Skip to content
قیمت روز میلگرد

میلگرد ( به انگلیسی Raber ) یا آرماتور از پرکاربردترین پروفیل های فولادی است که کاربرد وسیعی در صنعت و ساختمان دارد. امروزه حجم بسیاری از فولاد مصرفی کشور به تولید و عرضه میلگرد اختصاص می یابد. چراکه صنایع بزرگی نظیر ساختمان سازی، راهسازی، ماشین آلات، نفت ،گاز، پتروشیمی و … از آن استفاده می کنند. ضمن آن که ساختمان های مختلف مسکونی و تجاری نیز سهم قابل توجهی از مصرف میلگرد دارند. از این رو انتخاب و خرید بهترین میلگرد از اصلی ترین نیازهای مهندسان است.

7 فاکتور کلیدی برای خرید میلگرد و آرماتور

برای انتخاب بهترین میلگرد فاکتورهای متعددی نقش دارند. در این بخش به عنوان راهنمای خرید میلگرد قصد داریم به برجسته ترین آن ها اشاره نماییم. پس اگر قصد خرید این پروفیل فولادی پرکاربرد را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

  1. شکل ظاهری

    از نظر شکل ظاهری، میلگردها را می توان به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم کرد. میلگرد ساده از سطح صاف و یکدستی برخوردار است. میلگرد آجدار دارای برآمدگی های ریزی بر روی سطح خود می باشد. به این برآمدگی ها آج می گویند. بر اساس شکل آج نیز این میلگردها به انواع یکنواخت، مارپیچ و مرکب یا دوکی شکل تقسیم می شوند: میلگردهای A3 ، A2 ، A1 و A4
    مقاومت کششی میلگردهای ساده (A1) کمتر از میلگرد آجدار است. از این رو کاربردهای سبک و محدودتری دارد. آرماتورهای مورد استفاده در صنعت ساختمان اغلب از نوع آجدار A2 و A3 می باشد. استفاده به عنوان میلگرد خمشی، خاموت، سنجاقی، رکابی و زیگزاگ از جمله کاربردهای آن ها در ساختمان است.

  2. استانداردها و نوع میلگرد

    استانداردهای تولیدی از جمله موارد مؤثر بر مشخصات فنی و مکانیکی میلگرد می باشد. از این رو توجه به نوع استاندارد نقش مهمی برای انتخاب و خرید میلگرد دارد. تنش تسلیم، مقاومت خمشی و مشخصات فنی نظیر قطر(سایز) و طول میلگرد از اصلی ترین تفاوت های استانداردهای میلگرد است.
    استاندارد میلگرد ایران به شماره ISIRI 3132 است. این استاندارد در سال 1392 و براساس استانداردهای جهانی مورد بازنگری قرار گرفت استانداردهای ANSI/AWS D1.4 ایالات متحده، ISO 6935 سازمان جهانی استاندارد، BS4449 انگلستان، JIS G3112 ژاپن و DIN 488 آلمان از جمله استانداردهای رایج است.
    مطابق با استانداردها و فولاد به کار رفته، میلگردها انواع مختلفی دارند. میلگرد با پوشش اپوکسی، گالوانیزه، فایبرگلاس و کربن دار از رایج ترین آن هاست. مقاومت میلگرد، دوام در برابر خوردگی و شرایط محیطی در کنار شکل پذیری مهمترین تفاوت انواع میلگرد می باشد.

  3. سایز و قطر میلگرد

    سایز و قطر میلگرد یکی از اصلی ترین فاکتورهای مهم برای خرید میلگرد است. این امر به حوزه استفاده و اینکه برای چه کاری به میلگرد نیاز دارید، بستگی دارد. قطر میلگرد معمولاً با عبارت “Ø” بیان می شود. به عنوان مثال میلگرد فی 16 یعنی میلگردی با قطر 16 میلیمتر.
    میلگرد 12،میلگرد 14، میلگرد 16، میلگرد 18 و میلگرد 20 از پرکاربردترین انواع میلگرد در ساخت و ساز محسوب می شود. میلگرد 10 و کمتر نیز برای کاربردهای سبک تر نظیر میلگردهای عرضی ساختمان کاربرد دارند.
    هر چه قطر میلگرد بالاتر باشد، برای استفاده های سنگین تر مناسب تر است. از طرفی دیگر با افزایش وزن فولاد به کار رفته، قیمت میلگرد نیز افزایش می یابد. در نتیجه توجه به سایز مناسب میلگرد، تأثیر زیادی در انتخاب و خرید هوشمندانه و مقرون به صرفه دارد.

  4. وزن و روش تولید میلگرد

    بدون شک وزن میلگرد یکی از اساسی ترین فاکتورها در طراحی سازه و اجرای آن است. اطمینان از حصول وزن مناسب نقش مهمی در اجرای دقیق و ایمن سازه دارد. شما با استفاده از مشخصات فنی نظیر طول و قطر میلگرد می توانید وزن میلگرد را محاسبه نمایید. سپس آن را با جداول وزن میلگرد مطابقت داده از صحت مشخصات فنی و وزن مناسب اطمینان حاصل نمایید.
    امروزه میلگردها به روش های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. روش نورد گرم، نورد سرد، میکروآلیاژی و ترومکس یا QST از رایج ترین آن هاست. میلگرد نورد گرم که در دمای بسیار بالا تولید می شود، پراستفاده ترین و شناخته شده ترین نوع است. انعطاف پذیری و شکل پذیری میلگردهای ترومکس و میکروآلیاژ بالاتر از انواع دیگر است. میلگرد نورد سرد نیز استحکام بسیار بالا و شکل پذیری خوبی دارد.
    ملیگرد آجدار

  5.  برند سازنده میلگرد

    امروزه کارخانه های مختلفی در ایران و خارج از کشور اقدام به تولید و عرضه میلگرد می نمایند. میلگرد ذوب آهن اصفهان ، میلگرد کویر کاشان، میلگرد نیشابور، امیرکبیر، زاگرس، درپاد یزد میانه، فایکو، بافق یزد، میلگرد  ابهر زنجان و… از برندهای خوب ایرانی هستند. علاوه بر آن محصولات وارداتی نیز از دیگر مواردی است که دارای کیفیت و قیمت مناسبی هستند. تفاوت در ابعاد و اندازه در کنار روش ساخت از مهمترین تفاوت های انواع میلگرد ایرانی و خارجی است.
    میلگرد ذوبی ذوب آهن اصفهان

  6. قیمت میلگرد و آرماتور

    بدون تردید قیمت میلگرد یکی از تأثیرگذارترین فاکتورها برای خرید است. از آنجا که پروسه تولید تا استفاده از میلگرد یک فرآیند نسبتاً طولانی است. در نتیجه قیمت آن متأثر چندین و چند عامل می باشد. مشخصات فنی از قبیل قطر میلگرد و شکل ظاهری میلگرد از اصلی ترین آن هاست.
    علاوه بر مشخصات فنی میلگرد، قیمت جهانی فولاد، میزان عرضه و تقاضا، برند سازنده و نرخ ارز نیز مؤثر است. در کنار این موارد نرخ تورم و همچنین شرایط سیاسی و اجتماعی ایران و جهان می‌تواند بر قیمت میلگرد اثرگذار باشد.
    شما عزیزان برای آگاهی از آخرین قیمت میلگرد برندهای معتبر ایرانی و خارجی می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید یا به صفحه قیمت میلگرد امروز مراجعه نمایید.

  7. مرکز خرید میلگرد

    مرکز خرید و فروش میلگرد از دیگر پارامترهای مهم برای تهیه میلگرد مورد نیاز است. شما می توانید از کارخانه، بازار فروش آهن آلات و یا شرکت ها و مجموعه های بازرگانی اقدام به تهیه نمایید.
    خرید میلگرد از کارخانه در تناژ بالا و شرایط خاصی صورت می پذیرد. به عنوان مثال کارخانه ها معمولاً فروش روزانه ندارند. از طرفی بازارهای آهن آلات نظیر شادآباد و بازار آهن تهران نیاز به مراجعه حضوری دارند، البته مشاهده و بررسی محصولات از مزایای خوب این مجموعه هاست، که از جمله مزایای آن می توان به عدم محدودیت در زمان مراجعه، حجم خرید و ارسال به تمامی نقاط کشور اشاره کرد.
    چنانچه قصد خرید میلگرد دارید، به چند مورد توجه نمایید. از جمله ی این موارد می توان به حجم مورد نیاز، محدودیت زمانی ،محل تخلیه و همچنین شرایط خرید حضوری یا غیرحضوری اشاره کرد. ارائه محصولات مرغوب با کیفیت، مشاوره تخصصی، پشتیبانی فعال و … از ویژگی های مرکز معتبر است.

خرید میلگرد و آرماتور با بهترین قیمت امروز

شاید در نظر گرفتن تمامی فاکتورها برای خرید بهترین میلگرد کار ساده ای نباشد،چرا که به تجربه، تخصص نسبی و اطلاعات مناسب نیاز است. استفاده از مشاوره و تجربه مراکز خرید معتبر، راهکاری هوشمندانه و مطمئن است. یک مرکز خرید باسابقه و تخصصی می تواند راهنما و همراه شما برای خرید بهترین میلگرد باشد. مرکزی که از کادر حرفه ای بهره ببرد. از سابقه بلندمدت و درخشانی در فروش میلگرد و آهن آلات برخوردار بوده و قیمت منطقی و بروز ارائه نماید.

فولاد جهان مهر با تجربه بیش از 20 سال سابقه در زمینه تهیه و عرضه انواع آهن آلات و میلگرد فعالیت دارد. این مجموعه با کادر تخصصی و باتجربه، تنوع بالایی از انواع میلگرد با مشخصات فنی مختلف را تهیه کرده است. همکاری با برندهای خوب ایرانی و خارجی، ارسال به سراسر کشور و مشاوره رایگان از مزایای فولاد جهان مهر است.
شما همراهان و مخاطبان گرامی می توانید برای آگاهی از شرایط خرید و قیمت روز میلگرد می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت میلگرد امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *