Skip to content
ورق سیاه فولادی

ورق گرم و سرد فولاد مبارکه اصفهان از پرفروش ترین و پرکاربردترین انواع ورق های آهن سیاه در بازار است. وجود زنجیره کامل تولید، کیفیت و تنوع فوق‌العاده بالای انواع ورق گرم و سرد از مزایای فولاد مبارکه است.
این برند خوشنام ایرانی در زمره مراکز صادرکننده برتر کشور قرار داشته و گواهینامه‌های معتبر مختلفی دارد. از این رو، ورق گرم و سرد فولاد مبارکه به دلیل کیفیت و سطح استاندارد بالا انتخابی مناسب برای کارهای صنعتی و ساختمانی است. در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت ورق گرم فولاد مبارکه و ورق سرد بپردازیم.

انواع ورق فولاد مبارکه اصفهان

یکی از شاخص ترین محصولات کارخانه فولاد مبارکه انواع ورق فولادی است. ورق یا همان پلیت یک نوع صفحه نسبتاً نازک فولادی است که ضخامت آن در برابر عرض و طول ناچیز است. ورق ها معمولاً به روش نورد و با عبور غلتک‌های مخصوص از روش شمش های فولادی حرارت دیده ساخته می‌شوند.

دمای فرآیند تولید عامل بسیار مهم و تعیین کننده ای در خواص مکانیکی و مشخصات فنی ورق است. بنابراین ورق های فولاد مبارکه به دو دسته ورق گرم و ورق سرد طبقه بندی می شوند.
ورق گرم فولاد مبارکه در دمای بالای 900 درجه سانتی گراد (نزدیک به دمای ذوب فولاد) تولید شده و ظاهر نسبتاً تیره و استحکام بالایی دارد. ورق سرد مبارکه نیز معمولاً در دمای 300 درچه سانتی گراد شکل دهی می شود. ساختار شکل پذیرتر و سطح براق تری نسبت به ورق گرم داشته و برای ساخت برخی لوازم خانگی پراستفاده است.

قیمت ورق a283

کاربرد ورق سرد و گرم فولاد مبارکه

زمینه استفاده از ورق گرم فولاد مبارکه بسیار گسترده است. ساخت انواع پروفیل فولادی نظیر نبشی، قوطی، تیرآهن و ناودانی، ساختمان سازی، گشتی سازی و مخازن از جمله این موارد است. همچنین ورق گرم مبارکه در خودروسازی، ساخت لوله فولادی، تیوب، ادوات و تجهیزات صنعتی و کشاورزی نیز کاربرد دارد.

از مهمترین کاربردهای ورق سرد مبارکه می توان به ساخت لوازم خانگی، برخی سازه های صنعتی، سوله و پنل فلزی اشاره کرد. ورق سرد گالوانیزه و ورق های رنگی نیز برای پوشش سقف ها و مقاومت در برابر خوردگی کاربرد دارند.

8 تفاوت ورق گرم و ورق سرد فولاد مبارکه

تفاوت ورق های گرم و سرد فولاد مبارکه را از منظر فاکتورهای مختلفی می توان بررسی کرد. شیوه و دمای فرآیند تولید، مشخصات فنی، زمینه کاربرد، سطح ظاهری، استاندارد و قیمت ورق از مهمترین آن‌هاست. درنظرگیری این تفاوت ها باعث انتخاب بهترین ورق فولادی متناسب با نیاز و حوزه استفاده می شود.

  1. دمای تولید ورق گرم و سرد مبارکه

    بدون تردید همان گونه که از نام ورق ها پیداست، دمای فرآیند تولید پارامتر کلیدی در ویژگی های ورق گرم و سرد است. ورق های گرم در دمای قابل توجه (بالای 900 درجه سانتی گراد) و ورق سرد در دمای پایین تر تولید می شود. دمای فرآیند در ویژگی هایی مثل بافت ساختاری، استحکام، شکل پذیری و کیفیت سطح تأثیر مستقیم دارد.

  2. فرآیند ساخت ورق گرم و سرد

    در دمای بالا به دلیل قابلیت فرم پذیری ساده تر، ورق فولادی فرآیند آسان تری دارد. از طرفی دیگر در دمای محیط امکان شکل دهی و ساخت ورق با حفظ ویژگی ها و خواص کار سخت تری است. از این رو می توان گفت فرآیند تولید ورق گرم فولاد مبارکه نسبتاً ساده تر از ورق سرد می باشد.

  3. سطح ظاهری ورق سرد و گرم

    ورق گرم فولاد مبارکه به دلیل ساخت تحت حرارت زیاد، ظاهری تیره، مات و سیاه رنگ دارد. در حالی که ورق سرد فولاد مبارکه سطح صیقلی و ظاهری شفاف و صاف دارد.

  4. کیفیت ورق سرد و گرم

    از آنجایی که ورق های سرد فولاد مبارکه در دمای پایین ساخته می شوند، فرآیند تولید دشوارتری دارند. همچنین حساسیت های بیشتری در خصوص شکل، ابعاد و اندازه دارد. بنابراین دقت و کیفیت ساخت آن ها بالاتر از ورق گرم می باشد.

  5. کاربرد ورق گرم و سرد مبارکه

    ورق های گرم به دلیل استحکام بالا و فرآیند ساخت ساده تر، دامنه کاربرد بسیار بیشتری دارند. ورق گرم مبارکه در ساختمان سازی، خودروسازی، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات سنگین و صنایع پرفشار نظیر پتروشیمی کاربرد دارد. ورق های سرد به دلیل قابلیت شکل پذیری و سطح درخشان برای کارهای ظریف و کوچک مقیاس کاربرد بیشتری دارد. ساخت لوازم خانگی، تسمه و برخی پروفیل‌های فولادی از مهمترین زمینه های استفاده از ورق سرد فولاد مبارکه است.

  6. ابعاد و مشخصا فنی ورق گرم و سرد فولاد مبارکه

    ورق های گرم دامنه استفاده بیشتر و گسترده تری دارد. به عنوان مثال برای یک کار کوچک ساختمانی تا یک کارخانه بزرگ پتروشیمی از ورق گرم مبارکه استفاده می شود. بنابراین مشخصات فنی ورق باید متنوع و بسیار گسترده باشد. امروزه ورق گرم مبارکه در ضخامت های 1.5 میلیمتر تا چند سانتی متر و عرض چند متر تولید و به فروش می رسد. در حالی که ورق سرد به دلیل کاربرد محدودتر در ضخامت های کم (زیر 1 میلیمتر تا چند میلیمتر) و عرض حدود 1 متر تولید می شود.

  7. استاندارد ساخت ورق

    طبیعتاً به دلیل تفاوت در فرآیند تولید ورق گرم و سرد مبارکه، استانداردهای ساخت نیز متفاوت است. ورق st52 ، ورق st37 و ورق A283 از نمونه های پرکاربرد و رایج انواع ورق گرم است. استانداردهای ورق st14 و St12 نیز از نمونه های مهم و شاخص تولید ورق سرد به شمار می رود.

  8. قیمت ورق سرد و گرم فولاد مبارکه

    قیمت ورق فولادی تابع عوامل متعددی است. اما هرچه فرآیند ساخت پیچیده تر، استانداردها سخت گیرانه تر، کیفیت و دقت تولید بالاتر باشد، قیمت ورق نیز بیشتر است. با این توضیح و به دلیل کیفیت ساخت، فرآیند تولید ویژه و دقت ابعادی بالاتر ورق سرد فولاد مبارکه، قیمت این ورق بیشتر از قیمت ورق گرم می باشد.

بهترین روش خرید ورق گرم و سرد فولاد مبارکه

خرید مستقیم از نمایندگی فولاد مبارکه اصفهان پروسه نسبتاً زمان بری دارد. چراکه معمولاً امکان سفارش همه روزه و در همه ساعات وجود ندارد. ضمن اینکه حجم خرید به دلیل صرفه اقتصادی باید بالا باشد. اماخرید از شرکت های تجاری و عاملیت های فروش ورق مبارکه انتخاب بهتری است. چون ضمن ارائه تضمین کیفیت و قیمت مناسب، محدودیت در زمان و یا حجم سفارش ندارند. همچنین می توانید از مشاوره تخصصی، ارسال به سراسر کشور و تضمین کیفیت و قیمت بهره مند شوید.

خرید ورق گرم و سرد فولاد مبارکه با بهترین قیمت

فولاد جهان مهر، شرکت تجاری معتبر با بیش از چند دهه تجربه در زمینه فروش انواع آهن آلات از جمله ورق، گرم و سرد است. تنوع بالای محصولات و همکاری با بهترین برندهای تولید ورق و عاملیت فروش دسته اول از مزایای فولاد جهان مهر است. در این مجموعه، عرضه انواع ورق گرم و ورق سرد فولاد مبارکه به سراسر کشور صورت می پذیرد.
شما در فولاد جهان مهر امکان آگاهی از قیمت روز ورق مبارکه و دریافت مشاوره تخصصی دارید. شما عزیزان برای خرید ورق سیاه فولادی با بهترین کیفیت و قیمت، می‌توانید همین حالا با تلفن 88654200-021 ما تماس بگیرید.

قیمت امروز ورق

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *