Skip to content
قیمت روز لوله و اتصالات فلزی

لوله فولادی سیاه از جمله انواع لوله فلزی و آهنی پرتقاضا و رایج در صنعت و ساخت و ساز است. امروزه لوله فولادی سیاه درزدار کاربردهای گوناگونی در مصارف خانگی ازجمله لوله کشی گاز و مصارف سنگین ازجمله پتروشیمی دارد. همین امر سبب‌ شده تا توجهات به خرید و بررسی قیمت روز لوله فولادی سیاه مدنظر فعالان این حوزه قرارگیرد.

لوله فولادی سیاه چیست؟

لوله فولادی لوله ای است که به وسیله شمش های فولادی، طی فرآیند جوشکاری و در حرارت بالا ساخته می‌شود. این لوله ها روکش و پوشش خاصی ندارند و به دلیل وجود اکسید آهن ظاهری تیره رنگ دارند. از رو به آن ها لوله فولادی سیاه می گویند.

تاریخچه ساخت لوله فولادی سیاه

نخستین جرقه ساخت لوله فولادی در سال 1815 میلادی، توسط ویلیام مردوک و با هدف ایجاد لامپ احتراق زغال سنگ زده شد. تقریباً ده سال بعد و در سال 1824 میلادی، فردی به‌نام جیمز راسل روش‌ نوینی برای تولید این لوله‌ها پیشنهادکرد. روشی که در آن قطعات آهنی به وسیله جوش به هم متصل می شدند و لوله فلزی را تشکیل می دادند.

در ادامه و در سال 1911، جان مون روش‌ها و تکنیک‌های جدیدتر و کارآمدتری را برای تولید این لوله‌ها پیشنهادکرد. تا اینکه امروزه و عمدتاً به روش نورد گرم، تولید انواع لوله فولادی به کمک اتصالات جوشی شده صورت می‌پذیرد.

لوله فلزی و فولادی

کاربرد لوله فولادی سیاه

لوله فولادی سیاه به دلیل استحکام و دوام بالا، کاربردهای بسیار متنوع و گسترده ای دارد. از جمله:

  • پر کاربرد برای استفاده در لوله کشی گاز ساختمان ها و مراکز مسکونی شهری و روستایی
  • امکان استفاده در صنایع مادر نظیر پتروشیمی
  • قابلیت استفاده در سیستم های دیگ بخار، چاه های فاضلاب و لوله کشی نفت
  • ساخت انواع سازه ها و مصنوعات فولادی و مورد استفاده در صنایع دارویی و کشاورزی
  • مورد استفاده در صنایع مرتبط با حمل و نقل نظیر کشتی سازی
  • ساخت مخازن مختلف از قبیل مخازن سوخت و CNG

برای مشاهده انواع لوله فولادی سیاه و لیست قیمت روز آن ها، به صفحه لوله فلزی مراجعه نمایید.

انواع لوله فولادی سیاه

لوله فولادی سیاه دارای انواع مختلفی است. لوله جوشی سیاه درزدار و لوله فولادی گالوانیزه از مهمترین آن ها به شمار می‌رود. لوله جوشی درزدار با خم کردن صفحات فلزی و جوشکاری تولید می شود. این نوع لوله‌ها در دو دسته سبک و سنگین، برای انجام امور ساختمانی و صنعتی به بازار عرضه می شوند.

لوله فولادی گالوانیزه نیز با پوششی از فلز روی، از دیگر انواع لوله فولادی سیاه است. گالوانیزاسیون (Galvanization) باعث می‌شود تا این لوله ها در برابر شرایط خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم باشند. از این رو برای خطوط انتقال آب و نفت کاربرد بسیاری دارند.

تفاوت لوله فولادی سیاه و لوله گالوانیزه

از لحاظ ظاهری لوله گالوانیزه به دلیل پوشش آبکاری شده رنگی روشن و نقره ای مانند دارد. در طرف مقابل لوله فولادی سیاه به دلیل اکسید آهن ظاهری تیره رنگ دارد.
لوله فولادی سیاه به دلیل عدم پوشش خاص، در برابر رسوبات، املاح معدنی و خوردگی آسیب پذیرتر است. از این رو لوله سیاه برخلاف لوله های گالوانیزه، برای انتقال آب و آبرسانی گزینه مناسبی نیستند. اغلب برای انتقال سیالاتی نظیر نفت، گاز و بنزین استفاده می شوند.

از طرفی دیگر لوله های گالوانیزه به دلیل پوشش خاص خود، مقاومت خوردگی بالاتری دارند. از این رو برای شرایط محیطی خاص و رطوبت از جمله انتقال آب انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

مزایای استفاده از لوله فولادی سیاه

  • لوله فولادی سیاه به دلیل درزدار بودن و امکان جوشکاری آسان، امکان اتصال بسیار راحتی دارند.
  • از مقاومت و استحکام بسیار خوبی برخوردار بوده و دارای طول عمر و دوام کاملاً مطلوبی هستند.
  • سرعت اجرا و نصب بالایی داشته و امکان تعویض نیز میسر است.
  • نمونه ها و انواع مختلفی از لوله فولادی سیاه در بازار تولید و عرضه می شود. در نتیجه برای شرایط و موقیعت‌های گوناگون می‌توان از این نوع لوله ها استفاده کرد.
  • روش تولید و فرآیند پیچیده ای نداشته و برندهای مختلفی در زمینه تولید و عرضه لوله فولادی سیاه فعالیت دارند.
  • وزن مناسب، شرایط نگهداری ساده و قابلیت اتصال توسط دستگاه‌های حرارتی از دیگر مزایای لوله فولادی سیاه است.

فولاد فروشی شاد آباد

قیمت و راهنمای خرید لوله فولادی سیاه

اگر نگاهی به لیست قیمت لوله فولادی سیاه بیندازید، دامنه گسترده‌ای از قیمت را شاهد خواهید بود. قیمت لوله و اتصالات فلزی از جمله لوله فولادی سیاه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. پارامترهایی که تغییر در هرکدام می‌تواند قیمت خرید لوله فولادی سیاه را دست خوش تغییر نماید. مهمترین آن ها عبارتند از:

نوع لوله و حوزه کاربرد

لوله فولادی سیاه در انواع و اقسام مختلفی و برای کاربردهای گوناگون ساخته می شود. لوله جوشی درزدار و لوله گالوانیزه از جمله آن هاست. برخی از لوله ها برای کارهای سنگین و برخی برای کارهای سبک نظیر لوله کشی گاز خانگی طراحی می شوند. هرچه حوزه استفاده پرفشارتر باشد، نیاز به لوله مقاوم تر و با هزینه بالاتر است.

مشخصات فنی لوله فلزی سیاه

تغییر در ابعاد، اندازه و ضخامت لوله فلزی می تواند قیمت خرید را تحت تأثیر قرار دهد. لوله های با ضخامت و قطر بیشتر هزینه بالاتری نسبت به لوله های سبک و رده پایین تر دارند.

قیمت فلزات و فولاد و عوامل اجتماعی

تغییرات نرخ ارز، قیمت جهانی فلزات، میزان عرضه و تقاضا از عوامل مهم بر قیمت نهایی تولید است. این موارد می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت و عرضه محصولات فلزی و درنتیجه خرید لوله فولادی سیاه را تغییر دهد.

هزینه های مربوط به حمل و بارگیری

علاوه بر هزینه های مربوط به تهیه و تولید لوله فلزی سیاه، برخی هزینه ها ناشی از تهیه و ارسال است. هزینه هایی نظیر حمل، بارگیری و فاصله ارسال محصولات به مصرف کننده. میزان حجم خرید لوله و نوع برند تولیدکننده، می تواند هزینه‌ های این بخش را تا حد زیادی کاهش دهد.

مرکز فروش لوله فولادی سیاه

خرید از نمایندگی و مرکز فروش معتبر، اصالت، کیفیت محصولات و قیمت مناسب را به همراه دارد. مراکزی که دارای سابقه بالا در زمینه فروش آهن آلات بوده و با برندهای مختلف همکاری داشته باشند. ضمن آن که می توانید از شرایط ویژه نظیر تخفیف یا تضمین قیمت بهره مند شوید.

لوله فولادی سیاه درزدار

خرید لوله فولادی سیاه با بهترین قیمت

شرکت فولاد جهان مهر از جمله مجموعه های باتجربه در زمینه فروش انواع لوله، اتصالات و آهن آلات است. فولاد جهان مهر با بیش از 23 سال تجربه در این زمینه، با انواع برندهای خارجی و داخلی همکاری دارد. در همین راستا توانسته محصولاتی باکیفیت و متنوع را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

تضمین بهترین قیمت در تمام مدت پروژه، تأمین آهن آلات داخلی، وارداتی و ارسال به سراسر کشور از مزایای خرید از فولاد جهان مهر است. شما علاقه‌مندان و مخاطبان ارجمند فولاد جهان مهر، برای آگاهی از قیمت روز لوله فولادی و مشاوره تخصصی می‌توانید با با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید.

خرید لوله فولادی مانیسمان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *