Skip to content
لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80 ( به انگلیسی ASTM Schedule 80 Seamless Carbon Steel Pipe ) به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع لوله بدون درز مانیسمان محسوب می شود. قابلیت تحمل فشار بالا، مشخصه بارز این پروفیل فولادی نسبت به سایر لوله هاست. همین ویژگی سبب کاربرد لوله مانیسمان رده 80 در شرایط سنگین و پرفشار نظیر صنایع نفت و گاز شده است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات فنی، کاربرد و قیمت لوله مانیسمان رده 80 بپردازیم. همچنین نیم نگاهی به تفاوت لوله مانیسمان رده 80 و رده 40 به عنوان لوله های پرکاربرد و پر استفاده خواهیم داشت. پس اگر قصد آشنایی و یا خرید لوله رده 80 دارید، توصیه می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

لوله مانیسمان رده 80 چیست؟

لوله مانیسمان، لوله ای فولادی بدون درز و یکپارچه است که استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد. در ساخت لوله مانیسمان خبری از جوش دادن لبه ها و شکاف یا درز لوله نیست. بلکه این نوع لوله ها به وسیله ذوب شمش های فولادی و سنبه زنی مخصوص به صورت مستقیم ساخته می شود.

به دلیل مقاومت و طول عمر بالا، لوله مانیسمان در انواع مختلفی تولید می شود. برای دسته بندی انواع لوله مانیسمان از رده استفاده می شود. رده بندی لوله مانیسمان معمولاً به کمک استاندارد ASME B36.10 انجام می شود. لوله مانیسمان رده 80 نیز یکی از اصلی ترین انواع لوله مانیسمان می باشد که خواص ویژه ای دارد.

لوله مانیسمان رده 80

مشخصات فنی لوله مانیسمان رده 80

مشخصات فنی و ویژگی های لوله مانیسمان از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

  • استحکام و مقاومت لوله

    استحکام و تحمل دما و فشار بالا، بدون درز بودن و ضخامت نسبتاً زیاد دیوار از مهمترین ویژگی آن است. مقاومت در برابر خوردگی و دوام فوق العاده نیز از دیگر ویژگی های خاص لوله مانیسمان رده 80 به شمار می رود.

  • طول لوله مانیسمان رده 80

    لوله مانیسمان معمولاً در دو طول 6 متری و 12 متری به بازار عرضه می شوند. لوله مانیسمان 6 متری به دلیل تناسب اندازه و سهولت در جابجایی، دامنه استفاده بیشتری دارد.

  • قطر لوله

    سایز و قطر لوله مانیسمان رده 80 بسیار گسترده است. این لوله ها معمولاً از سایزهای کوچک حدود 1/2 اینچ تا لوله های بزرگ بیش از 20 اینچ تولید می شود. لوله های بیشتر از 24 اینچ به صورت درزدار تولید می شوند

  • ضخامت لوله رده 80

    ضخامت لوله مانیسمان رده 80 نیز متغیر است. چرا که در شرایط مختلف ممکن است نیاز به لوله با قطرهای گوناگون وجود داشته باشد. ضخامت این نوع لوله ها معمولاً بالاتر از نمونه های مشابه نظیر لوله مانیسمان رده 40 است. ضخامت رایج و پرکاربرد لوله رده 80 چیزی از حدود 3 تا 30 میلی متر است.

  • وزن لوله

    وزن یکی دیگر از پارامترهای کلیدی در مشخصات فنی لوله مانیسمان رده 80 محسوب می شود. ضخامت، قطر و طول لوله از جمله مواردی است که بر این عامل مؤثر است.

  • قیمت لوله رده 80

    به خاطر داشته باشید که مشخصات فنی به ویژه وزن لوله بر قیمت لوله مانیسمان رده 80 اثرگذار است. هرچه وزن لوله بالاتر و مشخصات فنی نظیر قطر و ضخامت بیشتر باشد، قیمت خرید لوله مانیسمان نیز بالاتر است.
    برای استعلام و آگاهی قیمت روز انواع لوله مانیسمان می توانید اینجا کلیک کنید و یا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

  • کاربرد لوله مانیسمان 80

    همان طور که اشاره شد، مهمترین مزیت و ویژگی بارز لوله رده 80، تحمل فشار و دمای بسیار بالاست. به زبان ساده تر، در شرایطی که نیاز به لوله قوی و مستحکم با قابلیت تحمل فشار بالاست، این لوله از بهترین انتخاب هاست. از این رو برای صنایع مختلف تولیدی کاربرد دارد. صنایع پتروشیمی و نفت و گاز از مهمترین حوزه کاربرد لوله مانیسمان رده 80 است.

روش ساخت لوله مانیسمان رده 80

در تصویر زیر روش تولید لوله مانیسمان رده 80 به صورت شماتیک نمایش داده شده است:

روش ساخت لوله مانیسمان بدون درز

پرکاربردترین انواع لوله مانیسمان

لوله مانیسمان در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. از پرکاربردترین آن ها می توان به لوله مانیسمان رده 20، رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 اشاره کرد. این لوله ها بسته به ویژگی ها، حوزه کاربردهای مختلفی دارند. لوله رده 20 معمولاً برای کارهای رایج و سبک تر و لوله رده 40 و رده 80 نیز برای امور صنعتی، کارگاهی و ساختمانی گزینه مناسبی هستند.

تفاوت لوله مانیسمان رده 80 و رده 40

لوله مانیسمان رده 80 و رده 40 تا حدی به یکدیگر شباهت دارند و بعضاً حوزه کاربرد یکسانی هم دارند. به عنوان مثال در حوزه ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال تفاوت در برخی آیتم ها، این دو لوله را از یکدیگر متمایز می کند. از مهمترین تفاوت لوله مانیسمان رده 80 و رده 40 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخصات فنی

    لوله مانیسمان رده 80 مشخصات فنی متفاوتی نسبت به لوله مانیسمان رده 40 دارد. مشخصاتی نظیر ضخامت و وزن لوله.

  • کاربرد لوله مانیسمان

    لوله مانیسمان رده 80، قدرت و استحکام بالاتری در قیاس با لوله رده 40 دارد. از این رو برای استفاده در شرایط حساس و پرفشار گزینه بهتری است.

  • دیواره لوله ها

    لوله مانیسمان رده 80 دیوارهای ضخیم تری (ضخامت) نسبت به لوله رده 40 دارد.

  • شرایط اجرای لوله

    در برخی مواقع ممکن است نیاز به اجرای لوله به صورت روکار باشد. در شرایطی که احتمال آسیب و صدمه به لوله ها وجود دارد، لوله مانیسمان رده 80 گزینه خوبی است. چرا که استحکام و دوام بیشتری نسبت به سایر رده های لوله مانیسمان دارد.

  • قیمت لوله مانیسمان

    از دیگر آیتم های اصلی در تفاوت لوله مانیسمان رده 80 و رده 40، قیمت لوله است. طبیعتاً هرچه مشخصات فنی و قابلیت های لوله بالاتر باشد، قیمت خرید آن نیز افزایش می یابد. از این رو قیمت لوله رده 80 بیشتر از لوله رده 40 می باشد.

  • برند سازنده لوله مانیسمان رده 80

    امروزه هم کارخانه های داخلی و هم کارخانه های خارجی در زمینه ساخت و تولید لوله مانیسمان فعالیت دارند. لوله مانیسمان رده 80 نیز یکی از تولید برجسته این کارخانجات است. از جمله برندهای خوب ایرانی در زمینه تولید لوله رده 80 مانیسمان می توان به لوله مانیسمان کاوه اشاره کرد. برندهای خارجی خوش ساخت چینی و برندهای تناریس و لوله های اوکراینی نیز از کیفیت خوبی برخوردارند.

لوله کربن استیل مانیسمان بدون درز

قیمت لوله مانیسمان رده 80 به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لوله یکی از اصلی ترین عوامل برای خرید محسوب می شود. بدون شک قیمت خرید، پارامترهای تعیین کننده برای تهیه لوله مانیسمان از کارخانه، انبار و یا فروشگاه اینترنتی است. از این رو آشنایی با فاکتورهای مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان رده 80 می تواند در خرید اقتصادی و مقرون به صرفه کمک کننده باشد.

  • مشخصات فنی لوله

    اصلی ترین عامل در تعیین قیمت، مشخصات و ویژگی های لوله است. طبیعتاً هرچه وزن لوله بالاتر باشد، ضخامت، قطر و یا طول آن افزایش یابد، قیمت لوله نیز بیشتر است.

  • برند سازنده لوله مانیسمان رده 80

    مطمناً قیمت لوله مانیسمان رده 40، 80 یا سایر رده در کارخانه های مختلف متفاوت است. همچنین لوله وارداتی و اثرگذاری نرخ ارز نیز می تواند این عامل را دو چندان نماید.

  • نرخ قیمت جهانی فلزات

    محصولات فولادی یکی از تولیدات استراتژیک بوده و قیمت آن ها متأثر از ارزش و قیمت فلزات در دنیاست. از این رو تغییر در قیمت می تواند سبب کاهش یا افزایش قیمت خرید لوله مانیسمان رده 80 شود.

  • هزینه های بارگیری و ارسال

    هزینه های جانبی ناشی از بارگیری، تخلیه و ارسال نیز عامل مهمی برای خرید اقتصادی است. این عامل انعطاف پذیری بیشتری دارد. چرا که امکان مدیریت و کاهش هزینه ها در این بخش بیشتر از سایر پارامتر هاست.

  • مرکز خرید لوله مانیسمان رده 80

    برای خرید انواع لوله مانیسمان راه های مختلفی وجود دارد. خرید از کارخانه و شرکت های تجاری از مهمترین روش هاست. خرید از فروشگاه های اینترنتی شرکت های تجاری محدودیت در زمان و مکان ندارد. همچنین حجم سفارش نیز دامنه کم تا زیاد دارد. ارائه مشاوره تخصصی، درنظرگیری تخفیف و مقایسه محصولات نیز از دیگر مزایای خرید از فروشگاه های اینترنتی است.

خرید لوله مانیسمان رده 80 با بهترین کیفیت و قیمت

مجموعه فولاد جهان مهر یکی از شرکت های تجاری تخصصی در زمینه فروش انواع آهن آلات است. شما در این مجموعه می توانید انواع پروفیل فولادی (نبشی، ناودانی، میلگرد و …)، انواع لوله مانیسمان، لوله سیاه درزدار و لوله گالوانیزه را خریداری کنید.
مشاوره تخصصی رایگان، همکاری با برندهای معتبر ایرانی و خارجی و ارسال به سراسر کشور از مزایای خرید از فولاد جهان مهر است. این مجموعه با تجربه بیش از دو دهه، آماده ارائه و عرضه بهترین تولیدات با تضمین کیفیت و قیمت می باشد. برای سفارش و استعلام آخرین قیمت لوله مانیسمان رده 80 می توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *