Skip to content

قیمت لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی

۸۰۰,۰۰۰ 

برای دریافت جدیدترین قیمت امروز لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی شاخه 6 متری با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید. توجه داشته باشید امکان ارسال بار به سراسر ایران وجود دارد.

برای مشاهده وزن لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی می توانید به جدول وزن لوله مانیسمان در متن زیر مراجعه نمایید. همچنین در ادامه مطلب می توانید مشخصات و استاندارد لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی را نیز مشاهده نمایید.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله کربن استیل مانیسمان بدون درز ( Seamless Carbon Steel Pipe ) نوعی لوله آهنی سیاه است که به دلیل یکدست بودن و بدون درز بودنشان نسبت به سایرین محکم‌تر هستند و قیمتی بالاتر از سایر لوله‌ ها دارند. بیشتر محبوبیت این لوله به خاطر مقاومت و استحکام بالای آن است.

لوله‌ مانیسمان معمولاً در دو سایز شش و ۱۲ متری و در رده‌ های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و 160 تولید می‌شوند که رده‌ 20 و 40 و سایز شاخه 6 متری نسبت به دیگر انواع موجود بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رده لوله مانیسمان چیست؟

رده لوله مانیسمان ( Seamless Schedule ) یک نوع پارامتر برای دسته بندی و روشی برای مشخص کردن نوع لوله بدون درز است. در محاسبه و نامگذاری رده ها، فاکتورهایی نظیر میزان تحمل تنش، جنس، قابلیت‌ها و ویژگی‌های لوله مؤثر است. در نتیجه این موادر در رده بندی لوله ها نقش مهمی ایفا می کنند.

رده لوله را می توان نوعی معادل برای اسکجول لوله و تعیین مشخصات فنی دانست. رده بندی استاندارد لوله‌ها معمولاً به وسیله استانداردهای ASME و API تعیین می شود.

لوله کربن استیل مانیسمان رده ۴۰ و لوله مانیسمان رده ۲۰ از جمله رده های مهم و پرکاربرد هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت رده لوله مانیسمان اینجا کلیک کنیدلوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی

نرم افزار محاسبه آنلاین وزن لوله فولادی مانیسمان

ساختار لوله مانیسمان

  • قطر داخلی لوله مانیسمان  ( ID ) : فاصله بین دو دیواره داخلی لوله را قطر داخلی لوله می نامند.
  • قطر خارجی لوله مانیسمان  ( OD ) : فاصله پشت به پشت خارج لوله را قطر خارجی لوله می نامند.
  • ضخامت دیواره لوله مانیسمان ( THK ) : نصف تفاضل قطر خارجی و قطر داخلی را ضخامت دیواره لوله می نامند. هر چه رده لوله مانیسمان بیشتر باشد ضخامت لوله نیز بیشتر می شود.

توجه داشته باشید قیمت لوله مانیسمان با توجه به تغییر اجزا متفاوت است، برای مثال لوله 22 اینچ رده 40 مانیسمان از لوله 22 اینچ رده 20 مانیسمان گرانتر و از لوله 22 اینچ رده 80 بدون درز ارزان تر می باشد.

در جدول زیر وزن لوله مانیسمان و قطر داخلی، خارجی و ضخامت دیواره برای همه سایز ها نمایش داده شده است.

قطر داخلی و خارجی و ضخامت لوله مانیسمان

جدول مشخصات فنی، سایزبندی و محاسبه وزن لوله مانیسمان بدون درز

جدول لوله بدون درز مانیسمان
برای دانلود جدول وزن لوله فولادی بدون درز مانیسمان >> اینجا کلیک کنید <<

لوله آتش نشانی

در سیستم های اطفا حریق و آتشنشانی با توجه به اینکه نیاز است تا آب یا گاز با فشار بالا در سیستم تزریق باشد می بایست از لوله فولادی استفاده کرد که تحمل فشار بالا را داشته باشد به همین دلیل برای لوله کشی آتش نشانی معمولا از لوله مانیسمان رده ۲۰ و ۴۰ استفاده می شود. که در صورتی که فشار بالا باشد نیاز است تا از لوله مانیسمان رده 40 استفاده شود.

توجه داشته باشید قیمت لوله آتش نشانی هیچ تفاوتی با قیمت لوله کربن استیل مانیسمان بدون درز ندارد.

لوله گاز مانیسمان

از لوله کربن استیل مانیسمان به دلیل تحمل فشار زیاد و ماندگاری طولانی در لوله کشی گاز نیز استفاده می شود. قیمت لوله گاز مانیسمان رده 40 ار لوله سیاه جوشی بیشتر است و به همین دلیل معمولا از لوله سیاه در لوله کشی گاز استفاده می شود ولی در برخی مواقع به دلیل نیاز استاندارد و داشتن تاییدیه اداره گاز از لوله گاز مانیسمان رده 40 و رده 20 و یا رده 80 که دارای استاندارد API 5L می باشد نیز استفاده می شود.

استاندارد متعارف لوله مانیسمان بدون درز

  • ASTM A106 که برای استفاده در موارد با دمای بالا مناسب است.
  • ASTM A179 که دارای کربن کمتری است و اغلب برای کندانسرها استفاده می‌شود.
  • ASTM A192 که معمولا برای دیگ‌ بخار استفاده می‌شوند.
  • GB 3087 که معمولا برای بویلر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • API 5L برای لوله کشی هایی که نیاز به تست گاز یا تاییدیه اداره گاز می باشد.

روش ساخت و تولید لوله مانیسمان بدون درز

روش ساخت لوله مانیسمان بدون درز

ویدیو روش ساخت و تولید لوله مانیسمان بدون درز

برای مشاهده ویدیو روش ساخت و تولید لوله مانیسمان در یوتیوب >> اینجا کلیک کنید <<

تفاوت لوله مانیسمان چینی با لوله مانیسمان اهواز و کاوه دقیق

  • لوله مانیسمان بدون درز اهواز و کاوه دقیق فقط رده 40 در بازار موجود است ولی در لوله مانیسمان چین همه سایز ها در همه رده ها در بازار موجود است. برای مثال لوله مانیسمان اهواز سایز 6 اینچ به بالا موجود ندارد.
  • لوله مانیسمان چینی به دلیل داشتن لایه لاکی دیرتر زنگ می خورد ولی لوله مانیسمان اهواز یا کاوه این لایه را ندارد و امکان زنگ خوردگی اش زودتر می باشد.
  • لوله بدون درز سایز بالا فقط چینی می باشد.
  • معمولا لوله مانیسمان اهواز دارای گوشت یک نواخت نمی باشد و سنگین تر می باشد ولی لوله مانیسمان چینی دارای گوشت یکنواخت می باشد.

بر روی سطوح لوله‌ مانیسمان از یک لایه پوشش لاکی استفاده می‌شود که در صورت نیاز به گالوانیزه کردن، استفاده از عملیات سند بلاست روی سطوح ضروری می‌شود.

از انواع لوله مانیسمان رایج در بازار می توان به لوله مانیسمان رده 40، مانسمان رده 20، لوله بدون درز رده 80، لوله آتشخوار اشاره کرد.

از لوله کربن استیل مانیسمان بدون درز در صنایع نفت و گاز و همچنین در تاسیسات ساختمان‌ ها و تجهیزات ایمنی مانند خطوط لوله کشی آتشنشانی استفاده می‌شود.

اثرگذاری نرخ ارز و دلار بر نرخ لوله مانیسمان

لوله مانیسمان وارداتی مانند چین با توجه به این که وارداتی می باشد، نرخ ارز و دلار تأثیر مستقیمی بر قیمت آن ها دارد. و همچنین لوله مانیسمان ایرانی نیز به دلیل اینکه نرخ شمش فولاد براساس قیمت جهانی قیمت گذاری می شود نیز از نرخ دلار تاثیر مستقیم دارد. به صورت کلی تغییرات قیمت ارز به سرعت در کاهش یا افزایش قیمت انواع لوله فولادی مانیسمان اثرگذار خواهد بود.

انواع اتصالات جوشی مانیسمان مناسب برای لوله مانیسمان

  • زانو جوشی مانیسمان : از زانو برای تغییر جهت جریان مورد استفاده قرار میگیرد. زانوی مانیسمان با سه زاویه 90 درجه و 45 درجه و 180 درجه به صورت شعاع کوتاه (short radius) و شعاع بلند (long radius) عرضه میگردد.
  • سه راهی جوشی مانیسمان : اتصال جوشی سه راهی مانیسمان برای وصل کردن یک لوله به لوله های دیگر کاربرد دارد. انشعاب و اتصال لوله ها با قطرهای یکسان یا ناهمسان از مهمترین حوزه مصرف این نوع اتصالات محسوب می‌شود.
  • تبدیل جوشی مانیسمان: این نوع اتصالات کربن استیل برای وصل کردن دو لوله که قطرهای مختلفی دارند، استفاده می شود. در واقع قطر لوله ها را برای پیوستگی و انسجام خط لوله، به یکدیگر تبدیل می کند.
  • کپ جوشی مانیسمان: این نوع اتصالات بدون درز برای مسدود کردن و به نوعی کور کردن مسیر و خطوط لوله مانیسمان بدون درز کاربرد دارند.
  • چهار راهی جوشی مانیسمان: اتصال جوشی چهار راهی مانیسمان برای وصل کردن یک لوله به لوله های دیگر کاربرد دارد. انشعاب و اتصال لوله ها با قطرهای یکسان یا ناهمسان از مهمترین حوزه مصرف این نوع اتصالات محسوب می‌شود.
  • بوشن جوشی مانیسمان: بوشن برای وصل‌کردن دو لوله با قطرهای یکسان یا متفاوت و اتصال دو قطعه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سردنده جوشی مانیسمان: نوعی از اتصالات جوشی که یک سمت آنها دنده دار یا رزوه ای بوده و سر دیگر ان بدون دنده است، سردنده جوشی گفته می شود. و برای اتصال لوله سیملس مانیسمان به شیر آلات و تجهیزات استفاده می شود.

برای مشاهده >>قیمت اتصالات جوشی مانیسمان اینجا کلیک کنید<<

دریافت قیمت لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی

برای دریافت کف قیمت انواع لوله فولادی مانند: لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی می توانید با شماره 88654200-021 داخلی 201 الی 208 تماس بگیرید.

سوال و پاسخ های متداول در زمینه لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی

قیمت لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که در این صفحه توضیح داده شد قیمت لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی به عواملی چون قیمت ارز و دلار، انبار لوله مانیسمان و تقاضای بازار بستگی دارد.

استاندارد لوله کربن استیل مانیسمان بدون درز کدام است؟

لوله کربن استیل مانیسمان با توجه به نحوه تولید دارای استاندارد های متفاوتی می باشد. از جمله استانداردهای متعارف لوله مانیسمان می توان به: API 5L, GB 3087,ASTM A192, ASTM A179 اشاره کرد.

کاربرد لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی چه مواردی است؟

موارد زیر، مهم‌ترین کاربرد لوله‌ مانیسمان بدون درز می باشد:

  • خط‌ لوله استخراج و انتقال نفت و گاز، صنایع پالایشگاهی و شرکت‌ پتروشیمی.
  • مبدل‌ حرارتی و گرمایی.
  • عایق کردن کابل‌های فشار قوی برق و سایر کاربردها در نیروگاه‌های تولید انرژی.
  • لوله کشی آتش نشانی و ایمنی.
  • لوله کشی گاز.
  • در خط تولید کارخانجات و صنعت.
  • و …

خرید لوله فولادی مانیسمان

ابعاد 6 متر
رده

رده 40

واحد

شاخه 6 متری,شاخه 12 متری

استاندارد

ASTM A53

انبار

تهران

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک گذاری قیمت لوله مانیسمان 22 اینچ رده 40 وارداتی چینی در شبکه های اجتماعی