Skip to content
انواع اتصالات فلزی مانیسمان رده 40

اتصالات فولادی مانیسمان (  Butt Seamless Fitting) با استحکام بالا و دامنه کاربرد وسیع، از جمله اتصالات فلزی رایج و پرتقاضا هستند. اتصالات مانیسمان با ساختار یکدست و فاقد درز و جوش، مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و خوردگی دارند. این امر درکنار وجود تنوع بالای اتصالات مانیسمان، سبب شده تا این تجهیزات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. اگر به دنبال خرید و آگاهی از قیمت اتصالات مانیسمان هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

انواع اتصالات جوشی مانیسمان

اتصالات مانیسمان با توجه به رده مشخص می شود از مهمترین و برجسته ترین نوع استفاده می توان به اتصالات مانیسمان رده 40 ، اتصالات مانیسمان رده 20، اتصالات مانیسمان رده 80 اشاره کرد

این اتصالات به انواع مختلفی برای کاربرد های متفاوت عرضه می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زانویی مانیسمان

اتصال جوشی زانویی یا Butt Seamless Elbow از پرکاربردترین انواع اتصالات فلزی است. اتصالات زانویی در زوایای مختلف و به شیوه های گوناگون نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند. از زانویی مانیسمان برای تغییر جهت سیال در خطوط لوله کشی مانیسمان با زاویه دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد. روش اتصال زانو مانیسمان مانند همه اتصالات فلزی مانیسمان به روش جوشکاری انجام می پذیرد. اتصال زانویی 45 درجه و اتصال زانویی مانیسمان 90 درجه از انواع پرکاربرد زانویی ها هستند. زانو مانیسمان بدون درز، در سایز 1.2 اینچ الی 24 اینچ موجود می باشد.

زانو 45 درجه و زانو 90 درجه جوشی مانیسمان بدون درز

روش تولید و جوش زانو مانیسمان بدون درز

زانو جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز و جوش تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود.
معمولا زانو به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و حالت V را ایجاد می کند و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود طوری که آب بندی شده و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد.طرف دیگر آن نیز به همین ترتیب به لوله بعدی جوش داده می شود و تغییر جهت لوله مورد نظر انجام شده و بعد از اتمام کار کلیه جوشها تست می شود.

در تولید زانو بدون درز ، دو روش برای ساخت وجود دارد:

  • تولید زانو جوشی به روش سرد؛
  • تولید زانو جوشی به روش گرم که روش گرم آن از مزایایی مثل بالا بودن کیفیت زانو ها؛ استاندارد بودن قطر خارجی زانو ها ؛ تیراژ تولید بسیار بالا و قیمت کمتر اشاره کرد.

از برند های مطرح در زمینه زانو بدون درز مانیسمان می توان به اتصالات مانیسمان بنکن، اتصالات بدون درز ایران اتصال آسیا ، اتصالات مانیسمان امین و … اشاره کرد.

قیمت زانو جوشی مانیسمان بدون درز

قمیت زانو مانیسمان بدون درز با توجه به سایز، رده اتصال، زاویه اتصال و برند متفاوت می باشد. برای دریافت جدید ترین قیمت انواع زانو مانیسمان رده 40، رده 20 و رده 80 می توانید اینجا >>کلیک کنید<<

سه راهی مانیسمان

اتصالات جوشی سه راهی مانیسمان یا Butt Seamless Tee از دیگر انواع رایج اتصالات لوله فلزی است. این اتصالات دارای سه انشعاب هستند و در خطوط لوله کاربرد بسیار زیادی دارند. اتصال سه راهی مانیسمان در دو حالت سه راهی مساوی و سه راهی تبدیلی عرضه می شود. سه راهی مانیسمان نسبت به سه راهی فلزی دیگر همچون سه راهی جوشی درزدار، مقاومت و استحکام بالاتری دارد.

سه راهی جوشی مانیسمان بدون درز

کاربرد سه راهی مانیسمان

اتصال جوشی سه راهی مانیسمان برای وصل کردن یک لوله به لوله های دیگر کاربرد دارد. انشعاب و اتصال لوله ها با قطرهای یکسان یا ناهمسان از مهمترین حوزه مصرف این نوع اتصالات محسوب می‌شود.

روش ساخت سه راه جوشی مانیسمان

سه راه جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود.
معمولا سه راه جوشی به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و حالت V را ایجاد می کند و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود طوری که آب بندی شده و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد. طرف دیگر سه راهی نیز به همین ترتیب به لوله بعدی جوش داده می شود و تغییر جهت لوله مورد نظر انجام شده و بعد از اتمام کار کلیه جوش ها تست می شود.

در تولید سه راهی مانیسمان ، دو روش برای ساخت وجود دارد:

  • تولید سه راهی جوشی به روش سرد؛
  • تولید سه راهی جوشی به روش گرم که روش گرم آن از مزایای بیشتری برخوردار است مثل بالا بودن کیفیت سه راهی ها؛ استاندارد بودن قطر خارجی سه راهی ها ؛ تیراژ تولید بسیار بالا دارد و قیمت کمتر.

از برند مطرح در زمینه سه راهی بدون درز مانیسمان می توان به اتصالات مانیسمان بنکن، اتصالات بدون درز ایران اتصال آسیا ، اتصالات مانیسمان امین و … اشاره کرد.

قیمت سه راهی جوشی مانیسمان بدون درز

قیمت سه راهی مانیسمان بدون درز با توجه به سایز، رده اتصال، نوع سه راهی و برند متفاوت می باشد. برای دریافت جدید ترین قیمت انواع سه راهی جوشی مانیسمان بدون درز رده 40، رده 20 و رده 80 می توانید اینجا >>کلیک کنید<<

چهار راهی مانیسمان

اتصالات جوشی چهارراهی مانیسمان بدون درز یا cross seamless pipe از لحاظ عملکرد شباهت زیادی به اتصالات چهار راهی مانیسمان دارند. تنها تفاوت اصلی آن ها تعداد انشعاب های خروجی است که در چهار راهی یک مسیر بیشتر است. کاربرد این نوع اتصالات همانند چهار راهی ها برای وصل کردن لوله ها و ایجاد انشعاب می باشد.

چهارراه جوشی مانیسمان بدون درز

کاربرد چهار راهی مانیسمان

اتصال جوشی چهار راهی مانیسمان برای وصل کردن یک لوله به لوله های دیگر کاربرد دارد. انشعاب و اتصال لوله ها با قطرهای یکسان یا ناهمسان از مهمترین حوزه مصرف این نوع اتصالات محسوب می‌شود.

روش ساخت چهار راهی جوشی مانیسمان

چهار راهی جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود.
معمولا چهار راهی جوشی به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و حالت V را ایجاد می کند و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود طوری که آب بندی شده و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد. طرف دیگر چهار راهی نیز به همین ترتیب به لوله بعدی جوش داده می شود و تغییر جهت لوله مورد نظر انجام شده و بعد از اتمام کار کلیه جوش ها تست می شود.

در تولید چهار راهی تبدیل مانیسمان ، دو روش برای ساخت وجود دارد:

  • تولید چهار راهی جوشی به روش سرد؛
  • تولید چهار راهی جوشی به روش گرم که روش گرم آن از مزایای بیشتری برخوردار است مثل بالا بودن کیفیت چهار راهی ها؛ استاندارد بودن قطر خارجی چهار راهی ها ؛ تیراژ تولید بسیار بالا دارد و قیمت کمتر.

از برند مطرح در زمینه چهار راهی بدون درز مانیسمان می توان به اتصالات مانیسمان بنکن، اتصالات بدون درز ایران اتصال آسیا ، اتصالات مانیسمان امین و … اشاره کرد.

قیمت چهار راهی جوشی مانیسمان بدون درز

قمیت چهار راهی مانیسمان بدون درز با توجه به سایز، رده اتصال، نوعچهار راهی و برند متفاوت می باشد. برای دریافت جدید ترین قیمت انواع چهار راهی جوشی مانیسمان بدون درز رده 40، رده 20 و رده 80 می توانید اینجا >>کلیک کنید<<

اتصال تبدیل مانیسمان

طراحی اتصالات تبدیل یا Butt Seamless Reducer به گونه‌ای است که دارای دو سر با اندازه های مختلف می‌باشد. این امر برای ایفای نقش تبدیل قطر لوله ها درنظر گرفته شده است. اتصال تبدیل مانیسمان معمولاً در دو نوع اتصال تبدیل صاف و زاویه دار (کج) تولید می شود. این اتصال به دو نوع تبدیل جوشی غیر هم مرکز و تبدیل جوشی هم مرکز تولید می شود.

تبدیل مانیسمان بدون درز جوشی

کاربرد اتصالات تبدیل مانیسمان

اتصال جوشی اتصالات تبدیل مانیسمان برای وصل کردن یک لوله به لوله های دیگر کاربرد دارد. انشعاب و اتصال لوله ها با قطرهای یکسان یا ناهمسان از مهمترین حوزه مصرف این نوع اتصالات محسوب می‌شود.

روش ساخت اتصالات تبدیل جوشی مانیسمان

سه راه جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود.
معمولا سه راه جوشی به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و حالت V را ایجاد می کند و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود طوری که آب بندی شده و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد. طرف دیگر اتصالات تبدیل نیز به همین ترتیب به لوله بعدی جوش داده می شود و تغییر جهت لوله مورد نظر انجام شده و بعد از اتمام کار کلیه جوش ها تست می شود.

در تولید اتصالات تبدیل تبدیل مانیسمان ، دو روش برای ساخت وجود دارد:

  • تولید اتصالات تبدیل جوشی به روش سرد؛
  • تولید اتصالات تبدیل جوشی به روش گرم که روش گرم آن از مزایای بیشتری برخوردار است مثل بالا بودن کیفیت اتصالات تبدیل ها؛ استاندارد بودن قطر خارجی اتصالات تبدیل ها ؛ تیراژ تولید بسیار بالا دارد و قیمت کمتر.

از برند مطرح در زمینه اتصالات تبدیل بدون درز مانیسمان می توان به اتصالات مانیسمان بنکن، اتصالات بدون درز ایران اتصال آسیا ، اتصالات مانیسمان امین و … اشاره کرد.

قیمت اتصالات تبدیل جوشی مانیسمان بدون درز

قیمت اتصالات تبدیل مانیسمان بدون درز با توجه به سایز، رده اتصال، نوع اتصالات تبدیل و برند متفاوت می باشد. برای دریافت جدید ترین قیمت انواع اتصالات تبدیل جوشی مانیسمان بدون درز رده 40، رده 20 و رده 80 می توانید اینجا >>کلیک کنید<<

کاربرد تبدیل مانیسمان

این نوع اتصالات برای وصل کردن دو لوله که قطرهای مختلفی دارند، استفاده می شود. در واقع قطر لوله ها را برای پیوستگی و انسجام خط لوله، به یکدیگر تبدیل می کند.

بوشن مانیسمان

اتصال بوشن یا Bushing یکی از انواع اتصالات کاربردی برای وصل کردن لوله هاست. بوشن ها دارای ساختار استوانه ای و انواع مختلف رزوه ای، جوشی و دنده ای هستند. بوشن روپیچ توپیچ، بوشن تبدیل، بوشن دو سر کوپل تخت و بوشن ساده از مهمترین انواع بوشن به شمار می‌رود.

کاربرد اتصالات بوشن مانیسمان

بوشن برای وصل‌کردن دو لوله با قطرهای یکسان یا متفاوت و اتصال دو قطعه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش ساخت بوشن جوشی مانیسمان

بوشن جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود.
معمولا بوشن جوشی به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و حالت V را ایجاد می کند و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود طوری که آب بندی شده و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد. طرف دیگر سه راهی نیز به همین ترتیب به لوله بعدی جوش داده می شود و تغییر جهت لوله مورد نظر انجام شده و بعد از اتمام کار کلیه جوش ها تست می شود.

در تولید بوشن تبدیل مانیسمان ، دو روش برای ساخت وجود دارد:

  • تولید بوشن جوشی به روش سرد؛
  • تولید بوشن جوشی به روش گرم که روش گرم آن از مزایای بیشتری برخوردار است مثل بالا بودن کیفیت بوشن ها؛ استاندارد بودن قطر خارجی بوشن ها ؛ تیراژ تولید بسیار بالا دارد و قیمت کمتر.

از برند مطرح در زمینه بوشن بدون درز مانیسمان می توان به اتصالات مانیسمان بنکن، اتصالات بدون درز ایران اتصال آسیا ، اتصالات مانیسمان امین و … اشاره کرد.

قیمت بوشن جوشی مانیسمان بدون درز

قمیت بوشن مانیسمان بدون درز با توجه به سایز، رده اتصال، نوع بوشن و برند متفاوت می باشد. برای دریافت جدید ترین قیمت انواع بوشن جوشی مانیسمان بدون درز رده 40، رده 20 و رده 80 می توانید اینجا >>کلیک کنید<<

اتصال کپ مانیسمان

اتصال کپ Butt Seamless End Cap مانیسمان در دو نوع کپ تخت و کپ گود طراحی و ساخته می شود. کپ مانیسمان تخت معمولاً تا سایز 6 اینچ و کپ گود تا سایز 12 اینچ تولید می گردد.

کپ مانیسمان بدون درز جوشی

کاربرد کپ مانیسمان

این نوع اتصالات برای مسدود کردن و به نوعی کور کردن مسیر و خطوط لوله کشی کاربرد دارند.

روش ساخت کپ جوشی مانیسمان

کپ جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود.
معمولا کپ جوشی به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و حالت V را ایجاد می کند و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود طوری که آب بندی شده و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد. بعد از اتمام کار کلیه جوش ها تست می شود.

در تولید کپ مانیسمان ، دو روش برای ساخت وجود دارد:

  • تولید کپ جوشی به روش سرد؛
  • تولید کپ جوشی به روش گرم که روش گرم آن از مزایای بیشتری برخوردار است مثل بالا بودن کیفیت کپ ها؛ استاندارد بودن قطر خارجی کپ ها ؛ تیراژ تولید بسیار بالا دارد و قیمت کمتر.

از برند مطرح در زمینه کپ بدون درز مانیسمان می توان به اتصالات مانیسمان بنکن، اتصالات بدون درز ایران اتصال آسیا ، اتصالات مانیسمان امین و … اشاره کرد.

قیمت کپ جوشی مانیسمان بدون درز

قمیت کپ مانیسمان بدون درز با توجه به سایز، رده اتصال و برند متفاوت می باشد. برای دریافت جدید ترین قیمت انواع کپ جوشی مانیسمان بدون درز رده 40، رده 20 و رده 80 می توانید اینجا >>کلیک کنید<<

سردنده جوشی مانیسمان

سردنده جوشی مانیسمان نوعی از اتصالات جوشی که یک سمت آنها دنده دار یا رزوه ای بوده و سر دیگر ان بدون دنده است، سردنده جوشی گفته می شود.

کاربرد سردنده مانیسمان

این نوع اتصالات معمولا برای اتصال لوله مانیسمان به شیرآلات و تجهیزات استفاده می شود.

روش ساخت سردنده جوشی مانیسمان

سردنده جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ به روش یک تکه بدون درز تولید می شود و در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود.
معمولا سردنده جوشی به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد و حالت V را ایجاد می کند و دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود طوری که آب بندی شده و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد. بعد از اتمام کار کلیه جوش ها تست می شود.

در تولید سردنده مانیسمان ، دو روش برای ساخت وجود دارد:

  • تولید سردنده جوشی به روش سرد؛
  • تولید سردنده جوشی به روش گرم که روش گرم آن از مزایای بیشتری برخوردار است مثل بالا بودن کیفیت سردنده ها؛ استاندارد بودن قطر خارجی سردنده ها ؛ تیراژ تولید بسیار بالا دارد و قیمت کمتر.

از برند مطرح در زمینه سردنده بدون درز مانیسمان می توان به اتصالات کربن استیل مانیسمان بنکن، اتصالات بدون درز ایران اتصال آسیا ، اتصالات مانیسمان امین و … اشاره کرد.

قیمت سردنده جوشی مانیسمان بدون درز

قمیت سردنده مانیسمان بدون درز با توجه به سایز، رده اتصال و برند متفاوت می باشد. برای دریافت جدید ترین قیمت انواع سردنده جوشی مانیسمان بدون درز رده 40، رده 20 و رده 80 می توانید اینجا >>کلیک کنید<<

ویژگی انواع اتصالات مانیسمان

مهمترین مشخصه و ویژگی اتصال مانیسمان، ساختار یکپارچه و بدون درز و جوش است. در واقع در بدنه اتصالات مانیسمان اثری از شکاف و جوش دیده نمی شود. همین امر استحکام و مقاومت بالا برای این نوع اتصالات به ارمغان آورده است.

از دیگر مشخصه های برجسته اتصالات فلزی لوله مانیسمان، تنوع این نوع اتصالات در ضخامت و رده لوله است. امروزه لوله های مانیسمان در رده های مختلفی تولید می شوند. به عنوان مثال لوله مانیسمان رده 40 از پرکاربردترین آن هاست. بر همین اساس اتصالات مانیسمان نیز برای رده های مختلف طراحی و تولید شده اند. موضوعی که در هماهنگی، کیفیت و دقت اجرای کار اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای استفاده از اغلب انواع اتصالات فلزی، از جمله اتصالات مانیسمان، نیاز به جوشکاری است. در همین راستا آب بندی مناسب، شاه کلید دوام و کارایی مطلوب اتصال به شمار می رود. برای وصل کردن هرچه بهتر اتصالات مانیسمان، سعی شده تا لبه های انتهایی و ابتدایی مورب طراحی شود. این امر امکان جوشکاری بهتر و دقیق‌تر را فراهم می نماید.

استاندارد اتصالات مانیسمان بدون درز

اتصالات مانیسمان طبق دو استاندارد ساخته می شوند. استاندارد ساخت اتصالات مانیسمان بدون درز که به روش فورجینگ ساخته می شوند ASTM A105 بوده و اتصالاتی که به روش Wrought ساخته می شوند ASTM A234 WPB می باشد.

استاندارد اتصالات مانیسمان دما پایین عبارت است از: ASTM A350 LF2 برای ساخت به روش فورج و ASTM A420 WPL6 برای ساخت به روش Wrought .

حوزه استفاده انواع اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان همچون لوله های مانیسمان بدون درز، کاربرد ها و حوزه مصرف بسیار گسترده ای دارند. علت آن نیز ویژگی های برجسته ای همچون استحکام بالا، طول عمر و دوام مناسب در کنار تنوع اتصالات است.

مهمترین حوزه های استفاده از انواع اتصال مانیسمان بدون درز عبارتند از:

  • صنایع پرفشار و سنگین نظیر صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ها
  • صنایع مرتبط با ساخت و ساز و حمل و نقل نظیر کشتی سازی
  • قابلیت استفاده در خطوط لوله کشی آب و گاز، صنایع برق و انتقال سیالات
  • سیستم های آبرسانی، انواع پل، تأسیسات ساختمان های بلند مرتبه و …
  • امکان استفاده در صنایع شمیایی، خودروسازی و دریانوردی
  • پرکاربرد برای فن آوری های ساخت و ساز، صنایع هوافضا، صنایع غذایی، دارویی و …

مزایای اتصالات جوشی مانیسمان بدون درز

  • مقاوم در برابر زنگ زدگی
  • دارای عمر طولانی
  • قابلیت گرفتن انشعاب با سایز های مختلف
  • بدون درز بوده و قابلیت تحمل فشارهای بالا را دارا می باشد
  • قابلیت اتصال سریع و آسان به وسیله جوش
  • مقاوم در برابر حرارت بالا و سرما

علت استفاده از اتصالات مانیسمان در لوله کشی که در آن از لوله مانیسمان استفاده شده است، هماهنگی، استحکام و مقاومت لوله و اتصالات است. این کار موجب می‌شود تا مقاومت لوله و اتصالات مربوط به آن یکسان باشد و کمتر دچار مشکل شود.

قیمت اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان از آلیاژ فولادی ساخته و تولید می شوند. در نتیجه تغییرات قیمت فولاد می‌تواند بر آخرین قیمت اتصالات مانیسمان اثر بگذارد. از طرفی دیگر نوع اتصال، میزان ضخامت و مشخصات فنی اتصالات مانیسمان بر قیمت خرید مؤثر است. اگر نگاهی به لیست قیمت اتصالات مانیسمان بیندازید، شاهد این اثرگذاری خواهید بود.

در کنار موارد اشاره شده، انتخاب مرکز فروش لوله و اتصالات مانیسمان، می‌تواند قیمت مناسب و مقرون به صرفه را به همراه داشته باشد. مرکزی که دارای سابقه بالا در زمینه همکاری با برندهای معتبر بوده و بتواند طیف وسیعی از محصولات را عرضه‌نماید.

لیست قیمت اتصالات جوشی بنکن، درزدار ایران اتصال، گازی امین و سیاه توپی برزیل

برای دریافت فایل با کیفیت لیست قیمت اتصالات گازی و سیاه جوشی سیاه درزدار >>اینجا کلیک کنید<<

خرید اتصالات مانیسمان با بهترین قیمت

شرکت فولاد جهان مهر، با فعالیت تخصصی و تجربه بیش از 23 سال در زمینه انواع لوله و اتصالات فلزی آماده ارائه انواع خدمات است. در فولاد جهان مهر، محصولات متنوع از برندهای معتبر خارجی و داخلی، در کنار کمترین قیمت ارائه می‌شود.

ما در فولاد جهان مهر با توجه به میزان خریدتان، در طول پروژه بهترین قیمت را تضمین می کنیم. ضمن آن که امکان ارسال به سراسر کشور را میسر کرده ایم. برای اطلاع از قیمت روز اتصالات مانیسمان و ثبت سفارش می‌توانید همین حالا با تلفن 88654200 تماس بگیرید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *