Skip to content
لوله مانیسمان ورداتی چین

لوله مانیسمان یا همان لوله فولادی بدون درز یکی از انواع لوله فولادی پرکاربرد و پراستفاده در صنایع مختلف است. از این رو علاوه‌بر فعالیت شرکت‌های تولیدی لوله مانیسمان در ایران، لوله مانیسمان وارداتی سهم قابل توجهی در بازار دارد. امروزه شرکت‌های مختلفی در دنیا اقدام به تولید و فروش لوله مانیسمان نموده اند. ایران به‌دلیل کاربرد فراوان این لوله‌ها در صنایعی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی و آبرسانی، واردکننده انواع لوله مانیسمان است.

لوله فلزی و فولادی

انواع لوله مانیسمان وارداتی و داخلی

لوله مانیسمان به دلیل ساختار یکپارچه و بدون درز، اهمیت بسیاری دارد. این ساختار یکدست و بدون جوش، استحکام و مقاومت بسیار بالایی را در اختیار مهندسان قرار می دهد. از این رو در زمینه های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد و انواع مختلفی دارد. از مهمترین انواع لوله مانیسمان وارداتی و ایرانی لوله مانیسمان رده 20، لوله مانیسمان رده 40، لوله مانیسمان رده 80 و لوله مانیسمان رده 160 می باشد. برای اطلاع از رده لوله مانیسمان می توانی اینجا کلیک کنید.

لوله مانیسمان در وزن، ضخامت و قطر داخلی و خارجی دارای تفاوت هستند. طبیعتاً لوله بدون درز با رده پایین برای مصارف نه چندان سنگین، گزینه بهتر و اقتصادی تری هستند. به ویژه مواقعی که فشار و دمای شرایط کاری از مقاومت لوله سیاه درزدار بالاتر باشد. در چنین مواقعی لوله مانیسمان سبک ( مانند رده 20 ) انتخابی ایده آل است. در شرایط ویژه و خاص نظیر فشار و حرارت قابل توجه، نیاز به لوله های پرمقاومت و مستحکم تر است. لوله مانیسمان سنگین (مانند رده 80) برای چنین شرایطی تولید و عرضه می شود.

شرکت های ایرانی سازنده لوله مانیسمان

از جمله برندهای برجسته در زمینه تولید انواع لوله مانیسمان در کشور می‌توان به دقیق کاوه ایرانیان و گروه ملی اهواز اشاره کرد. شرکت‌های دیگری نظیر اسفراین ، لوله و پروفیل ساوه، فولاد اصفهان، و … نیز در کشور فعالیت مستمر دارند.
برای بررسی قیمت انواع لوله مانیسمان ایرانی می توانید به صفحه قیمت لوله مانیسمان مراجعه نمایید.

کشورهای صادر کننده لوله مانیسمان

امروزه کشورهای مختلف و قطب های صنایع فولادی جهان، تولید انواع لوله مانیسمان را در دستور کار قرار داده اند. در همین راستا، سهم قابل‌توجهی از لوله مانیسمان وارداتی کشور به چین، آلمان، هند و سایر کشورهای اروپا اخصاص دارد. کشورهایی نظیر روسیه، لهستان، رومانی و اوکراین.

برای بررسی لیست قیمت لوله مانیسمان وارداتی می توانید به صفحه قیمت لوله بدون درز مراجعه نمایید.

لوله مانیسمان سبک

تفاوت لوله مانیسمان وارداتی با لوله مانیسمان ایرانی

از مهمترین تمایزات خرید لوله مانیسمان وارداتی و ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت در استاندارد لوله مانیسمان

استانداردهای تولیدی لوله مانیسمان یکی از برجسته ترین تفاوت های تولیدات ایرانی و خارجی است. البته شرکت های مختلف داخلی پا به پای سایر کشورها، استانداردهای لازم را درنظر می گیرند. اما ضوابط و معیارهای ساخت و پذیرش لوله مانیسمان در کشورهای مختلف علی‌رغم تشابه زیاد، تفاوت‌هایی نیز دارد.

استاندارد لوله‌ مانیسمان معمولاً به وسیله استانداردهای ASME ، API ، DIN تعیین می شود.

ابعاد و اندازه لوله مانیسمان

لوله مانیسمان ایرانی معمولاً بسته به اندازه و ابعاد پراستفاده در صنایع کشور ساخته و عرضه می شود. در همین زمینه لوله مانیسمان رده 20 و لوله مانیسمان رده 40 از پرکاربردترین انواع لوله است. در حالی که لوله مانیسمان وارداتی در طیف گسترده تری از ابعاد و بدون محدودیت در اندازه تولید می شود.
به عنوان مثال نمونه‌های داخلی معمولاً در ضخامت‌های محدود نظیر sch40 و سایز 4 اینچ یا 6 اینچ عرضه می‌شوند. اما لوله مانیسمان وارداتی چین، در ضخامت‌های مختلف sch40، sch80، sch160 و… و در تمامی سایزها تولید می شود.

اثرگذاری نرخ ارز

لوله مانیسمان وارداتی از کشورهای دیگر وارد ایران می شود. در نتیجه نرخ ارز و دلار تأثیر مستقیمی بر قیمت آن ها دارد. تغییرات قیمت ارز به سرعت در کاهش یا افزایش قیمت انواع لوله مانیسمان اثرگذار خواهد بود.

اهمیت خرید از مرکز معتبر

آن چه در تهیه و خرید لوله مانیسمان واردتی اهمیت دارد، خرید از واردکننده مستقیم و معتبر لوله مانسمان است. به بیان ساده تر، برخی شرکت ها برای ارائه قیمت کمتر، ممکن است اجناس باکیفیتی تحویل مشتری ندهند. در حالی که خرید لوله مانیسمان ایرانی، به دلیل امکان استعلام قابلیت پیگیری بهتری دارد. از این‌رو اگر قصد خرید لوله مانیسمان وارداتی دارید، حتماً به خرید از مرکز باسابقه و معتبر توجه نمایید.

امکان دسترسی و سفارش

لوله مانیسمان ایرانی به دلیل تولید داخل، امکان تهیه و ارسال آن به مراتب ساده تر است. به ویژه برای لوله های معمول و پراستفاده تر. در حالی که تهیه لوله مانیسمان مخصوصاً نمونه های سفارشی، نیازمند زمان بیشتری است. ضمن آن که مسائلی نظیر تحریم های خارجی نیز بر این روند اثرگذار خواهدبود.

قیمت لوله مانیسمان وارداتی و ایرانی

یکی از فاکتورهای کلیدی و مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان، قیمت جهانی فلزات به ویژه فولاد است. طبیعتاً آهن به عنوان یکی از فلزات استراتژیک و مهم جهانی است. لذا قیمت آن بر تولیدات مختلف از جمله انواع لوله مانیسمان اثرگذار است.

نوسانات نرخ ارز باتوجه به شرایط اجتماعی و سیاسی کشور، از دیگر موارد مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان است. این امر در لوله مانیسمان وارداتی به دلیل ارتباط با کشورهای خارجی و وارد کردن تولیدات، اثر بیشتری دارد.

لوله مانیسمان سبک یا سنگین از پارامترهایی است که وزن لوله و مشخصات فنی را تغییر می‌دهد. لوله های سبک معمولاً هزینه و قیمت خرید کمتری نسبت به لوله های مانیسمان سنگین دارند. همچنین با افزایش سایز، ضخامت و قطر لوله مانیسمان، قیمت خرید لوله افزایش می یابد.

سایر ویژگی ها و مشخصات خاص لوله مانیسمان نظیر پوشش گالوانیزه یا ضد زنگ نیز مؤثر است. این موارد به دلیل ایجاد ارزش افزوده، اغلب قیمت بالاتری نسبت به نمونه های ساده هم‌رده ایجاد می‌کند.

خرید از مرکز فروش لوله مانیسمان معتبر، کلید تهیه محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه است. اگر به‌دنبال خرید لوله مانیسمان قیمت مناسب هستید، سعی کنید از مراکزی که ارتباط مستقیم با واردکننده دارند، کسب خدمات نمایید.

خرید لوله مانیسمان وارداتی و ایرانی

شرکت فولاد جهان مهر از جمله شرکت های باسابقه در زمینه تهیه و فروش انواع لوله مانیسمان و آهن آلات است. همکاری با برندهای شناخته شده و معتبر داخلی و انواع واردکننده از اروپا و چین، نشانه‌ای از اعتبار این شرکت است.

فولاد جهان مهر با بیش از 50 سال تجربه در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات، امکان خرید لوله مانیسمان وارداتی و ایرانی را فراهم کرده است. ارسال به سراسر کشور و تضمین بهترین قیمت در طول پروژه، از دیگر مزایای فولاد جهان مهر است. شما عزیزان برای مشاوره تخصصی و آگاهی از قیمت روز لوله مانیسمان وارداتی و ایرانی، می‌توانید با تلفن 88654200 بگیرید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *