کاری | نوردی | فابریک | گالوانیزه )”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک گذاری قیمت تسمه فلزی ( ماشین کاری | نوردی | فابریک | گالوانیزه ) در شبکه های اجتماعی